Ved i hvad sur mås er ?
Fra : jan@froerup.dk

Dato : 05-04-11 19:28

Når man kører hjemad med traileren efter bilen fuld af nyindkøbte
møbler - og pludseligt synes "noget trækker" skævt

ok - lister hjem - lidt yoyo kørsel - hvergang lejet sætter sig,
bakker man lidt og fortsætter stille om roligt

Der er edderlangt fra Fuglebjerg til Svinninge udørk - med 1700kg på
traileren .... og 30km/t

Tømmer traileren - pyffer !!

Vender trailer på hovedet, piller akslen af, og med på job - tamper
lejet ud, skifter det, og alt godt igen !

(Hurra for en 20ton presse)

Og hvad sker der så ??

3 dage senere, skal ned til en bonde, med et læs husdyrmødding,
sådan cirka........ ja... 1.5Ton

Hvad tror i der sker ?

--
Jan_stevns

Life sucks !! - pass the beernut's

Fra : Uffe Ravn

Dato : 05-04-11 20:11

<jan@froerup.dk> skrev

> Og hvad sker der så ??
>
> 3 dage senere, skal ned til en bonde, med et læs husdyrmødding,
> sådan cirka........ ja... 1.5Ton
>
> Hvad tror i der sker ?

Har en sådan trailer ikke 2 lejer, et i hver side?

Mvh. Uffe Ravn

Fra : jan@froerup.dk

Dato : 05-04-11 20:31

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev :

><jan@froerup.dk> skrev

>Har en sådan trailer ikke 2 lejer, et i hver side?
>
>Mvh. Uffe Ravn

Jeps :)

Fra : Leif

Dato : 05-04-11 20:43

<jan@froerup.dk> skrev i meddelelsen news:rermp6drdmi5p4uoh1sto8h767n844qe1v@news.sunsite.dk...

> Jeps :)
>

> --
> Jan_stevns
>
> Life sucks !! - pass the beernut's

He he - af skade bliver man klog

Måske man så overvejer om der kunne være noget på
vej i det andet hjul inden længe.............
Mvh, Leif

Fra : Brian Sørup

Dato : 05-04-11 21:24

<jan@froerup.dk> skrev i meddelelsen

> Jeps :)

Det er vist en lidt speciel trailer der *lovligt* kan laste 1700Kg på een
aksel......
--
Brian Sørup
1998 Volvo V70 2,5t Aut.

Fra : jan@froerup.dk

Dato : 06-04-11 07:06

Brian Sørup <brizzen@live.dk> skrev :

>Det er vist en lidt speciel trailer der *lovligt* kan laste 1700Kg på een
>aksel......

nøehh - Campingvognen er enakslet - den har samme last.

Fra : Steen F.

Dato : 05-04-11 20:50

Den 05-04-2011 20:27, jan@froerup.dk skrev:
> Der er edderlangt fra Fuglebjerg til Svinninge udørk - med 1700kg på
> traileren .... og 30km/t

Ja undskyld, men jeg synes det er noget fis at køre rundt i trafikken
med en defekt trailer.

Mvh
Steen F.

Fra : jan@froerup.dk

Dato : 05-04-11 21:21

"Steen F." <steen@steenmartin.dk> skrev :

>Ja undskyld, men jeg synes det er noget fis at køre rundt i trafikken
>med en defekt trailer.
>
>Mvh
>Steen F.

Det er som man tager det - havde du selv ladet et læs nye møbler og en
trailer blive stående ude på lars tynds landevej ?

Det tror jeg faktisk ikke, selv dem med nypudsede glorier havde sgu
nok lusket hjemad.

(det er nok noget andet hvis hjulet er ved at dratte af...ikke ? )

Fra : Leo Jensen

Dato : 06-04-11 02:24

On 6 Apr., 08:06, j...@froerup.dk wrote:

> n ehh -  Campingvognen er enakslet - den har samme last.

Næppe, men det kan da være at totalvægten er 1700 kg...

1750 kg på een aksel er muligt, men specielt. Det er noget med 185R14C-
dæk og temmeligt dyre aksler. To 'små' aksler er formentlig billigere.

MVH Leo

Fra : jan@froerup.dk

Dato : 06-04-11 16:13

Leo Jensen <leo.5500@gmail.com> skrev :

>Næppe, men det kan da være at totalvægten er 1700 kg...

hehe - kartoffel, kartoffel :)

>1750 kg på een aksel er muligt, men specielt. Det er noget med 185R14C-
>dæk og temmeligt dyre aksler. To 'små' aksler er formentlig billigere.

Sidst der skulle dæk på den skreg muldvarpen da.

speciel ? Ved det ikke, sådan var den da den blev købt