Mac'en er død ...
Fra : Thomas von Hassel

Dato : 03-05-11 14:56

Fra : Ukendt

Dato : 03-05-11 15:00

Den 03/05/11 15.55, Thomas von Hassel skrev:
> <http://www.apple.com/imac/>

Ja, det kan jeg da se, nej, hvor sørgeligt

--
Mvh. Anders Sørensen
Fjern NejTakTilSpam. i e-mail adressen ved svar.

Fra : Hans Houmøller

Dato : 03-05-11 15:08

Den 03/05/11 16.00, Anders Sørensen skrev:

> Ja, det kan jeg da se, nej, hvor sørgeligt

Gælder det osse MIN iMac? - er den død, så?!?!

--
Ingen dumme spørgsmål
- kun dumme svar

Hans

Fra : Henrik Münster

Dato : 03-05-11 21:00

Hans Houmøller <hanshoumoller@gmail.com> wrote:

> Gælder det osse MIN iMac? - er den død, så?!?!

Jeg kan i hvert fald se, at nu er det slut med at have den nyeste model.
Nå, jeg skal i hvert fald ikke skifte ud. Min iMac fungerer fint.
Faktisk synes jeg, computere lever længere nu end for nogle år siden. Er
man blot en almindelig bruger, der ikke redigerer film eller musik eller
laver avanceret grafisk arbejde, så går der faktisk lang tid, før en
computer er for langsom. Man kan sige, at computerne efterhånden er så
hurtige, at de er hurtige nok til almindeligt brug. Og det bliver de ved
med at være i lang tid fremover. Min søns tre år gamle iMac tonser da
derudaf med nyeste Mac OS X. Noget lignende kan man f.eks. ikke sige om
en tre år gammel iPhone. Jeg er også ret sikker på, at min første iMac
fra 1998 var ved at virke lidt sløv på det tidspunkt. Den blev da også
afløst af en ny (PowerBook) efter fire år.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 04-05-11 06:29

> [...]
> fra 1998 var ved at virke lidt sløv på det tidspunkt. Den blev da også
> afløst af en ny (PowerBook) efter fire år.

Der passer meget godt. Så længe det er en Core 2 intel eller bedre så
skal virkelig smide noget krævende arbejde efter den før du kan mærke
alderen.

Det er også derfor Apple smider ting som f.eks. Thunderbolt i maskinerne
nu, da det ikke er CPU men derimod I/O som er flaskehals hvis du
virkelig skal lave noget tungt arbejde.

/thomas

Fra : Henrik, Silkeborg

Dato : 04-05-11 03:24

> <http://www.apple.com/imac/>
>
> /thomas

?

H.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 04-05-11 06:29

<Henrik> wrote:

> ?

Det er en stikpille til alle dem som påstår at Mac'en er død fordi Apple
som regel fokuserer på iPad/iPhone/iOS...

/thomas

Fra : Henrik, Silkeborg

Dato : 07-05-11 16:01

> Det er en stikpille til alle dem som påstår at Mac'en er død fordi Apple
> som regel fokuserer på iPad/iPhone/iOS...
>
> /thomas

Ok, dét giver mening ((;

H.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 04-05-11 18:15

> Det er en stikpille til alle dem som påstår at Mac'en er død fordi Apple
> som regel fokuserer på iPad/iPhone/iOS...

Det LIGNER da en stor iPad på fod, ik'åh?

Fra : thomas

Dato : 04-05-11 19:50

Thorbjørn Ravn Andersen, 20110503 <nospam0002+20110503@gmail.com> wrote:

> Det LIGNER da en stor iPad på fod, ik'åh?

You got me ... :) og når det 10.7 er ude så er det jo slut med Finder ;)

Fra : Kent

Dato : 05-05-11 15:50

thomas har bragt dette til verden:
> You got me ... :) og når det 10.7 er ude så er det jo slut med Finder ;)

Hvad skal bruges i stedet for Finder? Apples tankegang må så være, at
et program åbnes og i dette findes så "filen". Eller hvad?

Jeg fandt www.apple.com/dk/macosx/lion , hvor der står under AirDrop
"Klik bare på AirDrop-symbolet i indholdsoversigten i Finder", så er du
helt sikker?

--

Kent

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 05-05-11 17:23

Kent <kbm@invalid.invalid> wrote:

> thomas har bragt dette til verden:
>
> Hvad skal bruges i stedet for Finder? Apples tankegang må så være, at
> et program åbnes og i dette findes så "filen". Eller hvad?

Jeg laver gas ..

> Jeg fandt www.apple.com/dk/macosx/lion , hvor der står under AirDrop
> "Klik bare på AirDrop-symbolet i indholdsoversigten i Finder", så er du
> helt sikker?

Nej :)

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 06-05-11 23:38

> Jeg laver gas ..

> Nej :)

Men bortset fra det, så er Apple på vej væk fra det der med at sidde og
rode med filer nede på harddisken. Bare se på programmer som iTunes,
iPhoto, Aperture og sikkert andre, som jeg ikke kender. Her holder
programmet styr på filerne (f.eks. musik, apps og billeder). Der er
ingen grund til at rode med filer selv. Faktisk må man ikke engang gøre
det, for så kan programmet ikke holde styr på dem. Jeg tror, at det
bliver fremtiden for flere andre typer filer og måske dem alle en dag.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-05-11 07:45

> Men bortset fra det, så er Apple på vej væk fra det der med at sidde og
> rode med filer nede på harddisken. Bare se på programmer som iTunes,
> iPhoto, Aperture

Aperture _kan_ gøre det for en, men det bestemmer du faktisk selv. Med
andre ord, pro- eller semipro Apps vil nok længe have direkte adgang til
filerne.

/thomas