.eyetv til dvd
Fra : Pico

Dato : 27-04-11 00:58

Sommetider optager jeg noget med EyetvHybrid, f. eks. i aften filmen Min
datter og millionæren fra ARD. Det virker fint nok, jeg kan både se
filmen i EyeTv og ToastPlayer, med danske undertekster.
Formatet er ".eyetv". Hvordan brænder jeg filmen til en DVD ?
Toast vil ikke kendes ved formatet, jeg kan eksportere filmen til
iMovie, men så kommer underteksterne ikke med.
Nogen der har en løsning ?
--
MVH
Pico

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 27-04-11 07:24

Pico <Selvestemig@hotmail.com> writes:

> Formatet er ".eyetv". Hvordan brænder jeg filmen til en DVD ?
> Toast vil ikke kendes ved formatet, jeg kan eksportere filmen til
> iMovie, men så kommer underteksterne ikke med.

Højreklik på optagelsen og vælg "Sikkerhedskopier med Toast"?

(Jeg har ikke Toast selv så jeg ved ikke hvor godt det virker, men
undertekster er vist et smertensbarn)

Fra : Pico

Dato : 27-04-11 11:31

Den 27-04-2011 08:24, Thorbjørn Ravn Andersen, 20110426 skrev:

> Højreklik på optagelsen og vælg "Sikkerhedskopier med Toast"?

SÃ¥ laver den da vist en kopi af filen. Den kan ikke afspilles i en DVD
afspiller. Jeg prøvede i går og mener det var resultatet. en nøjagtig
kopi af filerne.
Jeg ønsker at kunne lave en DVD til afspilning.

--
MVH
Pico

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-04-11 11:49

Pico <Selvestemig@hotmail.com> wrote:

> [...]
> kopi af filerne.
> Jeg ønsker at kunne lave en DVD til afspilning.

Jeg mener du kan sende den til Toast direkte fra EyeTV .. men det skal
være en nyere Toast... hvilken version har du ?

/thomas

Fra : Pico

Dato : 27-04-11 12:58

Den 27-04-2011 12:49, Thomas von Hassel skrev:

> Jeg mener du kan sende den til Toast direkte fra EyeTV .. men det skal
> være en nyere Toast... hvilken version har du ?
>
> /thomas
Toast 10 Titanium ver.10.04

--
MVH
Pico

Fra : Helge Hammer

Dato : 27-04-11 12:12

Den 27/04/11 01.58, Pico skrev:
> [...]
> Toast vil ikke kendes ved formatet, jeg kan eksportere filmen til
> iMovie, men så kommer underteksterne ikke med.

Jeg plejer at højreklikke på *.eyetv og vælge 'vis indholdet af pakken'.
En af filerne hedder *.mpg, dette er selve filmen, som kan læses af
bl.a. VLC med undertekster, også på Windows.

--
Helge.

Fra : Pico

Dato : 27-04-11 13:05

Den 27-04-2011 13:12, Helge Hammer skrev:

> Jeg plejer at højreklikke på *.eyetv og vælge 'vis indholdet af pakken'.
> En af filerne hedder *.mpg, dette er selve filmen, som kan læses af
> bl.a. VLC med undertekster, også på Windows.

Jeg kan sagtens se den i ToastPlayer og EyeTV på Mac, i Windows kan jeg
se den i Windows Medieplayer og Windows Media Center, men begge uden lyd
og tekster.
VLC har jeg aldrig prøvet, er der mulighed for at brænde den til en DVD
fra VLC.
Jeg har prøvet at Google uden at finde noget brugbart svar.

--
MVH
Pico

Fra : Helge Hammer

Dato : 27-04-11 19:05

Den 27/04/11 14.04, Pico skrev:

> [...]
> fra VLC.
> Jeg har prøvet at Google uden at finde noget brugbart svar.

Kan du ikke bare brænde mpg-filerne på DVD med et almindeligt
brænderprogram? Jeg bruger USB-sticks til at flytte filmene rundt med.
Filmene kan afspilles direkte fra USB-stick. Det bruger jeg så VLC til.
VLC er et gratisprogram til både Mac og Windows.

Fra : Pico

Dato : 27-04-11 21:41

Den 27-04-2011 20:04, Helge Hammer skrev:

> [...]
> Filmene kan afspilles direkte fra USB-stick. Det bruger jeg så VLC til.
> VLC er et gratisprogram til både Mac og Windows.

Det har jeg prøvet, men ingen af mine DVD afspillere vil kendes ved dem.

--
MVH
Pico

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 27-04-11 18:13

> [...]

> kopi af filerne.
> Jeg ønsker at kunne lave en DVD til afspilning.

Som sagt, så har jeg ikke Toast selv, men det var min forståelse at den
lavede en DVD.

Måske kan man lave en Handbrake-udgave med indbrændte undertekster, og
så lade iDVD lave DEN om til en DVD?

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 27-04-11 19:34

Helge Hammer <helge.hammer@elromail.dk> writes:

> Kan du ikke bare brænde mpg-filerne på DVD med et almindeligt
> brænderprogram? Jeg bruger USB-sticks til at flytte filmene rundt

Det er ikke alle dvd-afspillere der kan klare mediefiler, og der er slet
ikke ret mange der kan klare den slags mpeg-filer som fjernsyn ankommer
i.

Fra : Robert Piil

Dato : 27-04-11 23:24

Den 27/04-11 01.58, Pico skrev:
> [...]
> Toast vil ikke kendes ved formatet, jeg kan eksportere filmen til
> iMovie, men så kommer underteksterne ikke med.

Jeg klikker på toast ikonen i eye-TV:
http://dl.dropbox.com/u/2044756/Eyetv.png

og så starter toast:
http://dl.dropbox.com/u/2044756/toast.png

Så klikker jeg på den røde knap, og ud kommer en DVD med undertekster,
lyd og hele moletjavsen.

Hvis kildefilen derimod er større end min DVD-skive er jeg nødt til at
gå omkring handbrake først og få det komprimeret.

--
Robert Piil
http://piil.org/

Fra : Pico

Dato : 28-04-11 14:00

Den 28-04-2011 00:23, Robert Piil skrev:

> [...]
>
> Hvis kildefilen derimod er større end min DVD-skive er jeg nødt til at
> gå omkring handbrake først og få det komprimeret.

Jeg havde ikke været opmærksom på Toast ikonet. Du har ret, når man
bruger den vej kan Toast fint brænde en DVD. Lyden var fint med, men
underteksterne manglede
Jeg prøvede så at bruge MacX Video Converter, den ville ikke kendes ved
filen. Derefter forsøgte jeg at Eksportere, fra EyeTV til flere
formater, MPEG, QuickTime og flere, det virkede fint men stadig uden
undertekster.
Så prøvede jeg at optage noget fra DR, det kunne jeg gøre med hvad "jeg
ville" og det virkede med lyd og undertekster.
Jeg er nået til den konklusion at det har noget at gøre med hvordan TV
stationerne sender underteksterne.
Jeg har tidligere konstateret at hvis jeg optager noget digitalt fra TV2
kommer underteksterne ikke med, selv ikke hvis jeg slår dem manuelt til,
her drejer det sig om Windows, men optager jeg det i analog er
underteksterne der fint. Jeg kan så i sagens natur ikke bruge analog til
ARD, vi har YouSee. Det har vist noget at gøre med den måde stationerne
sender underteksterne om de kan overføres til en DVD.
Nu vil jeg bare se filmen på computeren.
Tak til alle der har hjulpet.

--
MVH
Pico

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 28-04-11 21:24

> [...]

> kommer underteksterne ikke med, selv ikke hvis jeg slår dem manuelt til,
> her drejer det sig om Windows, men optager jeg det i analog er

Som Thorbjørn skriver: "undertekster er [...] et smertensbarn"

På Elgatos hjemmeside har der igennem de sidste 2-3 år (eller mere)
været flere pip fra ikke-engelsktalende-lande-der-ikke-synkroniserer om
problemer med undertekster, og hver gang er svaret noget i stil med; det
vil der blive set på i kommende opdateringer til EyeTV.

Når det virker med DR er det, som du selv er inde på, fordi de brænder
deres undertekster ind i tv-billedet, mens TV2 (og åbenbart også ARD
m.fl.) sender det som en datastrøm man kan tænde og slukke for ala
undertekster på en dvd.

--
Mvh Martin

www.facebook.com/martin.bredthauer

Fra : Pico

Dato : 28-04-11 22:34

Den 28-04-2011 22:23, Martin Bredthauer skrev:

> [...]
> deres undertekster ind i tv-billedet, mens TV2 (og åbenbart også ARD
> m.fl.) sender det som en datastrøm man kan tænde og slukke for ala

Det er nok forklaringen, bare lidt irriterende

--
MVH
Pico

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 27-04-11 23:28

> Det er nok at gøre for meget ud af det.

Måske. Det var bare for at komme i mål.

> Det er egentlig mærkeligt at EyeTV i Mac laver ".eyetv" filer men i
> Windows laver ".ts" filer ?

..ts står for Transport Stream, og er et MPEG-begreb.

EyeTV udnytter OS X til at lave en filstruktur som en pakke - du kan
Ã¥bne eyetv-"filen" og se fx MPG-filen.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 28-04-11 23:28

> Det er nok forklaringen, bare lidt irriterende

Det er der flere der synes. Desværre har Elgatos kernekunder - dem i
USA - ikke dét problem, så det får nok lov at ligge endnu længere.

Jeg vil stadig foreslå dig at lave en totrinsraket - først med handbrake
til en flad mp4-film med indbrændte undertekster og så importer den i
iDVD/iMovie. og lav en dvd derfra.

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 30-04-11 17:25

Thorbjørn Ravn Andersen, 20110429 <nospam0002+20110429@gmail.com> wrote:

> Jeg vil stadig foreslå dig at lave en totrinsraket - først med handbrake
> til en flad mp4-film med indbrændte undertekster

Kan man få undertekster med... det mener jeg alts ikke?!

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-04-11 20:45

Martin Bredthauer <spam@talentmedia.dk> wrote:

> Kan man få undertekster med... det mener jeg alts ikke?!

Synes altid undertekster der noget hø ... for det meste ser jeg EyeTV
optagelser direkte på den maskine som er sat til fjernsynet .. så
slipper man også for at vente på konvertering og/eller brænding.

Det er kun ting jeg vil gemme som bliver eksporteret til Apple TV format
og smit i iTunes.

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 01-05-11 00:28

spam@talentmedia.dk (Martin Bredthauer) writes:

> Kan man få undertekster med... det mener jeg alts ikke?!

Jeg prøvede lige med aftenens film fra TV2, og det ser ud til jeg
husker forkert. De løse undertekster på TV2 kan Handbrake desværre ikke
se, og min totrinsraket letter derfor ikke fra rampen.

Beklager :(