Stafetten: Præster
Fra : Ukendt

Dato : 08-04-11 08:14

Emnet er denne gang: Præster

Jeg lægger for med en gang Judas Priest:

http://www.youtube.com/watch?v=BNGlrRrjlHw

og lidt John Mogensen skal man altid ha

http://www.youtube.com/watch?v=fyPAZhj7EOA

Venligst
Lars

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 08-04-11 08:44

Daxhund skrev:

> Emnet er denne gang: Præster

Præsten fra Tjæreborg, Eilif Krogager, har fået et
helt vers i Preben Uglebjergs - Gyngerne & Karrusellen:

Hver søndag stiller præsten i kirken klokken ti.
Der står han ene og forladt uden publikum, fordi
i Tjæreborg var alle til lørdagsbal på kro'n.
Hvad gør en præst så i den situation?
Han sender hele menigheden til Mallorca i caravellen,
så han tjener ind på gyngerne, hvad han har mistet på
karrusellen.
Svigter de kære sognebørn,
ta'r han på korstog med hele koret.
Turen er ganske hyggelig,
og den gi'r skillinger ned i foret.
Hjemme i Tjæreborg går det lidt sløjt.
Kirken står tom, orglet bruser ikke længer',
ingen gider synge med mer' på Grundtvigs salmer.
Men når pastoren sidder med dem på en bar under Sydens palmer,
så synger selv de værste,
når de først har smagt lidt på muskatellen,

http://www.youtube.com/watch?v=M-D3YJnHgKw

--
Herluf :·)

Fra : Max

Dato : 08-04-11 10:59

Hej Lars

> Emnet er denne gang: Præster

Så tager vi en fra dengang håret blev sat op med
et lille formbrød fra bageren.

Dusty Springfield - Son of a preacher man
http://www.youtube.com/watch?v=dp4339EbVn8

Max

Fra : Jan Kronsell

Dato : 08-04-11 13:47

"Daxhund" <dax-at-tyf-dk> skrev i meddelelsen
> Emnet er denne gang: Præster
>
> Jeg lægger for med en gang Judas Priest:
>
> http://www.youtube.com/watch?v=BNGlrRrjlHw
>
> og lidt John Mogensen skal man altid ha
>
> http://www.youtube.com/watch?v=fyPAZhj7EOA

Her er The Kingston Trio med Reverend Mr. Black
http://www.youtube.com/watch?v=P0lYDkAfViw

Peter Sarstedt sang i sin tid om at hans far var præst (pave i et enkelt
vers). Take of your Clothes.
http://www.youtube.com/watch?v=qRyIiutZ8ck&feature=related

Til sidst Stpehen Lynch med Priest:
http://www.youtube.com/watch?v=rXE6GZPPCOk

Jan

Fra : Henning Jensen

Dato : 08-04-11 13:57

On 08-04-2011 09:13, Daxhund wrote:
> Emnet er denne gang: Præster

Komponerende præster er der nogle få af, men digtende præster er der
mange af. (En af den er netop 'overfaldet'
Her en tekst af en anden digtende præst.
"Den Blå Anemone" skulle jo være med Mogens Wieth, men kan sangen ikke
tåle denne udførelse? Jeg mener jo.
Cathrine Legardh og Sigurdur Flosason Kvartet:

http://www.youtube.com/watch?v=5MyXEhuyRi4&feature=related

Sumi Jo i en 'performance' hun for en gang skyld ikke overdriver, her
med en sang af 'den røde præst Vivaldi', "Sposa, Son Disprezzata":

http://www.youtube.com/watch?v=aSQqycalzAs&feature=related

Noget, i vore dage helt glemt, "Evangeliemanden" af Kienzl.
Wien's Volksoper har fundet værket frem og opfører det en del gange, de
næste par måneder. En af sangene derfra var engang en meget populær
melodi, og er stadig vældig charmerende:

Selig sind, die Verfolgung leiden
um der Gerechtigkeit willen,
denn ihrer ist das Himmelreich.

Her med Julius Patzak.
Patzak, var som gammel, sidst i 60'erne, i København, hvor jeg var så
heldig at høre ham som fortælleren i "Gurrelieder".

http://www.youtube.com/watch?v=ToshY7g2tCU&feature=related

Henning

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 08-04-11 14:22

"Daxhund" <dax-at-tyf-dk> skrev i meddelelsen
> Emnet er denne gang: Præster

DET SAGDE PRÆSTEN INGENTING OM
http://yousee.musik.tdconline.dk/servlets/2452306090224Dispatch/34/jspforward?file=index.jsp&tplDir=web&page=viewtrack&tid=83161415

Hilsen Åge