"Wheelie" <wheelie@gmail.invalid> skrev i en meddelelse
news:1dcdn8j1l1ls3.dlg@usenext.com...
> On Fri, 13 May 2011 15:19:10 -0700 (PDT), Jesper Pedersen wrote:
>
>> JASO MA har ikke noget med viskositeten at gøre
>
> Det har jeg heller ikke påstået
>
>> Så hvis producenten mener det er 20w/40 der skal bruges, så er det det
>> gældende tal uanset mærket på oliedunken
>
> Der tager du nok fejl. Min overbevisning er at den foreskrevne 20w/40
> viskositet ikke umiddelbart kan overføres til helsyntetiske olier af MA2
> kvalitet. De kan og skal måske, være tyndere.
>
> "Castrol power 1 racing 4T" laver en 10W/50 i MA2 kvalitet (den ypperste),
> som jeg er meget opmærksom på. Vil nogen kunne anbefale denne olie til en
> moderne sportsbike med vandkøl, som jo altså ikke bliver ligeså varm som
> en
> luftkølet bike i bykørsel.
>
> Castrol påstår ligefrem at accelerationen bliver bedre.
>
> Nogen erfaringer?
Hej
Jeg skiftede for nogen tid siden til denne på min Hornet.:
http://www.louis.de/index.php?topic=artnr_gr&artnr_gr=10038394
Og jeg er 100% sikker på at motorlyden ændrede sig markant i forhold til da
jeg kørte på Silkoline og den føles altså også kvikkere.
Jeg ved godt at "en god tro" gør meget men er ret overbevist om at det ikke
er den eneste faktor her.
En måneds tid efter skiftede vi til samme olie på min fars CBF600 og lyder
fra motoren ændrede sig på nøjagtig samme måde ( det er jo også næsten samme
motor ) hvilket bekræfter mig i at den olie er suveræn.
Det er specielt lyden fra topstykket, ventiler og løftere, der bliver meget
blødere.
Jeg hælder med 100% sikkerhed den olie på igen næste gang, også selvom
prisen er lidt hamper.
Hvis du prøver den i 10W50 så kom gerne med en tilbagemelding omkring dine
erfaringer, jeg synes det er lidt spændende.
Bo