Renault Scenic I
Fra : Allan Møller

Dato : 05-04-11 20:43

Nogen der kan sige noget godt om ovenstående årgang 1999 som er
rustbeskyttet ?
Alternativt noget skidt eller hvad man nu skal holde øje med ?

Så vidt jeg har kunnet læse mig til er de største problemer rust og tandrem.
2 sørgelige ting hvis det ikke er passet på men har fundet nogle hvor disse
ting skulle være overholdt.

--
Mvh. Allan Rath Møller
Som godt nok savner sin Previa.

Fra : KASO

Dato : 06-04-11 08:38

"Allan Møller" <allan@allanm.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> tandrem.
> 2 sørgelige ting hvis det ikke er passet på men har fundet nogle hvor

1999 er "skillelinie" mellem Phase I og Phase II - dvs. bilen fik et
facelift med større forlygter, nye motorer, flere airbags m.m.

Hvis det er en phaseII, du kigger på, har den 16V motor - 1.6 16V passer
godt til bilen og kører rimeligt langt på literen. Der har været problemer
med tændspoler, men de er formentlig skiftet, hvis der har været problemer -
ellers er det nemt nok at afgøre, da bilen ganske enkelt går på færre
cylindre.

Udstødningerne havde et ry for at ruste hurtigt (afhænger af
kørselsmønster), og du skal være opmærksom på bobler/rust på det lille
stykke bagskærm mellem hjuludskæring og bagdør. Check elruder og centrallås.
Phase I har infrarød fjernbetjening, hvor phaseII er radiostyret (fungerer
lidt bedre) - den infrarøde fjernbetjening kunne drille på nogle biler.

Jeg har selv haft en 1997 (1.6 8V) og en 2001 (1.6 16V - phaseII) - vi kørte
4 år/80.000km i hver uden at opleve problemer. Eneste fejl var på den
første, der havde en defekt vindafviser v. soltaget, som blev rettet under
garantien.