Må man det ?
Fra : Per

Dato : 05-05-11 17:03

Hej NG !

ER det tilladt at ligge fx. en hjemmevideo ud på youtube og så give den en
"interessant" overskrift.

Det kunne fx. være Michael Laudrup jonglerer, men videoen har intet med
Michael Laudrup at gøre, eller der kunne fx. stå: " Madonna as young" og så
er det en video af nogen, der spiller rundbold.

Jeg bemærker at mange gør det - formentlig for at få en masse hit, men er
det tilladt ?

Mvh. Per

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 05-05-11 17:14

Den 05-05-2011 18:03, Per skrev:

> Jeg bemærker at mange gør det - formentlig for at få en
> masse hit, men er det tilladt ?

Der er ingen lov, der forbyder det - medmindre du er en
virksomhed, der bruger metoden til markedsføring. Der kan
også være tale om misbrug af varemærker og lignende.

Det kan være forbudt i henhold til aftalen med YouTube.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Undgå virus og andet snavs på computeren:

Fra : Per

Dato : 05-05-11 18:41

Kim Ludvigsen wrote:

> [...]
> også være tale om misbrug af varemærker og lignende.
>
> Det kan være forbudt i henhold til aftalen med YouTube.

Tak for svar Kim.

Mvh. Per