Övningskörning
Fra : Per Beer Hansen

Dato : 04-04-11 17:00

Jeg så en dansk indregistreret bil, den anden dag, hvor der sad sådan et
magnetskilt bagpå, hvor der stod "Övningskörning".
Skiltet stammer sikkert fra Sverige.
Er det noget der er lovligt eller var der tale om en spøg?

Og hvordan er reglerne i SE for Övningskörning?

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 04-04-11 20:29

"Per Beer Hansen" skrev i meddelelsen

[...]
----------------------
Sikkert en spøg, for man kan købe de skilte der overalt i S - også i det
lokale supermarked. Hvis man ikke har kørekort, kan man få love at øve sig
bag rattet alligevel, hvis man kører en tur med een, der har fået et mindre
kursus. Ofte er det jo unge, som på den måde træner "gratis" med forældrene,
men det ka også være "voksne" personer, som sidder bag rattet.

Det fungerer helt perfekt og uproblematisk - sikkert fordi vi alle tager
hensyn til "övningskörning. Og de findes i 2 udgaver - den grønne er
ovenstående, mens den røde udgave er en skolevogn :)

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 05-04-11 13:48

>"Mogens (K)" skrev i meddelelsen
>Sikkert en spøg,

Tænkte jeg også.

> [...]
>hensyn til "övningskörning. Og de findes i 2 udgaver - den grønne er
>ovenstående, mens den røde udgave er en skolevogn :)

OK, måske vi skulle have det indført herhjemme også.
Var det iøvrigt ikke på tale for nogle år siden?

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 05-04-11 14:56

On Tue, 5 Apr 2011 14:47:57 +0200, "Per Beer Hansen"
<perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote:

>Tænkte jeg også.

>OK, måske vi skulle have det indført herhjemme også.
>Var det iøvrigt ikke på tale for nogle år siden?

>--

Nej, det skal vi godt nok ikke! Det har danskere ikke moral til.

--

Venlig hilsen
Folmer