Textfelt i VB -> Talfelt i Access
Fra : Per Juul Larsen

Dato : 10-08-01 19:10

Hej..
Min database indeholder en kolonne af datatypen tal(number)
Mit VB program henter data fra et textfelt og jeg spørger efter posten i
databasen
således :
namequery = Val(Seriename.Text)
SQLstmt = "SELECT * FROM [info] Where Serie_nr = " + "'" + namequery +
"'"

posten findes kun hvis datatypen i databasen ændres til "text".....
Databasen er indekseret..

hvad gør jeg galt her ??

hilsen Per

Fra : Bjarke Walling Peter~

Dato : 10-08-01 19:46

Per Juul Larsen skrev:
> [...]
> "'"
>
> posten findes kun hvis datatypen i databasen ændres til "text".....

Prøv at fjerne apostrofferne: (jeg er næsten sikker på det er det)

SQLstmt = "SELECT * FROM [info] Where Serie_nr = " & CStr$(namequery)

.... CStr$-funktionen laver namequery til en streng... og godt nok er det
ikke en fejl, men man bør altid bruge & til at sammenkæde strenge.

- Bjarke Walling Petersen

Fra : Per Juul Larsen

Dato : 10-08-01 20:33

Tak og det virker !!