Word2000 - autokorrektur?
Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 10-08-01 21:05

Jeg arbejder p.t. med nogle dokumenter med data i 'søjler' - placeret v.
hj. af 'tabulatorindrykninger'.

Jeg finder det utroligt irriterende, at jeg hvert andet øjeblik, f. eks.
når jeg taster 'TAB' eller 'Enter', får en dialogbox i hovedet med
oplysning om, at AUTOKORREKTUR ikke er installeret og forespørgsel om,
hvorvidt jeg ønsker at installere det!

Hvordan p.. får jeg lov at lave søjle- og linieskift 'i fred´ - uden
ustandseligt at blive afbrudt af denne møgirriterende box??

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 10-08-01 22:51

"Hans H.V. Hansen" <h2vh@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvordan p.. får jeg lov at lave søjle- og linieskift 'i fred´ - uden
> ustandseligt at blive afbrudt af denne møgirriterende box??

Den "funktion" har jeg også oplevet et par gange. Så vidt jeg husker skriver
den at "autokrrekturlister ikke er installeret".
Jeg syntes det lød mærkeligt for så vidt jeg ved er en sådan liste Word slår
op i for at se at den f.eks. skal erstatte fvk med forsikringsvirksomhed.
Min liste så dog ud som om den var der, men jeg installerede alligvel
funktionen som Word foreslog, og så var den væk.
Jeg har forsøgt at fremprovokere fejlen på en ren installering, så man kunne
lure hvad det var der udløste det, men det har selvfølgeligt ikke kunne lade
sig gøre.

Ole Gaarde Kristensen
- Fornærm aldrig 7 personer hvis du kun har en seksløber -

Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 10-08-01 23:15

Ole Gaarde Kristensen <netpost98@hotmail.com> wrote:

> Den "funktion" har jeg også oplevet et par gange. Så vidt jeg husker skriver
> den at "autokrrekturlister ikke er installeret".

Ja, det kan godt være, teksten lyder sådan.

> Jeg syntes det lød mærkeligt for så vidt jeg ved er en sådan liste Word slår
> op i for at se at den f.eks. skal erstatte fvk med forsikringsvirksomhed.

Eller f. eks. rette hyppigt forekommende 'slåfejl'?

> Min liste så dog ud som om den var der, men jeg installerede alligvel
> funktionen som Word foreslog, og så var den væk.

OK, det var måske en god idé - det prøver jeg næste gang!

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Jens

Dato : 13-08-01 23:02

Hvad med at slå autokorrektur fra under funktioner/autokorrektur?

Jens

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 13-08-01 23:38

"Jens" <jens.claudius@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad med at slå autokorrektur fra under funktioner/autokorrektur?
[KLIP]
Problemet er jo blot, at det er at behandle symptomerne i stedet for
sygdommen. Enig - det er måske ikke verdens bedste kur at installere noget
på grund af en fejl man ikke kender grunden til, men jeg syntes det er bedre
end at undvære autokorrektur.