Venstre og højre side på cykel stien
Fra : Bo M Mogensen

Dato : 04-05-11 17:43

I Danmark der køre man i venstre side fremad - jeg går ud fra dette også
gælder cykel stier - det er mig en gåde at jeg praktisk talt hver gang
jeg er ude at køre scooter 30 - at der kommer folk løbene eller cyklende
imod mig ...altså de køre løber og går i højre side (fremad)

jeg har vist nævnt det tidligere en gang kom der en cykellist imod mig
i fuldstændigt mørke ingen lys på ingen reflekser - jeg nåede lige at
svinge ud og få rettet op

nu skal man jo ikke i denne gruppe debattere fornuften i loven - men det
er mig dog en gåde at de ikke begriber at det uvilkårligt må blive en
dårlig oplevelse at få mig og kværn ind over sig da vi trods alt til
sammen vejer tæt på et kvart tons og selv om det bare er med 20 kmt så
er der ret stor chance for vedkommende afgår ved døden

men nu er jeg kommet i tvil må fodgængere og cykelister rent faktisk
godt gå / køre imod trafikken ?

i forsikrings sager er loven lavet på en sådan måde så hvis der sker en
skade så uagtet at cyklist og fodgænger opføre sig i strid med loven så
for de ret fordi de er såkaldte bløde trafikanter
--
Mv.
Bo M Mogensen

Fra : KT

Dato : 04-05-11 17:59

Er du sikker på du er i Danmark?

I Danmark kører man (uanset køretøj) i højre side (medmindre andet står
skrevet) og man går i venstre side, hvis der ikke findes et fortov.

Knud

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 04-05-11 18:49

"Bo M Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i en meddelelse
>I Danmark der køre man i venstre side fremad -

..... Ikke lige der hvor jeg kommer fra, men det kan jo være at
vi særregler her på vestsjælland..

-Måske denne forskel er årsagen til spøgelsesbilister, og
dødsulykker på vores landeveje.
-Det er nok noget vore lovgivere bør kigge på....

Henrik N

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 04-05-11 20:58

"Henrik Nielsen" <henrik@configdata.danmark> skrev i en meddelelse

> -Måske denne forskel er årsagen til spøgelsesbilister, og
> dødsulykker på vores landeveje.
> -Det er nok noget vore lovgivere bør kigge på....

Ironi OFF

//Henrik N.

Fra : Henning

Dato : 04-05-11 22:26

On Wed, 04 May 2011 18:42:50 +0200, Bo M Mogensen <usnet1@gmail.com> wrote:

> [...]
>jeg er ude at køre scooter 30 - at der kommer folk løbene eller cyklende
>imod mig ...altså de køre løber og går i højre side (fremad)

Du mener det forhåbentlig omvendt?
Er du gående bør du altid gå mod trafikken, så du har en chance for at se bilen/knallerten, før han
overser dig.

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 05-05-11 14:38

Den 04-05-2011 23:25, Henning skrev:

> Du mener det forhåbentlig omvendt?

Ohh Jesus selvf gør jeg det ..

--
Mv.
Bo M Mogensen

Fra : Henrik Jensen

Dato : 05-05-11 14:06

>I Danmark der køre man i venstre side fremad -

Ok, men kører man ikke fremad alle steder. Nu har jeg rejst i mange lande og
alle steder jeg har været kører de alle fremad..

Henrik

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 05-05-11 14:39

Den 04-05-2011 18:42, Bo M Mogensen skrev:
> I Danmark der køre man i venstre side fremad -

ja jeg kom lige til at taste forkert selvf køre trafikken i høje side

--
Mv.
Bo M Mogensen