Synkroniseringsprogram mellem Mac og PC?
Fra : Jesper Christopherse~

Dato : 25-04-11 12:20

Hej.

Findes der et program som let kan synkronisere udvalgte mapper mellem en
pc og en Mac, som kører på samme trådløse netværk. (Vil gerne have
synkroniseret mine billede- og video mapper).

Har lige læst lidt om SuperSync - men er i tvivl om det program kun er
til brug for iTunes?

mvh

Jesper

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 25-04-11 13:00

Jesper Christophersen <christop@post1.dknet.*.dk> writes:

> [...]
> en pc og en Mac, som kører på samme trådløse netværk. (Vil gerne have
> synkroniseret mine billede- og video mapper).

Hvad er budgettet? Du kan fx komme langt med DropBox.

Fra : Bruno, Copenhagen - ~

Dato : 25-04-11 14:30

On 25/04/11 13.19, Jesper Christophersen wrote:
> [...]
> pc og en Mac, som kører på samme trådløse netværk. (Vil gerne have
> synkroniseret mine billede- og video mapper).

Til PC er der et program som hedder Beyond Compare, dets forml er at
sammenligne filer enten som enkelt filer eller i hele mappestrukturer.
Hvis ikke du er ude efter noget løbende automatiseret kan det helt
sikkert det du har brug for, muligvis kan du endda sætte noget
automatisering op vha. Windows Schedule og så den rigtige opsætning i
Beyond Compare.

Programmet er gratis i en prøveperiode og koster ikke alverden, så det
koster ikke noget og teste.

Mvh
Bruno

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-04-11 15:44

Jesper Christophersen <christop@post1.dknet.*.dk> wrote:

> [...]
> synkroniseret mine billede- og video mapper).
>
> Har lige læst lidt om SuperSync - men er i tvivl om det program kun er

Hvor meget data drejer det sig om ?

Kig evt. på Dropbox

/thomas

Fra : Jesper Christopherse~

Dato : 25-04-11 16:13

Den 25-04-2011 16:43, Thomas von Hassel skrev:

> Hvor meget data drejer det sig om ?
>
> Kig evt. på Dropbox
>
> /thomas

Hej Thomas.

Det er vel omkring 600 GB.....

mvh

Jesper

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-04-11 16:57

fJesper Christophersen <christop@post1.dknet.*.dk> wrote:

> Hej Thomas.
>
> Det er vel omkring 600 GB.....

Ja så dur Dropbox nok ikke ;)

Jeg vil overveje en NAS eller en server så du ikke har dobbelt data
liggende så flere maskiner.

/thomas

Fra : Jesper Christopherse~

Dato : 25-04-11 18:33

Den 25-04-2011 17:57, Thomas von Hassel skrev:

> Ja så dur Dropbox nok ikke ;)
>
> Jeg vil overveje en NAS eller en server så du ikke har dobbelt data
> liggende så flere maskiner.
>
> /thomas

Ja - jeg er også ved at nå til den konklusion....kan du evt. anbefale
nogle (skal bruges med både en Mac og pc).

Prisen er ikke det afgørende - men mere brugervenlighed,driftssikkerhed
og vel 4 GB...så har jeg da lidt til fremtiden

mvh

Jesper

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-04-11 18:49

> [...]

> Prisen er ikke det afgørende - men mere brugervenlighed,driftssikkerhed
> og vel 4 GB...så har jeg da lidt til fremtiden

Har selv lige fået en 4 bay Synology ... virker fint med Mac / Windows..

<http://www.synology.com/enu/products/DS411j/index.php>

Det er ikke den hurtigste de har, men prisen er god og der er masser af
funktionalitet i deres software ...

/thomas

Fra : Michael Horn

Dato : 29-04-11 10:03

> [...]
>

> <http://www.synology.com/enu/products/DS411j/index.php>
>
> Det er ikke den hurtigste de har, men prisen er god og der er masser af

Man kan også bruge foldersyncronizer fra softobe:
http://www.softobe.com/ -- Mvh Michael Horn

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-04-11 10:58

Michael Horn <brmhorn@skalfjernesgmail.com> wrote:

> Man kan også bruge foldersyncronizer fra softobe:
> http://www.softobe.com/ -- Mvh Michael Horn

Hvordan håndterer den 2-vejs sync ?

De par gange hvor vi har haft brug for 2-vejs sync så har SyncroniseX
Pro fra Qdea givet de bedste resultater.

/thomas

Fra : Michael Horn

Dato : 29-04-11 12:33

> Hvordan håndterer den 2-vejs sync ?
>
> De par gange hvor vi har haft brug for 2-vejs sync så har SyncroniseX
> Pro fra Qdea givet de bedste resultater.
>
> /thomas

Det kører, mener man kan få en demo som kan tage 100 filer
Michael Horn