Manglende opfyldelse af dom
Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 04-05-11 14:46

Jeg har vundet en retssag, hvor taberen skal afholde
udgifter til en reparation/udskiftning af altandør. Det
kniber dog for taber at igangsætte arbejdet.

Hvilke muligheder har jeg for at tvinge dem i gang? Kan jeg
evt. selv sætte arbejdet i gang efter et varsel?

Hvis jeg selv kan sætte det i gang, skal jeg så selv lægge
ud, og hvordan klares problemet med, om der skal foretages
reparation eller udskiftning.

Jeg har selv tidligere fået et tilbud fra en glarmester, der
siger, at reparation ikke er mulig. Men dommen giver
mulighed for reparation, hvilket modparten måske vil hævde
er muligt.

Meget gerne henvisninger til paragraffer eller andet
relevant lovstof.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Hold dit livs drømmeferie i Thailand:

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 04-05-11 23:07

Den 04-05-2011 15:46, Kim Ludvigsen skrev:
> [...]
>
> Hvilke muligheder har jeg for at tvinge dem i gang? Kan jeg
> evt. selv sætte arbejdet i gang efter et varsel?

Jeg har selv søgt lidt på nettet og har fundet frem til, at
det relevante er Retsplejeloven § 487 og efterfølgende
paragraffer samt § 529.

Jeg skal henvende mig til fogedretten, der kan give mig
tilladelse til at iværksætte arbejdet, hvorefter der kan
foretages udlæg for beløbet til betaling af arbejdet hos
modparten.

Med hensyn til frist, så har taberen automatisk en frist på
14 dage til at opfylde dommen, og den frist er forlængst
udløbet. Jeg har dog givet dem en mundtlig frist til at få
startet arbejdet i denne uge. Sker det ikke, må jeg så
henvende mig til fogedretten på mandag.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Gratis bridge på computeren:

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 05-05-11 14:41

Den 05-05-2011 00:06, Kim Ludvigsen skrev:
> Jeg har dog givet dem en mundtlig frist til at få startet arbejdet i
> denne uge. Sker det ikke, må jeg så henvende mig til fogedretten på mandag.

Hvis de mundtlige frist er til den der skal betale så for guds skyld
optag den som lyd på din mobil telefon eller hvad du nu har der kan
gemme samtalen ..

--
Mv.
Bo M Mogensen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 05-05-11 15:06

Den 05-05-2011 15:41, Bo M Mogensen skrev:

> Hvis de mundtlige frist er til den der skal betale så for guds skyld
> optag den som lyd på din mobil telefon eller hvad du nu har der kan
> gemme samtalen ..

Det er intet problem i dette tilfælde. Uden den mundtlige
aftale, ville jeg kunne gå til fogedretten straks. Så en
optagelse ville være et bevis for modparten.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Imponér familie og venner med ny viden om danske ord og