|
| Reklamationsret, salg af produkter fra en ~ Fra : Kert Rats |
Dato : 02-05-11 17:44 |
|
I min lille forening (trekkies.dk) sælger vi eksklusivt nogle produkter til
vores medlemmer. Produkterne er indkøbt typisk hos en merchandiseforhandler,
og vi har fået sat foreningens logo på produkterne.
Min forening er en non-profit-forening, dvs. vi skal ikke tjene på salget af
produkterne. Blot skal vi have pengene for indkøb hjem igen. En evt. lille
fortjeneste går til indkøb af nye og flottere produkter og skal også være
med til at betale uundgåelige prisstigninger på produkter.
Mit spørgsmål er nu:
Hvordan er min forening stillet, hvis et produkt går i stykker?
Gælder købeloven for min forening?
Hvad kan et medlem forlange mht. ombytning af produktet eller refundering af
købssummen, og er vi i foreningen forpligtet til at yde reparationsgaranti?
Er vores produkter behæftet med en garanti mod fejl, mangler osv.?
Jeg spørger som absolut lægmand - eller snarere juridisk novice.
Al hjælp til afklaring af ovenstående spørgsmål vil være meget kærkommen.
Jeg glæder mig til at læse jeres svar.
Venligst
Kert Rats
| |
Allan Soerensen (03-05-2011)
| Kommentar Fra : Allan Soerensen |
Dato : 03-05-11 08:16 |
|
"Kert Rats" <nat@hestedag.nu> skrev i en meddelelse
news:4dbedf63$0$309$14726298@news.sunsite.dk...
>
> Mit spørgsmål er nu:
> Hvordan er min forening stillet, hvis et produkt går i stykker?
> Gælder købeloven for min forening?
Ja. Det er ikke afgørende om formålet med forretningen er at tjene penge.
Der er f.eks. også reklamationsret på de "gaver" man "får" når man tegner
abonentment på et blad.
> Hvad kan et medlem forlange mht. ombytning af produktet eller refundering
> af
> købssummen, og er vi i foreningen forpligtet til at yde
> reparationsgaranti?
Ja
> Er vores produkter behæftet med en garanti mod fejl, mangler osv.?
Ikke garanti, men 2 års reklamationsret.
| |
|
|