On 19 Maj, 11:13, "Anders Majland" <See.Signat...@Address.invalid>
wrote:
> > Så forskellige dækmonteringer vil kræve indprogrammering af aktuelle
> > dækomkreds hver gang eet af dækkene skiftes. Desuden vil svingkørsel
> > (nedlægninger) give variationer i den aktuelle omkreds (i hvert fald for
> > nogen dæktyper) og give fejlagtige meldinger.
> > Endelig vil det ikke være muligt at justere dæktryk på en tankstation,
> > fordi der ikke er målinger til rådighed ved stilstand, som det netop er
> > tilfældet ved RDC (op til 15 minutter efter stilstand).
>
> I bilen skulle det også være muligt at rekalibrere ret simpelt. Folk skulle
> også have fået fejlalarmer hvis de har parkeret bilen med den ene side i
> solen så dækkene der er blevet væsentligt varmere end i den anden (og dermed
> anden omkreds)
>
> > Jeg ved ikke om det lader sig gøre at få anvendelige data. Fordelen ville
> > være at det er billigt, fordi det kun er et spørgsmål om software..
>
> Yep - og med danske afgifter er det jo et godt argument
>
> > På F800 udnyttes abs data allerede til at slå abs fra af sikkerhedshensyn
> > ved wheelies, burn-out, langvarig baghjulslåsning i nedkørsler i terræn
> > mm.
>
> Ja, der er sket meget siden abs først blev introduceret på mc'er.
>
> Nu har jeg ikke lige aktuelle planer om at udskifte pakæslet (aka xtz 750)
> men en F800GS står højt på listen over attraktive alternativer. Selvom jeg
> tidliger har sagt at skulle det være bmw skulle et være en kardan i en
> adventure udgave.
Ja den ene kan lide moren & den anden tager datteren.
www.dæktryk.dk ´s system overvåger dæktryk + temperaturen på luftet i
dækket. dvs. sikkerheden frem for … Hører jeg når nogle taler om
dette. Mange der køre motorsport er meget glad for systemet.
I dagens DK kan man vel altid finde noget der er, billiger.