Ændre dækstørrelse
Fra : tiper

Dato : 08-04-11 07:15

Hej NG

Min bil kører med 195/55 dæk pt, men overvejer at få 195/65 på. Men
kan jeg bare gøre det?

Mvh
Jesper

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-04-11 14:18

tiper skriver:

> Min bil kører med 195/55 dæk pt, men overvejer at få 195/65 på. Men
> kan jeg bare gøre det?

Det kommer an på, hvad den er født med, hvad den er godkendt med osv
osv.

Hvorfor vil du have /65 profil på?

Klaus
http://www.moppe.dk

Fra : tiper

Dato : 08-04-11 14:51

On 8 Apr., 15:18, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.k...@du.kan.finde.den> wrote:
> tiper skriver:

> Det kommer an p , hvad den er f dt med, hvad den er godkendt med osv
> osv.
>
> Hvorfor vil du have /65 profil p ?

Den er "født" med 55 profil.
Mit primære formål med at skifte størrelse er prisen. Der er lidt over
1.000,- pr. dækskifte i besparelse. Ydermere tænker jeg også at det
kan mindske den IMO for store speedometerfejlvisning. Speedometeret
viser ca. 10-12% for meget, det kan den lidt større rullediameter
måske hjælpe på.