/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
en gåde
Fra : Desilva


Dato : 10-08-01 16:39

Hvordan kommer man rundt i et lyskryds i regnvejr, hen over
cykelsti-markering og fodgængerovergang samt hvide markeringspile
og -linier?

Svar1: Meget meget meeeeget forsigtigt
Svar2: Glidende på siden, stærkt bandende.

Skal lige sige at jeg tiltede ikke.

Det er da afsindigt som de veje er lavet (brokke brokke). Et lyskryds er
skummelt, når det er vådt, men det ved man i det mindste.
Så er der lige jernplader som ligger hen over vejarbejde, kloarkdæksler og
tjærefyldninger i revner i vejen.

*brokke brokke skumle* Hvordan er det lige de regler er? Der var snak
tidligere om at ting på vejen max måtte være 3cm højere end vejfladen, men
hvad med regler for friktion. Findes de slet ikke?
Bevares.. kører man i bil så gør det ikke de vilde at man smutter 20 cm til
siden i et sving (hvilket man heller ikke gør, da der er tre hjul på fast
grund) men på en mc er det klamt :-/

Så.. skulle bare lige brokke mig lidt, og så høre om nogen kender til regler
for hvor glatte ting man egentlig må lave vejbane af..?



 
 
Brian Lænø (10-08-2001)
Kommentar
Fra : Brian Lænø


Dato : 10-08-01 16:42


"Desilva" skrev
> Hvordan kommer man rundt i et lyskryds i regnvejr, hen over
> cykelsti-markering og fodgængerovergang samt hvide markeringspile
> og -linier?
>
> Svar1: Meget meget meeeeget forsigtigt
> Svar2: Glidende på siden, stærkt bandende.
>
> Skal lige sige at jeg tiltede ikke.
<snip en masse brok>

De blå cykelsti markeringer bliver udskiftet med nogle der ikke er så glatte

Den dårlige nyhed er at de ikke bliver udskiftet før de gamle er slidt ned.
Så der går nok et par år før alle er udskiftet

--
Brian
Cagiva Elefant 750



Desilva (10-08-2001)
Kommentar
Fra : Desilva


Dato : 10-08-01 18:56

> <snip en masse brok>
SåSå!!


> De blå cykelsti markeringer bliver udskiftet med nogle der ikke er så
glatte
>
> Den dårlige nyhed er at de ikke bliver udskiftet før de gamle er slidt
ned.
> Så der går nok et par år før alle er udskiftet

Tja.. vi må se om ikke vi kan arbejde for at få flere billister over på
trædecykler, så vi kan få slidt de pokkers belægninger af.



Steen S. Schmidt (10-08-2001)
Kommentar
Fra : Steen S. Schmidt


Dato : 10-08-01 17:46

> Så.. skulle bare lige brokke mig lidt, og så høre om nogen kender til
regler
> for hvor glatte ting man egentlig må lave vejbane af..?

http://europa.eu.int/eur-lex/da/lif/dat/1985/da_385L0647.html

Der er både friktionskoefficienter og alt muligt...(prøv at søge på Google
med "friktion vejbelægning" som søgestreng).

Mvh
Steen



Desilva (10-08-2001)
Kommentar
Fra : Desilva


Dato : 10-08-01 18:58

> http://europa.eu.int/eur-lex/da/lif/dat/1985/da_385L0647.html
>
> Der er både friktionskoefficienter og alt muligt...(prøv at søge på Google
> med "friktion vejbelægning" som søgestreng).

Ahaa... ja jeg prøvede end ikke at søge.. det var jo også mest en
undskyldning for at brokke mig

Sjovt.. et EU-skrift, og der ser man at emend sproget er dansk, så er æø og
å forsvundet et sted undervejs.
Var det en del af en af de mange aftaler, at vi skulle have harmoniseret
vores bogstaver??



JR (10-08-2001)
Kommentar
Fra : JR


Dato : 10-08-01 18:33


Desilva <Alamyx@SPAMMOFFsofthome.net> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b73ff32$0$371$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hvordan kommer man rundt i et lyskryds i regnvejr, hen over
> cykelsti-markering og fodgængerovergang samt hvide markeringspile
> og -linier?
>
> Svar1: Meget meget meeeeget forsigtigt
> Svar2: Glidende på siden, stærkt bandende.
>
> Skal lige sige at jeg tiltede ikke.
>
> Det er da afsindigt som de veje er lavet (brokke brokke). Et lyskryds er
> skummelt, når det er vådt, men det ved man i det mindste.
> Så er der lige jernplader som ligger hen over vejarbejde, kloarkdæksler og
> tjærefyldninger i revner i vejen.
>
> *brokke brokke skumle* Hvordan er det lige de regler er? Der var snak
> tidligere om at ting på vejen max måtte være 3cm højere end vejfladen, men
> hvad med regler for friktion. Findes de slet ikke?
> Bevares.. kører man i bil så gør det ikke de vilde at man smutter 20 cm til
> siden i et sving (hvilket man heller ikke gør, da der er tre hjul på fast
> grund) men på en mc er det klamt :-/
>
> Så.. skulle bare lige brokke mig lidt, og så høre om nogen kender til regler
> for hvor glatte ting man egentlig må lave vejbane af..?
>

.....og.....og de der forbandede langsgående fræsninger af vejen som et geni har planlagt at de
skulle lave midt i et stort sving på Lyngbyvejen mod Kbh, damn! Det føles fuldstændig som om man
punkterer, cyklen wobler vildt sidelæns.

JR



Bo Thomsen (10-08-2001)
Kommentar
Fra : Bo Thomsen


Dato : 10-08-01 19:48


> ....og.....og de der forbandede langsgående >fræsninger af vejen som et
geni har planlagt at de
> skulle lave midt i et stort sving på Lyngbyvejen mod >Kbh, damn! Det føles
fuldstændig som om man
> punkterer, cyklen wobler vildt sidelæns.
jep det lort har de også på lolland
og man holder lige farten lidt lavere for jeg aner sku ikk
hvor godt grebet er pisse irreterende.
Bo Thomsen
vfr750f-g
bbt@worldonline.dk
www.vfr.dk




Armand (11-08-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 11-08-01 01:58


Desilva <Alamyx@SPAMMOFFsofthome.net> skrev i en
news:3b73ff32$0$371$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hvordan kommer man rundt i et lyskryds i regnvejr, hen over
> cykelsti-markering og fodgængerovergang samt hvide markeringspile
> og -linier?
> Svar1: Meget meget meeeeget forsigtigt
> Svar2: Glidende på siden, stærkt bandende.
> Så.. skulle bare lige brokke mig lidt, og så høre om nogen kender til
> regler for hvor glatte ting man egentlig må lave vejbane af..?


Jo, der er regler, som bl.a. bruges til at checke om bitumen-rep's er
for glatte; men en anden sag er at nogle dæk er så glatte i vådt føre at
det er dem der burde forbydes :-/

Hva' kører du på?

--
Armand.





JR (11-08-2001)
Kommentar
Fra : JR


Dato : 11-08-01 08:26


Armand <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en nyhedsmeddelelse:9l2047$h9r$2@news.cybercity.dk...
>
> Desilva <Alamyx@SPAMMOFFsofthome.net> skrev i en
> news:3b73ff32$0$371$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Hvordan kommer man rundt i et lyskryds i regnvejr, hen over
> > cykelsti-markering og fodgængerovergang samt hvide markeringspile
> > og -linier?
> > Svar1: Meget meget meeeeget forsigtigt
> > Svar2: Glidende på siden, stærkt bandende.
> > Så.. skulle bare lige brokke mig lidt, og så høre om nogen kender til
> > regler for hvor glatte ting man egentlig må lave vejbane af..?
>
>
> Jo, der er regler, som bl.a. bruges til at checke om bitumen-rep's er
> for glatte; men en anden sag er at nogle dæk er så glatte i vådt føre at
> det er dem der burde forbydes :-/
>
> Hva' kører du på?
>
> --
> Armand.
>
>
King's Tire for eksempel, jeg køber aldrig et billigt dæk igen

JR



Armand (11-08-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 11-08-01 14:25


JR <jr@radmer.dk> skrev i en
news:q75d7.3170$uI6.189986@news000.worldonline.dk...
>
> Armand <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9l2047$h9r$2@news.cybercity.dk...
> >
> > men en anden sag er at nogle dæk er så glatte i vådt føre at
> > det er dem der burde forbydes :-/
> King's Tire for eksempel, jeg køber aldrig et billigt dæk igen

Tjaeh:-/

Selv blandt moderne sportsdæk, er der store forskelle i
regnsvejrs-kvaliteterne!
Metzelers topprodukt: Z3 har således måttet høre for netop denne
beklagelige (eller mangel på samme) egenskab

--
Armand.







Steen S. Schmidt (11-08-2001)
Kommentar
Fra : Steen S. Schmidt


Dato : 11-08-01 15:33

> Selv blandt moderne sportsdæk, er der store forskelle i
> regnsvejrs-kvaliteterne!
> Metzelers topprodukt: Z3 har således måttet høre for netop denne
> beklagelige (eller mangel på samme) egenskab

Jeg har haft samme oplevelse med Z4 (std. på SV650). Mange sportsdæk
(eksempelvis Pilot Race) har naturligt denne begrænsning når de ikke er
tilstrækkeligt oppe i temperatur (hvilket de sjældent kommer på normal
vej).

Mvh
Steen



Desilva (11-08-2001)
Kommentar
Fra : Desilva


Dato : 11-08-01 09:55

>en anden sag er at nogle dæk er så glatte i vådt føre at
> det er dem der burde forbydes :-/
>
> Hva' kører du på?

Jeg kører på.. uhm.. brosten Bridgestone Battlax Radial.
Synes godt nok heller aldrig jeg har oplevet så glatte veje før.. :-/
Jeg skal være rimeligt forsigtig med at accelerere hurtigt, når det regner.
Har flere gange lavet hjulspin med tilhørende slinger.

Er de dæk, jeg kører med, kendt for at være dårlige i regn?

Men.. dæk eller ej, så er de pokkers vejbanemarkeringer tåbeligt lavede.



Pein (11-08-2001)
Kommentar
Fra : Pein


Dato : 11-08-01 14:51

Desilva skrev ...
>
>Det er da afsindigt som de veje er lavet ...
>
Ja, det er vanvittigt.
Man kan da godt komme og påstå at farten dræber, men hvis den indvendige
side af hovedet blev brugt lidt bedre når der blev anlagt veje, så var
meget vundet. Så kunne uheld måske helt undgås, i stedet for at vi skal
køre så langsomt, at det er harmløst når vi tilter.

I Kbh. på Kalkbrænderihavnsvej (hedder den vist) nær Indiakaj hvor nogle
jernbanespor fra Østerport station krydser vejen, er der et meget bredt
stykke med gummibelægning. Det er vanvittigt glat i regnvejr, det
glatteste jeg nogensinde har prøvet at køre på, bortset fra isslag. Der er
dog ingen problemer i tørvejr.
Og ud af byen ligger det oven i købet i et blødt sving.
Det er faktisk endnu ikke lykkedes mig at passere det stykke i regnvejr
uden at skride lidt ud, og jeg kører der næsten hver dag. Første gang jeg
oplevede det var jeg heldigvis i bil. Der fik jeg lige hørt/mærket ABS'en
i funktion.

Pein
Honda TransAlp ; Yamaha DT 125R
DMCN, MCTC, DMC, FDM, DORMCK, AORMCK og DEK




Torben (12-08-2001)
Kommentar
Fra : Torben


Dato : 12-08-01 17:09


"Pein" <niels@pein.dk> skrev i en meddelelse
news:3Iad7.3278$uI6.222801@news000.worldonline.dk...
> Desilva skrev ...
> >
> >Det er da afsindigt som de veje er lavet ...
> >
> Ja, det er vanvittigt.
> Man kan da godt komme og påstå at farten dræber, men hvis den indvendige
> side af hovedet blev brugt lidt bedre når der blev anlagt veje, så var
> meget vundet. Så kunne uheld måske helt undgås, i stedet for at vi skal
> køre så langsomt, at det er harmløst når vi tilter.
>
> I Kbh. på Kalkbrænderihavnsvej (hedder den vist) nær Indiakaj hvor nogle
> jernbanespor fra Østerport station krydser vejen, er der et meget bredt
> stykke med gummibelægning. Det er vanvittigt glat i regnvejr, det
> glatteste jeg nogensinde har prøvet at køre på, bortset fra isslag. Der er
> dog ingen problemer i tørvejr.
> Og ud af byen ligger det oven i købet i et blødt sving.
> Det er faktisk endnu ikke lykkedes mig at passere det stykke i regnvejr
> uden at skride lidt ud, og jeg kører der næsten hver dag. Første gang jeg
> oplevede det var jeg heldigvis i bil. Der fik jeg lige hørt/mærket ABS'en
> i funktion.
>
> >
> Det er det amme som de kloge hoveder har lavet i Odense.
Det skulle være så flot med granit på vejen, men for 1 i sgu hvor er det
glat at køre på.




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177524
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408683
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste