Thoth Thoth
Fra : David Blangstrup

Dato : 10-08-01 13:44

Hej alle! Lige et par helt sikkert dumme spørgsmål, da jeg prøver Thoth
af for i det hele taget at have en newsreader i X. Jeg synes, at
posterne forsvinder, efterhånden som man har læst dem, kan det passe?
Jeg er jo vandt til Hogwasher, hvis nogen skulle have glemt det og
er ikke vandt til offline newsreaders (tror jeg de hedder). Er det en
normal opførsel, at de læste poster forsvinder? Skal jeg save dem eller
gøre noget andet ved dem jeg læser? Jeg har det ligesom Manuel i Faulty
Towers: I understand noothing!

--
Pessimisten siger: - Det kan ikke blive værre. Optimisten svarer: - Åh, mon dog
ikke?

Fra : David Blangstrup

Dato : 10-08-01 13:47

In article <100820011444145686%firstname@lastname.dk>, David Blangstrup
<firstname@lastname.dk> wrote:

> [...]
> normal opførsel, at de læste poster forsvinder? Skal jeg save dem eller
> gøre noget andet ved dem jeg læser? Jeg har det ligesom Manuel i Faulty

Arrgghhh! Vant til staves selvfølgelig vant til, ikke vandt til
[græmmes]
- D.

Fra : Simon T

Dato : 10-08-01 14:16

Er der ikke en eller anden indstilling a lá Macsoup hvor man den f.eks.
kan indstilles til kun at vise ulæste/læste/nye/taggede beskeder? Det er
sikkert et eller andet i den stil, for det ville da være dumt hvis den
ligefrem slettede de gamle beskeder...

Med Venlig Hilsen

Simon T

Fra : David Blangstrup

Dato : 10-08-01 17:29

Nå, jeg tror jeg har fundet ud af det selv. Man skal bare ikke klikke
save changes, når man lukkerŠ

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 10-08-01 20:45

Simon T <mac@REMOVErhk.dk> wrote:

> for det ville da være dumt hvis den
> ligefrem slettede de gamle beskeder...

det er ikke en offline reader, så du kan ikke slette andre indlæg end
dine egne, men i databasen over indlæg for de grupper du abonerer på
slettes indlæg når de er læst.
hvis man istedet søger efter indlæg i databasen over alle grupper kan et
læst indlæg hentes igen.
--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Jubii, jeg er blevet optaget på lærerseminariet...igen. Jeg leder dog
stadig efter en lejlighed i København

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 10-08-01 20:44

> [...]

> af for i det hele taget at have en newsreader i X. Jeg synes, at
> posterne forsvinder, efterhånden som man har læst dem, kan det passe?

ja. søg (filtrene er gode) efter indlægene i vinduet med alle grupper.

> Jeg er jo vandt til Hogwasher, hvis nogen skulle have glemt det og
> er ikke vandt til offline newsreaders (tror jeg de hedder).

Tooth er ikke en offline reader...

Fra : Niels Prins

Dato : 12-08-01 11:59

Jeg havde det samme problem og kontaktede Brian Clark med spørgsmålet.
Hans svar er neden for.

I think you misunderstand what that setting does, --(Han referer til
preference indstillingen Save Read Articles)-- which is for the latest
set of article headers downloaded from the news server, give you the
ability to show or hide those posts that you've read since opening the
newsgroup.

It does not change the article list window to show all the articles that
have ever been displayed.

Like most newsreaders Thoth keeps track of what posts have been read.
The
normal newsreading method is to open a group to get a list of new
articles
from the news server, read which ones you want, then mark them all read.
The next time you open the group you see just the new posts, etc.

There are a variety of ways to see older posts. The Search command lets
you
selct one or more groups from a group window and then find all the posts
that match a search criterion (say a Subject hdader with the word Thoth
in
it, or a From header for a particular person). If you're reading a post
and
would like to see the previous posts in the thread, the Open Last
Reference
or Open All References command will try to get the previous post or
posts
from the server.

You can also select a group from a group window and use the Mark Unread
command. This tells Thoth to forget what posts you've read. Now you can
go
back and look at all the posts still on the news server.

Niels

Fra : David Blangstrup

Dato : 12-08-01 14:06

In article <120820011258537356%niels@nprins.dk>, Niels Prins
<niels@nprins.dk> wrote:

> [...]
> go
> back and look at all the posts still on the news server.

Tak for et udførligt og fint svar! Jeg er jo vant til Hogwasher og kan
ikke vente til den bliver carbon, måske Cocoa (håbe-håbe), og jeg synes
personligt at denne form for praksis med at slette læste poster er
åndssvag.
Jeg fandt jo efterhånden ud af, at man skal lade være med at save. Nu
kan jeg altså også markere en gruppe unread. Godt.
- David
Er der nogen, der kender Mike's Cards og Mike's Marbles? Normalt er jeg
ikke til kabaler og kugler, men dette her er det fineste jeg har set ‹
også eller især ‹ til X.

--
Pessimisten:
- Det kan ikke blive værre!