Stafetten: Retninger
Fra : Michel Husted

Dato : 05-04-11 08:36

Hej,

Tusind tak til Per for stafetten. Af en eller grund hoppede "Nu
tager vi cyklerne frem" lige i hovedet på mig som den første, selv om
det ikke er stor kunst, men også en sang, jeg husker fra barndommen.

Jeg foretrækker også denne gang et bredt emne, så der forhåbentligt
kommer mange spændende bud inden for alle mulige genrer. At jeg så må
afsætte det næste døgn til at lytte, er en anden ting, men det glæder
jeg mig til.

Emnet er som nævnt "retninger". Op, ned, venstre, højre, nord, syd,
øst, vest og måske nogle, jeg ikke har tænkt på. Der burde være nok at
tage fat på...

I får lige én at begynde på

Nancy Sinatra: "Up up and away" - http://www.youtube.com/watch?v=1FfyVkKxO7w

Og så vil jeg lade resten være op(!) til jer...

Mange hilsner
Michel

Fra : Martin Bak

Dato : 05-04-11 16:22

"Michel Husted" <michelsanomi@gmail.com> skrev i en meddelelse
Hej,

> Emnet er som nævnt "retninger". Op, ned, venstre, højre, nord, syd,
> øst, vest og måske nogle, jeg ikke har tænkt på. Der burde være nok at
> tage fat på...

Uanset hvad der foreslås, kan I bide spids på at det er selveste Bob Dylan
der har skrevet nummeret. Han har nemlig skrevet ALT!

Gotta se this:
Bob Dylan's "No Direction Period" (un-cut)
http://www.youtube.com/watch?v=MumScDIZMJc

--
Martin
http://www.martinbak.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 05-04-11 16:29

>"Michel Husted" skrev i meddelelsen
>
>Emnet er som nævnt "retninger". Op, ned, venstre, højre, nord, syd,
>øst, vest og måske nogle, jeg ikke har tænkt på. Der burde være nok at
>tage fat på...

Så skal vi da ha' lidt Bruce.
"I'm Going Down":
http://www.youtube.com/watch?v=yWKnAmBEXsM

"One Step Up":
http://www.youtube.com/watch?v=MkFQHScyti0

Og til sidst "Jungleland":
http://www.youtube.com/watch?v=-PTJHhUeAfc
Som har mange referencer til retninger

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Hauge

Dato : 05-04-11 16:41

Hejsa
Den 05-04-2011 16:35, Michel Husted skrev:
> Og så vil jeg lade resten være op(!) til jer...

Så disker jeg op! med en god gammel dansk:

http://www.youtube.com/watch?v=1FiONmoFt48

Mvh Hauge

Fra : P.Petersen

Dato : 05-04-11 17:23

"Michel Husted" <michelsanomi@gmail.com> skrev i meddelelsen

[...]

Hej. En gammel bluesklassikker.
RL Burnside. Goin' Down South.
http://www.youtube.com/watch?v=mk_XIPWtjzk

Og lidt mere Goin' Down. Geordie. Som jeg hørte engang i 74 eller 75 i
Kalundborghallen.
Alle os gutter med langt hår og sorte læderjakker flippede totalt ud til
musikken.
Og jeg blev MEGET gode venner med en enormt sød pige, der hed Marianne.
Ja, det var tider. :)
http://www.youtube.com/watch?v=O5UE2qcrbAY

Og endnu mere Goin' Down.
To giganter i amerikansk musik i mere end 40 år med endnu en
bluesklassikker.
J.J. Cale og Leon Russell.
http://www.youtube.com/watch?v=Fm-euFpRLMg

Nu kan vi vist snart ikke komme længere ned, men lige den her til sidst.
(Ja, med det her emne kunne jeg blive ved til i morgen tidlig.)
Men at Work. Land Down Under.
http://www.youtube.com/watch?v=McsWKczU6wc

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Ukendt

Dato : 05-04-11 19:02

"P.Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> musikken.
> Og jeg blev MEGET gode venner med en enormt sød pige, der hed Marianne.

Wow, det er længe siden jeg har hørt det nummer sidst.
Den opmærksomme lytter vil måske genkende forsangeren? Gæt hvorfra??
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
Ja, det er Brian Johnson, forsangeren i AC/DC:
http://en.wikipedia.org/wiki/Brian_Johnson

For at blive i stafettens emne, så er her "UP to my neck in you" med AC/DC:
http://www.youtube.com/watch?v=DiEBMUiJQSY

/Alex

Fra : Ukendt

Dato : 05-04-11 19:06

> [...]

>Emnet er som nævnt "retninger". Op, ned, venstre, højre, nord, syd,
>øst, vest og måske nogle, jeg ikke har tænkt på. Der burde være nok at

Så vil jeg lægge ud med Disturbed, og "Down with the sickness":
http://www.youtube.com/watch?v=09LTT0xwdfw

Videre i goth og metal - Evanescence med "Going Under":
http://www.youtube.com/watch?v=CdhqVtpR2ts

Den ultimative "Going up-song", Led Zeppelins "Stairway to heaven":
http://www.youtube.com/watch?v=w9TGj2jrJk8

Det var mine 3 skud
/Alex

Fra : Jan Kronsell

Dato : 05-04-11 22:35

> [...]
>
> Nancy Sinatra: "Up up and away" -
> http://www.youtube.com/watch?v=1FfyVkKxO7w
>
> Og så vil jeg lade resten være op(!) til jer...

Retninger er en anledning til at starte med lidtg gammel dansk. Og hvem er
bedre til det end Steppeulvene: UD hvor du ikke kan bunde.
http://www.youtube.com/watch?v=hLdAiS0u7Aw

Gnags er på vej NED ad gaden i langsomt tempo: Slingre ned ad Vestergade
http://www.youtube.com/watch?v=Pwt098mZk3s&feature=related

Og så til sidst en retning, som vi måsake gerne vil undgå. Sirenia med Path
to Decay.
http://www.youtube.com/watch?v=ouZQ7rgAq-I

Jan

Fra : P.Petersen

Dato : 05-04-11 22:38

"Jan Kronsell" <nospam@nospam.dk> skrev i meddelelsen

> Og så til sidst en retning, som vi måsake gerne vil undgå. Sirenia med
> Path to Decay.
> http://www.youtube.com/watch?v=ouZQ7rgAq-I
>
> Jan

Scary!
Kendte jeg ikke.
Må lige checke dem nærmere ud.

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Vidal

Dato : 06-04-11 10:13

Den 05-04-2011 23:38, P.Petersen skrev:

> "Jan Kronsell" <nospam@nospam.dk> skrev i meddelelsen

> Scary!

Ja.

> Kendte jeg ikke.

Hun er også undgået min opmærksomhed.

> Må lige checke dem nærmere ud.

God Bless Youtube.

Det musikalske minder meget om Marilyn Manson.

--
Venlig hilsen,

Vidal

Fra : Jan Kronsell

Dato : 06-04-11 14:27

"P.Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i meddelelsen

> "Jan Kronsell" <nospam@nospam.dk> skrev i meddelelsen

> Scary!
> Kendte jeg ikke.
> Må lige checke dem nærmere ud.

Jeg har nogle stykker med dem, og synesd at de er værd at lytte til på lige
fod med Within Temptation og Nightwish m.fl.

Jan

Fra : Max

Dato : 05-04-11 22:46

Hej Michel

> Og så vil jeg lade resten være op(!) til jer...

Og så fik jeg lyst til at tage vestpå, og det
fik mig til at tænke på denne rædsel :)

Going to Barbados
http://www.youtube.com/watch?v=45qgP18fIVk

og så lige noget reggae der er til at holde
ud at høre på, om nogen der også tog vestpå,
men ikke frivillig og slet ikke på ferie.

Bob Marley - Buffalo soldier
http://www.youtube.com/watch?v=S5FCdx7Dn0o

Max

Fra : Ukendt

Dato : 06-04-11 05:41

Michel Husted <michelsanomi@gmail.com> wrote in news:4d13cf35-1922-4b9b-
> [...]

> Emnet er som nævnt "retninger". Op, ned, venstre, højre, nord, syd,
> øst, vest og måske nogle, jeg ikke har tænkt på. Der burde være nok at

Så må vi da ha Village people med "Go West"

http://www.youtube.com/watch?v=1wc-AQJ2MYo

Der er bare SÅ nuttede )

venligst
Lars

Fra : Michel Husted

Dato : 06-04-11 09:04

On 6 Apr., 06:41, Daxhund <dax-at-tyf-dk> wrote:
> Så må vi da ha Village people med "Go West"
>
> http://www.youtube.com/watch?v=1wc-AQJ2MYo
>
> Der er bare SÅ nuttede )

Hej Lars,

Ja, hvem kan stå for disse "macho men"?

Men musikken synes jeg er fortrinlig i betragtning af, at vi jo er
godt 30 år tilbage i tiden, og det var et spøjst genhør og gensyn.

Så den får du stafetten for, selv om der var mange andre gode genhør
med "Elevator Boy", "Stairway to Heaven" osv.

Jeg er også én af dem, der skal have lyttet lidt mere til Sirenia, men
sidst jeg videregav stafetten, var det til rimelig rå rock, og jeg vil
ikke være forudsigelig

Mange hilsner
Michel

Fra : Ukendt

Dato : 08-04-11 06:49

Michel Husted <michelsanomi@gmail.com> wrote in news:b908a70e-4235-4a72-
aa21-6ebe5b0f9109@p16g2000yqb.googlegroups.com:

> Så den får du stafetten for, selv om der var mange andre gode genhør
> med "Elevator Boy", "Stairway to Heaven" osv.

Det siger jeg da tak for. Jeg har lige været (og er) arbejdsramt, derfor
det sene svar. Jeg vende tilbage senere idag med et nyt emne.

Venligst
Lars

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 08-04-11 14:31

'
Emnet er som nævnt "retninger". Op, ned, venstre, højre, nord, syd,
øst, vest og måske nogle, jeg ikke har tænkt på. Der burde være nok at
tage fat på...

I ØSTEN STIGER SOLEN OP'
http://www.youtube.com/watch?v=4rtF_hFUdrc&feature=related

Hilsen Åge