Erhvervslejemål kan man opsige lejer, elle~
Fra : Carl

Dato : 27-04-11 05:57

Hej. Jeg håber i kan hjælpe i denne sag. Det drejer sig om en
erhvervsejendom. Da jeg købte den var der flere lejemål som jeg
overtog. Da jeg har ejet erhvervsejendommen i ca. 5 år mødte jeg en
som ville give det dobbelte af det jeg tjener nu på det ene lejemål.
Da det er ligegyldigt hvem der lejer til, så sagde jeg til min
nuværende lejer, at han måtte betale det dobbelte i husleje eller
rejse, da jeg kunne få mere hos en anden.
Lejeren gik til advokat, som mente lejemålet skulle vurderes af et
uvildigt firma, som lejerens advokat fandt. Det gik jeg med til og
firmaet vurderede det til at huslejen skal stige til ca. det dobbelte.
Det mente lejeren ikke var retfærdigt og gik i retten og vandt sagen,
så han skal betale samme husleje til mig.
Min sagfører havde møde med 2 andre kollegaer og mente sagen skal
appelleres. Så det gjorde han så, men nu kort tid efter, har han
skrevet at han ikke vil føre sagen og jeg skal oplyse om hvem der skal
føre sagen så han kan sende papirer derover. Jeg kan ikke forstå han
ikke vil føre en sag, som han mener at vinde. Da jeg ringede sagde han
jeg ikke havde krav på begrundelse og han havde travlt.
Jeg kan ikke forstå et sagen er tabt for det står i loven:
§ 13. Hver part i lejeforholdet kan i lejeperioden forlange lejen
reguleret til markedslejen, hvis den gældende leje er væsentligt
lavere eller væsentligt højere end markedslejen
Lejemålet har varet i ca. 5 år så det kan ikke være tidsbegrænsning.
Dommeren mener bl.a. at når lejemålet er pristalsreguleret ( det står
i kontrakten, men er aldrig blevet det ) så kan man ikke også få det
vurderet. Det står også i kontrakten, at det er med 3 mdr. opsigelse,
men det er vist heller ikke gyldigt har jeg hørt, så skal jeg finde en
anden forretning som er tilsvarende.
Dommeren siger der skal betales kr. 25.000,- i sagsomkostninger, hvor
kommer dette tal fra?
Jeg har ringet til dommeren og spurgt hvor tallet kom fra, det kom fra
en liste sagde han. Jeg har fundet en list på nettet ” vejledende
satser pr. 1. januar 2009 for fastsættelser af et passende beløb til
dækning af udgifter til advokatbistand ” her kan jeg langtfra få
beløbet til at passe. Jeg spurgte også om hvilken lov han dømmer
efter, da erhvervsloven §13 åbenbart ikke gælder. Det fik jeg ikke
svar på, jeg troede altid en dommer skulle oplyse hvilken lov man
bliver dømt efter. Han var ikke særligt interesseret i at svare, og
ville kun tale ca. 1 min. Så sagde han farvel.
Kan det mon være dommeren, der har forlangt at sagfører skulle droppe
sagen. Jeg håber jeg kan
få svar på nogle af mine spørgsmål.
Med venlig hilsen Carl Jørgensen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 27-04-11 13:08

Den 27-04-2011 13:57, Carl skrev:

> Hej. Jeg håber i kan hjælpe i denne sag.

Rul to måneder tilbage i gruppen og læs svarene i din egen
tråd "Huslejeforhøjelse Erhverv".

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Omfattende guide til hjemmesideprogrammet KompoZer:

Fra : alexbo

Dato : 27-04-11 15:34

"Carl" skrev

> Hej. Jeg håber i kan hjælpe i denne sag. Det drejer sig om en
> erhvervsejendom. Da jeg købte den

Det er den samme sag som sidst hvor du fyldte os med løgn.

"Hej. Indrømmelse jeg talte ikke helt sandt. Det er ikke mig sagen
drejer sig om, men en kammerat"

Lad du kammeraten selv tage sig af sagen, du gør mere skade end gavn.

mvh
Alex Christensen

Fra : Carl

Dato : 29-04-11 03:23

On 27 Apr., 13:57, Carl <jorgensen_c...@hotmail.com> wrote:
> [...]
> Kan det mon være dommeren, der har forlangt at sagfører skulle droppe
> sagen.                                              Jeg håber jeg kan

Hej. Jeg skriver ikke for at lave problemer her på siden men for at
hjælpe et medmendeske, jeg troede dette forum var så man kunne hjælpe
hinanden. Svarene fra sidste gang kunne jeg desværre ikke bruge til
noget. Med venlig hilsen Carl Jørgensen

Fra : alexbo

Dato : 29-04-11 11:10

"Carl" skrev

> Hej. Jeg skriver ikke for at lave problemer her på siden men for at
> hjælpe et medmenneske,

Så er det direkte dumt at starte med at fylde os med løgn.

>Svarene fra sidste gang kunne jeg desværre ikke bruge til
>noget. Med venlig hilsen Carl Jørgensen

Svarene sidste gang gik på at din ven er korrekt dømt.

Der foreligger en kontrakt der angiver at huslejen skal følge pristallet, så
ønsker din ven at huslejen skal følge markedslejen.
Det har en dommer afvist.
Så enkelt er det, det synes du så ikke, måske mener du at hvis bare du
spørger tit nok får du et bedre svar.
Det skal du så også få, det skal ikke hedde sig vi ikke vil hjælpe.
Jeg er overbevist om at dommeren har dømt forkert og det bedste din ven kan
gøre er at anlægge en ny sag, med en bedre sagfører bør den sag kunne
vindes.
Huslejekontrakten vil blive dømt urimelig for udlejer, aftalen om huslejen
bliver annuleres.
Lejelovens paragraf 9 vil derefter ikke gælde for din ven.

§ 9. Fastsættelse af lejens størrelse ved lejeaftalens indgåelse og lejens
regulering i lejeperioden sker efter parternes aftale.

mvh
Alex Christensen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 29-04-11 12:37

Den 29-04-2011 11:22, Carl skrev:

> Hej. Jeg skriver ikke for at lave problemer her på siden men for at
> hjælpe et medmendeske, jeg troede dette forum var så man kunne hjælpe
> hinanden.

Du har fået masser af hjælp i den gamle tråd.

> Svarene fra sidste gang kunne jeg desværre ikke bruge til
> noget.

Så må du vurdere, om det vitterligt er hjælp, du vil have,
eller om du bare vil have fat i nogle, som vil give dig ret
i din/jeres mening og opførsel.

Prøv at spørge dig selv om, hvorfor du har fået de
pågældende svar i denne gruppe. Spørg så, hvorfor dommeren
reagerede, som han gjorde, da du ringede til ham. Og spørg
så til sidst dig selv, hvorfor din vens advokat ikke længere
vil have noget med sagen at gøre.

Der er nok ingen, der tvivler på, at I føler jer forkert
behandlet, men prøv at se sagen lidt fra afstand: Har hele
verden rottet sig sammen mod dig/jer, eller har I en dårlig
sag og/eller en forkert opførsel?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Løs Sudoku-opgaver på computeren. Du kan også få hjælp til