Sys Bjerre laver Britney rip-off - og nægt~
Fra : Martin Bak

Dato : 04-04-11 08:08

Jeg hører normalt ikke med vilje hverken Sys Bjerre eller Britney Spears,
men jeg faldt over en artikel om Sys's nye sang "Cand. Mag. Fugl Fønix"

Husker godt at hendes "alle mine venner" var snuppet direkte fra Slumdog
Millionaire sangen "Ringa Ringa", men troede egentlig at det var foregået i
åbenhed. Ifølge artiklen krediterede hun dog heller ikke dengang de
egentlige ophavsmænd, før hun blev afsløret.

Hendes nye sang skulle iflg. artiklen ligge endog særdeles tæt op ad
Britney-nummeret "If U Seek Amy". Men både Sys selv og de andre involverede
afviser pure, at de så meget som har ladet sig inspirere derfra.

Jeg har nu hørt begge numre. Jeg tror ikke jeg har hørt nogen af dem
tidligere. Der er ingen tvivl om for mig, at Sys's nummer er mere end
inspireret. Det er i grove træk det samme nummer.

Artiklen: http://ekstrabladet.dk/musik/dkmusiknyt/article1530852.ece

Britneys nummer: http://www.youtube.com/watch?v=0aEnnH6t8Ts

Sys's nummer: http://www.youtube.com/watch?v=M9wG4qVUsCg

--