|
| MC sætter ud Fra : Janitor |
Dato : 18-04-11 22:08 |
|
Bedst som den går (Triumph Tiger 900 fra 1994) sætter den pludselig
ud. Nogle gange kommer den igang igen inden farten er gået helt af,
andre gange er man nødt til at stoppe. Når den har stået et par
minutter eller fem kan man starte igen. Den får rigelig benzin, for
når den går i gang kan den godt finde på at skyde lidt. Jeg observerer
at omdrejningstæller går fuldstændig i nul.
Mistanken retter sig mod kill-switch, men den har jeg prøvet at
betjene når den sætter ud, men stadig er i fart, uden at det lader til
at gøre en forskel. Lidt søgen på nettet peger på at det kan være
pickup-enhed til tændingen.
Nogen indspark?
Klaus
| |
Leif (19-04-2011)
| Kommentar Fra : Leif |
Dato : 19-04-11 08:59 |
|
"Janitor" <klaushemme@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:b208d751-7550-494a-99eb-2fe09d32c781@t16g2000vbi.googlegroups.com...
Bedst som den går (Triumph Tiger 900 fra 1994) sætter den pludselig
ud. Nogle gange kommer den igang igen inden farten er gået helt af,
andre gange er man nødt til at stoppe. Når den har stået et par
minutter eller fem kan man starte igen. Den får rigelig benzin, for
når den går i gang kan den godt finde på at skyde lidt. Jeg observerer
at omdrejningstæller går fuldstændig i nul.
Mistanken retter sig mod kill-switch, men den har jeg prøvet at
betjene når den sætter ud, men stadig er i fart, uden at det lader til
at gøre en forskel. Lidt søgen på nettet peger på at det kan være
pickup-enhed til tændingen.
Nogen indspark?
Klaus
Det lyder som om elektronikken styres af en Windows udgave
Nå ja, forslag:
Hvad med at gå ledningsnettet efter ?
Alle stikforbindelser for dårlig kontakt - ir o.l.
Hvor får mon tælleren sine pulser fra? Pickupen?
/Leif
| |
Dan \"748\" Dethlefs~ (19-04-2011)
| Kommentar Fra : Dan \"748\" Dethlefs~ |
Dato : 19-04-11 09:36 |
|
Den 19-04-2011 06:08, Janitor skrev:
> Bedst som den går (Triumph Tiger 900 fra 1994) sætter den pludselig
> ud. Nogle gange kommer den igang igen inden farten er gået helt af,
> andre gange er man nødt til at stoppe. Når den har stået et par
> minutter eller fem kan man starte igen. Den får rigelig benzin, for
> når den går i gang kan den godt finde på at skyde lidt. Jeg observerer
> at omdrejningstæller går fuldstændig i nul.
>
Stoppet tankdækel, prøv at åbne dækselet når det sker, hvis det siger
noget i retning af "swup" har du fundet synderen
--
Dan "748" Dethlefsen
748 - KLR250 - GPZ500S
www.dethlefsens.dk
www.robertsmc.dk
| |
Leif (19-04-2011)
| Kommentar Fra : Leif |
Dato : 19-04-11 12:41 |
|
"Dan "748" Dethlefsen" <748@dethlefsensOST.dk> skrev i meddelelsen
news:4dad496e$0$316$14726298@news.sunsite.dk...
> Den 19-04-2011 06:08, Janitor skrev:
>> Bedst som den går (Triumph Tiger 900 fra 1994) sætter den pludselig
>> ud. Nogle gange kommer den igang igen inden farten er gået helt af,
>> andre gange er man nødt til at stoppe. Når den har stået et par
>> minutter eller fem kan man starte igen. Den får rigelig benzin, for
>> når den går i gang kan den godt finde på at skyde lidt. Jeg observerer
>> at omdrejningstæller går fuldstændig i nul.
>>
>
> Stoppet tankdækel, prøv at åbne dækselet når det sker, hvis det siger noget i retning af "swup"
> har du fundet synderen
>
> --
Også min første tanke samt noget med damplommer i benzintilførslen,
men når nu tælleren dør og den skyder ved genstart, hælder jeg mere
til en el- fejl af en slags........
/Leif
| |
Dan \"748\" Dethlefs~ (19-04-2011)
| Kommentar Fra : Dan \"748\" Dethlefs~ |
Dato : 19-04-11 16:08 |
|
Den 19-04-2011 13:40, Leif skrev:
>
> "Dan "748" Dethlefsen" <748@dethlefsensOST.dk> skrev i meddelelsen
> news:4dad496e$0$316$14726298@news.sunsite.dk...
>> Den 19-04-2011 06:08, Janitor skrev:
>>> Bedst som den går (Triumph Tiger 900 fra 1994) sætter den pludselig
>>> ud. Nogle gange kommer den igang igen inden farten er gået helt af,
>>> andre gange er man nødt til at stoppe. Når den har stået et par
>>> minutter eller fem kan man starte igen. Den får rigelig benzin, for
>>> når den går i gang kan den godt finde på at skyde lidt. Jeg observerer
>>> at omdrejningstæller går fuldstændig i nul.
>>>
>>
>> Stoppet tankdækel, prøv at åbne dækselet når det sker, hvis det siger
>> noget i retning af "swup" har du fundet synderen
>>
>> --
>
> Også min første tanke samt noget med damplommer i benzintilførslen,
> men når nu tælleren dør og den skyder ved genstart, hælder jeg mere
> til en el- fejl af en slags........
Hvis nu tælleren dør fordi motoreren stopper !!!
--
Dan "748" Dethlefsen
748 - KLR250 - GPZ500S
www.dethlefsens.dk
www.robertsmc.dk
| |
Leif (19-04-2011)
| Kommentar Fra : Leif |
Dato : 19-04-11 18:13 |
|
"Dan "748" Dethlefsen" <748@dethlefsensOST.dk> skrev i meddelelsen
news:4dada535$0$304$14726298@news.sunsite.dk...
> Den 19-04-2011 13:40, Leif skrev:
>>
>> "Dan "748" Dethlefsen" <748@dethlefsensOST.dk> skrev i meddelelsen
>> news:4dad496e$0$316$14726298@news.sunsite.dk...
>>> Den 19-04-2011 06:08, Janitor skrev:
>>>> Bedst som den går (Triumph Tiger 900 fra 1994) sætter den pludselig
>>>> ud. Nogle gange kommer den igang igen inden farten er gået helt af,
>>>> andre gange er man nødt til at stoppe.
>
> Hvis nu tælleren dør fordi motoreren stopper !!!
>
Jeg læser det, som om motoren stadig roterer..........
Men ok, jeg kender ikke til opbygningen, så hvis der ikke kommer
signal til tælleren, fordi motoren ikke roterer med strøm på systemet,
så....
Jeg vi likke kloge mig videre, for jeg synes vi mangler oplysninger
om hvad der sker med el.systemets enheder såsom lys, ladning,
osv.
God påske, Leif
| |
Martin Sørensen (19-04-2011)
| Kommentar Fra : Martin Sørensen |
Dato : 19-04-11 18:33 |
|
>>>>> Bedst som den går (Triumph Tiger 900 fra 1994) sætter den pludselig
>>>>> ud. Nogle gange kommer den igang igen inden farten er gået helt af,
>>>>> andre gange er man nødt til at stoppe.
>> Hvis nu tælleren dør fordi motoreren stopper !!!
> Jeg læser det, som om motoren stadig roterer..........
> Men ok, jeg kender ikke til opbygningen, så hvis der ikke kommer
> signal til tælleren, fordi motoren ikke roterer med strøm på systemet,
> så....
> Jeg vi likke kloge mig videre, for jeg synes vi mangler oplysninger
> om hvad der sker med el.systemets enheder såsom lys, ladning,
> osv.
Hvis omdrejningstælleren går til 0 mens motoren kører, så kan det være
at computeren også tror at motoren står stille, og så kan den ikke finde
ud af timingen mere..
--
Mvh. Martin
| |
Janitor (19-04-2011)
| Kommentar Fra : Janitor |
Dato : 19-04-11 13:12 |
|
Tak for alle indspark, jeg hælder selv til elektronik. Har ikke haft
tid at rode med den endnu, men håber at finde fejlen i påskeferien.
I'll keep you posted!
Go påske
Klaus
| |
Armand (19-04-2011)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 19-04-11 20:33 |
|
Den 19-04-2011 21:12, Janitor skrev:
> Tak for alle indspark, jeg hælder selv til elektronik. Har ikke haft
> tid at rode med den endnu, men håber at finde fejlen i påskeferien.
> I'll keep you posted!
>
Jeg synes at det er utilstedeligt at du ignorerer et relevant indspark
som Dan's :-|
Ikke mindst fordi det er ganske enkelt at diagnosticere (á: *svup*'et!)
ved næstkommende lejlighed (inden du alligevel har fået tid til at måle
på elnettet!)!
Noget andet og el-relateret er at en kammerats Daytona 595'er havde et
relæ, siddende ved siden af batteriet under sædet, der lod sig klemme af
sædebunden og følgelig gav længerevarende startproblemer inden det blev
opdaget.
Så måske!?
--
Armand.
| |
Carsten Finn Rasmuss~ (20-04-2011)
| Kommentar Fra : Carsten Finn Rasmuss~ |
Dato : 20-04-11 10:55 |
|
jeg er enig med dem der mener at du har et tændingsproblem. Hvis tændingen
svigter oplever du netop at motoren sætter ud, og tælleren går på nul. Det
mest oplagte er din pickupenhed. Hvis den svigter giver det netop dine
symptomer. Check afstand til magneter, slør i fordeleraksel. Har den
mekanisk tændingsavancering, er det også en mulighed.
God jagt og god påske
--
Carsten (3600)
HELD... er noget der indtræffer når grundig forberedelse mødes med en
gunstig lejlighed...
"Janitor" <klaushemme@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:a774f002-a5dd-4968-877c-99b66362c803@p3g2000vbv.googlegroups.com...
Tak for alle indspark, jeg hælder selv til elektronik. Har ikke haft
tid at rode med den endnu, men håber at finde fejlen i påskeferien.
I'll keep you posted!
Go påske
Klaus
| |
Janitor (19-04-2011)
| Kommentar Fra : Janitor |
Dato : 19-04-11 22:05 |
|
On 19 Apr., 21:32, Armand <arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:
> Den 19-04-2011 21:12, Janitor skrev:> Tak for alle indspark, jeg h lder selv til elektronik. Har ikke haft
> > tid at rode med den endnu, men h ber at finde fejlen i p skeferien.
> > I'll keep you posted!
>
> Jeg synes at det er utilstedeligt at du ignorerer et relevant indspark
> som Dan's :-|
> Ikke mindst fordi det er ganske enkelt at diagnosticere ( : *svup*'et!)
> ved n stkommende lejlighed (inden du alligevel har f et tid til at m le
> p elnettet!)!
>
> Noget andet og el-relateret er at en kammerats Daytona 595'er havde et
> rel , siddende ved siden af batteriet under s det, der lod sig klemme af
> s debunden og f lgelig gav l ngerevarende startproblemer inden det blev
> opdaget.
> S m ske!?
>
> --
> Armand.
Jeg fik måske ikke udtrykt mig korrekt i mit svar til gruppen, og det
er ikke fordi at Dan's indspark ikke var relevant, men jeg havde
prøvet den med "svuppet", uden at den svuppede. Jeg har alligevel
fulgt med herinde gennem et par år ..... . Jeg prøvede også at
skifte til reservetank i fald brændstofhanen skulle være defekt, også
uden held. Men skulle det være manglende brændstof har jeg også en tro
på at den ville have hostet et par gange, inden den satte ud, det er
jo trods alt en karburator-model....
Klaus
| |
Ukendt (20-04-2011)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 20-04-11 05:13 |
|
Jeg fik måske ikke udtrykt mig korrekt i mit svar til gruppen, og det
er ikke fordi at Dan's indspark ikke var relevant, men jeg havde
prøvet den med "svuppet", uden at den svuppede. Jeg har alligevel
fulgt med herinde gennem et par år ..... . Jeg prøvede også at
skifte til reservetank i fald brændstofhanen skulle være defekt, også
uden held. Men skulle det være manglende brændstof har jeg også en tro
på at den ville have hostet et par gange, inden den satte ud, det er
jo trods alt en karburator-model....
Klaus
Hej
Hvis omdr.tælleren går på 0 mens motoren roter ( inden du trækker
koblingen ),
er det tændingen der er fejl på.
Hygge PD CBR1100t
| |
Janitor (22-04-2011)
| Kommentar Fra : Janitor |
Dato : 22-04-11 03:19 |
|
On 20 Apr., 11:55, "Carsten Finn Rasmussen" <c...@c.invalid> wrote:
> jeg er enig med dem der mener at du har et tændingsproblem. Hvis tændingen
> svigter oplever du netop at motoren sætter ud, og tælleren går på nul. Det
> mest oplagte er din pickupenhed. Hvis den svigter giver det netop dine
> symptomer. Check afstand til magneter, slør i fordeleraksel. Har den
Nu er dyret skilt ad. Når jeg måler modstand på pickup i kold tilstand
er den 533 ohm hvilket må siges at holde sig inden for manualens 530
ohm plus/minus 10 procent. På tigerforum.de fandt jeg en gut der
endelig havde fundet en fornuftig anvendelse for sin kones hårtørrer,
han brugte den til at varme pickup med. Fruen er ikke hjemme og
opdager måske ikke at jeg har lånt hendes, men resultatet ved
opvarmningen var at modstanden steg til 640 ohm for pludselig at være
uendelig. Nu er det så bare spændende hvor lang tid der går før man
kan få fat i en anden.....
Go påske!
Klaus
| |
BoA (22-04-2011)
| Kommentar Fra : BoA |
Dato : 22-04-11 15:56 |
|
> .....klip
.. Nu er det så bare spændende hvor lang tid der går før man
> kan få fat i en anden.....
>
> Go påske!
>
> Klaus
>
En anden....hårtørrer ????
BoA
| |
O.L (23-04-2011)
| Kommentar Fra : O.L |
Dato : 23-04-11 12:36 |
|
"BoA" <boa@FJERNESglaipnir.dk> skrev i meddelelsen
news:4db196e4$0$303$14726298@news.sunsite.dk...
>> .....klip
>
> . Nu er det så bare spændende hvor lang tid der går før man
>> kan få fat i en anden.....
>>
>> Go påske!
>>
>> Klaus
>>
>
> En anden....hårtørrer ????
>
>
>
> BoA
Eller kone
O.L.
| |
Janitor (26-05-2011)
| Kommentar Fra : Janitor |
Dato : 26-05-11 08:17 |
|
> Mistanken retter sig mod kill-switch, men den har jeg prøvet at
> betjene når den sætter ud, men stadig er i fart, uden at det lader til
> at gøre en forskel. Lidt søgen på nettet peger på at det kan være
> pickup-enhed til tændingen.
>
Pick-up enhed er (endelig) skiftet (der kom i mellemtiden plader på
Speed Triple og så gik interessen lidt fløjten....) og der er nu kørt
et par prøveture hvor Tigeren har opført sig upåklageligt så mon ikke
jeg har været heldig at ramme plet første gang (?)
Kør forsigtigt derude!
Klaus
| |
|
|