Den 07-07-2011 10:26, Allan Soerensen skrev:
> "Karsten H. (7870)"<bito@karby.dk> skrev i en meddelelse
> news:4e1500a6$0$36569$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>>
>>>
>> Hænger det sammen med,fristen for indberetning af den udvidede selvopgiver
>> af samme årsager er udsat til den 10. juli (foreløbig).
>
> Nej, det er 2 forskellige ting. Frisen for den udvidede selvopgiver er
> udvidet pga. at arbejdsnedlæggelsen hos CSC. Det var bla. årsagen til at jeg
> ganske komisk fik tilsendt en selvangivelse og servicebrev 14 dage EFTER jeg
> havde indtastet den online.
>
> Mht. til listesystemet, så har Skat langt om længe fået lagt en besked på
> deres telefonsvarer, som oplyser at:
> "Det er først muligt at indberette EU-salg, tidligere listesystem, efter 10.
> juli"
>
> Måske det var en ide at oplyse det på deres hjemmeside!
> Nu har jeg prøvet i 5 dage og får bare den informative besked:
>
> <SNIP>
> Fejl!
> Transaktions-id:e24b95c4-e9e1-4d6b-a02d-3eTransaktionstid:2011-07-07T10:15:10.035+02:00Det
> du forsøger kan ikke lade sig gøre lige nu. Prøv igen senere. Men hvis du
> var ved at overføre en fil, i fx Listesystemet, kan overførslen alligevel
> være gået godt. Se derfor efter overførslen i Tidligere indberettede, inden
> du forsøger igen. [TSE-0003].
> </SNIP>
>
> Hold op, hvor har jeg spildt meget tid på den skide indberetning af et
> enkelt EU-slag.
> Skat's informationsniveau er bare for dårligt. Det er helt til grin at man
> ikke tydeligt informere om at det ikke virker og fjerne menupunktet så længe
>
Nu er SKAT en evig kilde til frustration i mit job.
Jeg ringer flere gange dagligt til skat. Din tålmodighed rækkede til 10
minutter jf. andet indlæg i tråden. Jeg bliver nødt til at holde ved og
har siddet i op til en time, så der skal være tålmodighed.
Det bliver først rigtigt sjovt, når man har været igennem møllem med
"tryk 1 hvis..., tryk 3 for... tryk * for at komme tilbage" osv.
Jeg har sågar prøvet at sidde i kø i over 30 min. for at blive smidt af.
2 gange i streg. (Smidt af skete ved at jeg på et tidspunkt skulle
indtaste mit postnummer, derefter kom en kort bip lyd og jeg
forbindelsen røg). Ringede derefter op i omstillingen hos SKAT,
forklarede dem problemet. De ville sende mig videre, men røg til samme
"problem" igen. (altså et teknisk problem).
Deres IT fungerer bare ikke.
JEg har en selvangivelse for 2011, som er færdiglavet og som jeg derfor
gerne vil indberette, men den åbner først til august.
Har man sambeskattede selskaber kan man indberette selvangivelserne
online, men hjælpeskemaet til sambeskatning findes endnu ikke online og
skal under alle omstændigheder indsendes pr. post.
Det var blot for at illustrere endnu flere tekniske genialiteter hos SKAT