iPhone batteriskift?
Fra : Mich. Ottosen

Dato : 26-04-11 21:50

Fruens gamle iPhone (1.generation) har fået et meget svagt batteri. Det
holder under et døgn på standby.

Kan jeg skifte batteriet på den? Hvor får jeg fingre i et ny batteri.

Alle erfaringer modtages

--
v.h., Mich

Fra : -=JF=-

Dato : 26-04-11 22:10

Den 26/04/11 22.49, Mich. Ottosen skrev:

> Kan jeg skifte batteriet på den? Hvor får jeg fingre i et ny batteri.
Sådan skifter du:
http://iphoneindia.gyanin.com/2008/11/08/here-is-how-to-change-iphone-battery/

Batteriet købes f.eks. her:
http://search.eim.ebay.dk/?kw=batteri+iphone&el=77&ect=&eb=S%C3%B8g

--
Mhv.
John

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 26-04-11 22:19

-=JF=- <null@null.null> wrote:

> Sådan skifter du:
> [...]

Tak for dit hurtige svar. Jeg kigger på det i morgen.

--
v.h., Mich

Fra : Steffen

Dato : 27-04-11 00:31

Mich. Ottosen <cykelstativ@invalid.dk> wrote:

> Fruens gamle iPhone (1.generation) har fået et meget svagt batteri. Det
> holder under et døgn på standby.
>
> Kan jeg skifte batteriet på den? Hvor får jeg fingre i et ny batteri.
>
> Alle erfaringer modtages

Er det den der bliver kaldt 1. generation ude i den store verden, altså
den model, der aldrig blev solgt gennem officielle kanaler herhjemme?
for så er det noget med at brække og vride for at åbne telefonen, og så
er batteriet loddet fast.
Hvis det er en 3G, så er det meget lettere.

Der er gode forklaringer til begge telefoner på www.ifixit.com

Jeg har lige købt et batteri til en 3GS hos batteribyen.dk for 99 kr.

mvh
steffen

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 28-04-11 20:49

Steffen <sds@neffets.dk> wrote:

> [...]
> den model, der aldrig blev solgt gennem officielle kanaler herhjemme?
> for så er det noget med at brække og vride for at åbne telefonen, og så

Det _er_ en 1.generations importeret fra USA, før iPhone kom til DK.
Brække og vride lyder ikke godt og det med at lodde er ikke lige mig,
jeg har ikke engang en loddekolbe. Så fruens iPhone får holde så længe
den kan.

> Hvis det er en 3G, så er det meget lettere.

Jo, jo, men der er da vist tale om mange og små skruer?

> Der er gode forklaringer til begge telefoner på www.ifixit.com

Tak for svar og netop denne henvisning, den var gledet i baggrunden i
min hukommelse.

--
v.h., Mich

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-04-11 20:53

Mich. Ottosen <cykelstativ@invalid.dk> wrote:

> Det _er_ en 1.generations importeret fra USA

Tænk en ekstra gang ingen du bruger tid og penge ... der er sikkert
nogen der vil slå mig i hovedet, men en så gammel svend er det næsten
ikke værd at holde i live ...

Hvis du i tvivl så lån en iPhone 4 i en halv time og mærk forskellen ;)

/thomas