Ram til iMac
Fra : tiper

Dato : 26-04-11 02:29

Hej NG

Hvilken RAM kan jeg bruge til min iMac?
Det er en hvid 20", sidste model i hvid.
Lige nu sidder der 1,5GB 667MHz DDR2 SDRAM i den, jeg mindes den kan
have op til 3GB. Men skal det være apple's ram eller kan jeg bruge
kingston, og hvilken type er det jeg kan bruge? Mener det er 200pin
ram der passer.
På den side her koster apple ram 3x så meget som kingston
www.shg.dk/ram.htm

Mvh
Jesper

Fra : Bruno, Copenhagen - ~

Dato : 26-04-11 10:00

On 26/04/11 10.28, tiper wrote:
> [...]
> have op til 3GB. Men skal det være apple's ram eller kan jeg bruge
> kingston, og hvilken type er det jeg kan bruge? Mener det er 200pin

Apple laver ikke selv ram, men bruger blot standard moduler så du kan
sagtens købe noget der ikke står Apple på (Apple's computere er
hardwaremæssigt helt almindelige PC'ere, blot i en særlig indpakning).

> På den side her koster apple ram 3x så meget som kingston
> www.shg.dk/ram.htm

Mange producenter af rammoduler har en wizard hvor man kan søge sig frem
ram de garanterer passer, prøv eksempelvis www.crucial.com/mac (husk at
angive på hjemmesiden du er i EU, så får du samtidig de rigtige priser).

Mvh
Bruno

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-04-11 10:01

tiper <tiper@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
> ram der passer.
> På den side her koster apple ram 3x så meget som kingston

Så længe det er samme type og samme specifikationer så er det ligemeget
hvem der har lavet klodserne.

Kingston har en guide på deres site så du kan finde det rigtige

/thomas

Fra : tiper

Dato : 27-04-11 01:47

Takker mange gange.
Så er der bestilt så den kommer op på maks ram. Tænker det hjælper
lidt på hastigheden. Den hænger lidt nogle gange, det er efter den fik
nyt system. Kører med 10.6.7 så den er lidt presset.

Jesper

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 27-04-11 18:11

tiper <tiper@vip.cybercity.dk> writes:

> [...]
> lidt på hastigheden. Den hænger lidt nogle gange, det er efter den fik
> nyt system. Kører med 10.6.7 så den er lidt presset.

Du kan se på aktivitetsovervågning hvad den laver. Se om der er
diskaktivitet når badebolden snurrer...