Adgangskode
Fra : Jesper Christopherse~

Dato : 30-04-11 06:34

Hej.

Jeg har på min iMac indstillet, at der skal bruges en adgangskode til
computeren, men undrer mig over, at jeg ikke skal bruge koden, når jeg
starter computeren op, men jeg skal kun logge på efter enten
skærmskåneren har været aktiveret eller efter vågeblus.

Kan man ikke indstille den så den også skal anvendes ved opstart ellers
synes jeg ikke at den ekstra sikkerhed en adgangskode bør give giver den
store mening?

mvh

Jesper

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-04-11 06:37

Jesper Christophersen <christop@post1.dknet.*.dk> wrote:

> [...]
>
> Kan man ikke indstille den så den også skal anvendes ved opstart ellers
> synes jeg ikke at den ekstra sikkerhed en adgangskode bør give giver den

Æble menu -> System Indstillinger -> Konti

Klik på Login Options (nederst, huset). Her kan du slå automatisk login
fra.

Under System Indstillinger->Sikerhed er der endnu flere sikkerheds
features du kan slå til ...

/thomas

Fra : Jesper Christopherse~

Dato : 30-04-11 10:15

Den 30-04-2011 07:36, Thomas von Hassel skrev:

> [...]
> fra.
>
> Under System Indstillinger->Sikerhed er der endnu flere sikkerheds

Hej Thomas

Tak for svaret, men jeg synes ikke, ar jeg kan se flere
sikkerhedsfeatures under "sikkerhed" - kan du evt. præcisere det lidt om
hvad jeg skal gøre for at slå adgangskode til, så jeg også skal bruge
koden, når jeg tænder computeren?

mvh

Jesper

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-04-11 10:32

Fra : Kurt Brixen

Dato : 30-04-11 11:11

On 2011-04-30 11:15:11 +0200, Jesper Christophersen said:

> [...]
> sikkerhedsfeatures under "sikkerhed" - kan du evt. præcisere det lidt
> om hvad jeg skal gøre for at slå adgangskode til, så jeg også skal

Menuer du at du vil have adgangskode straks computerten tændes? Ligesom
BIOS kode på en pc.

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Jesper Christopherse~

Dato : 30-04-11 17:29

Den 30-04-2011 12:11, Kurt Brixen skrev:

> Menuer du at du vil have adgangskode straks computerten tændes? Ligesom
> BIOS kode på en pc.

Ja det er netop det jeg mener...

mvh

Jesper

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-04-11 20:41

Jesper Christophersen <christop@post1.dknet.*.dk> wrote:

> Ja det er netop det jeg mener...

<http://support.apple.com/kb/ht1352>

/thomas

Fra : Jesper Christopherse~

Dato : 30-04-11 21:24

Den 30-04-2011 21:40, Thomas von Hassel skrev:

> <http://support.apple.com/kb/ht1352>
>
> /thomas

Takker for din altid store hjælp - nu virker det.

Maskinen skulle bare genstartes.

Jeg vil så gerne lære alt om min IMac, men det er nu noget anderledes
end en pc - men det er jo så også det er er det spændende og
udfordringen..... - og så er en Mac jo meget stabil synes jeg....herligt.

En ting jeg dog savner meget er funktionen "klip"....men som jeg forstår
det, så findes den ikke....?

mvh

Jesper

Fra : Pico

Dato : 30-04-11 23:44

Den 30-04-2011 22:23, Jesper Christophersen skrev:

> En ting jeg dog savner meget er funktionen "klip"....men som jeg forstår
> det, så findes den ikke....?

Mener du ligesom ctrl+x i Windows ? Nu sidder jeg ikke lige ved en Mac,
men jeg mener da det er cmd+x på mac.

--
MVH
Pico

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 01-05-11 00:29

Pico <Selvestemig@hotmail.com> writes:

> Mener du ligesom ctrl+x i Windows ? Nu sidder jeg ikke lige ved en
> Mac, men jeg mener da det er cmd+x på mac.

Man kan ikke klippe i Finderen (så vidt jeg ved).

Men man kan hive filerne og vha Alt-tasten fortælle om det er en
flytning eller en kopiering.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-05-11 08:18

Thorbjørn Ravn Andersen, 20110501 <nospam0002+20110501@gmail.com> wrote:

> Man kan ikke klippe i Finderen (så vidt jeg ved).

ikke uden 3. parts "hacks" ... og vi har haft denne diskussions før :)

/thomas