|
| 1 år i en Alfa Romeo Fra : Ukendt |
Dato : 02-04-11 18:29 |
|
Så har jeg haft en Alfa Romeo 1 års tid.
Eneste el-spøgelse var benzinmåleren
som en uges tid hoppede op og ned.
Gik i sig selv igen.
Ellers er flg blevet skiftet:
1) servopumpe - utæt
2) calibre i bag, bremse hang
3) ny benzinklap incl lakering i orig. farve (1000,-)..
4) 4 Michelin Energy Saver
5) nyt askebæger
6) ny hylde/beslag der holder hattehylden
7) ludtfilter
8) undervognsbehandling
9) motorvask
10) hjulleje i bag
Skal til syn på tirsdag.
| |
Steen F. (03-04-2011)
| Kommentar Fra : Steen F. |
Dato : 03-04-11 01:31 |
|
Den 02-04-2011 19:28, >> Eque << skrev:
> Så har jeg haft en Alfa Romeo 1 års tid.
> Eneste el-spøgelse var benzinmåleren
> som en uges tid hoppede op og ned.
> Gik i sig selv igen.
>
> Ellers er flg blevet skiftet:
>
> 1) servopumpe - utæt
> 2) calibre i bag, bremse hang
> 3) ny benzinklap incl lakering i orig. farve (1000,-)..
> 4) 4 Michelin Energy Saver
> 5) nyt askebæger
> 6) ny hylde/beslag der holder hattehylden
> 7) ludtfilter
> 8) undervognsbehandling
> 9) motorvask
> 10) hjulleje i bag
>
> Skal til syn på tirsdag.
>
>
Hvordan foregår en motorvask egentlig? Jeg går ikke ud fra at man
højtryksspuler motorrummet. Og tørre af med en klud med motorrens bliver
da aldrig et rent resultat.
Mvh
Steen F.
| |
Andersen [3650] (03-04-2011)
| Kommentar Fra : Andersen [3650] |
Dato : 03-04-11 07:58 |
|
Den 02-04-2011 19:28, >> Eque << skrev:
> Så har jeg haft en Alfa Romeo 1 års tid.
> Eneste el-spøgelse var benzinmåleren
> som en uges tid hoppede op og ned.
> Gik i sig selv igen.
>
> Ellers er flg blevet skiftet:
>
> 1) servopumpe - utæt
> 2) calibre i bag, bremse hang
> 3) ny benzinklap incl lakering i orig. farve (1000,-)..
> 4) 4 Michelin Energy Saver
> 5) nyt askebæger
> 6) ny hylde/beslag der holder hattehylden
> 7) ludtfilter
> 8) undervognsbehandling
> 9) motorvask
> 10) hjulleje i bag
>
> Skal til syn på tirsdag.
>
>
Måske du skylder at fortælle hvor gammel den er.
| |
DMCN 721 (03-04-2011)
| Kommentar Fra : DMCN 721 |
Dato : 03-04-11 08:47 |
|
"Andersen [3650]" <FJERNaa@FJERNindbakke.FJERNdk> skrev i meddelelsen
news:4d981a83$0$11307$c3e8da3$cc4fe22d@news.astraweb.com...
> Den 02-04-2011 19:28, >> Eque << skrev:
>> Så har jeg haft en Alfa Romeo 1 års tid.
>> Eneste el-spøgelse var benzinmåleren
>> som en uges tid hoppede op og ned.
>> Gik i sig selv igen.
>>
>> Ellers er flg blevet skiftet:
>>
>> 1) servopumpe - utæt
>> 2) calibre i bag, bremse hang
>> 3) ny benzinklap incl lakering i orig. farve (1000,-)..
>> 4) 4 Michelin Energy Saver
>> 5) nyt askebæger
>> 6) ny hylde/beslag der holder hattehylden
>> 7) ludtfilter
>> 8) undervognsbehandling
>> 9) motorvask
>> 10) hjulleje i bag
>>
>> Skal til syn på tirsdag.
>>
>>
> Måske du skylder at fortælle hvor gammel den er.
Ja og hvilken model?
Jarl
--
Alfa 75 nu med den smadret venstre side, fordi en kæll... bakkede direkte ud
i Alfaen mens den kom kørende.
| |
Klaus D. Mikkelsen (03-04-2011)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 03-04-11 09:05 |
|
">> Eque <<" skriver:
>
> Så har jeg haft en Alfa Romeo 1 års tid.
> Eneste el-spøgelse var benzinmåleren
> som en uges tid hoppede op og ned.
> Gik i sig selv igen.
Ja, det er jo betryggende!
> Ellers er flg blevet skiftet:
Jeg prøver lige at dele det op:
Deciderede defeketer:
> 1) servopumpe - utæt
> 2) calibre i bag, bremse hang
> 3) ny benzinklap incl lakering i orig. farve (1000,-)..
> 10) hjulleje i bag
>
Almindelige sliddele:
> 4) 4 Michelin Energy Saver
Dette må jeg betragte som vær kosmetiske reperationer, da jeg endnu
har til gode at høre om defekte askebægre og hattehyldeholdere, med
mindre at bilen er 20 år gammel 8or so).
> 5) nyt askebæger
> 6) ny hylde/beslag der holder hattehylden
Almindeligt (sådan da) vedligehold, når nu man gerne vil værne om sit
køretøj.
> 8) undervognsbehandling
> 9) motorvask
Almindeligt service på bilen.
> 7) ludtfilter
Ingen olieskift?
Ingen tændrør?
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://www.moppe.dk
| |
Jensen (03-04-2011)
| Kommentar Fra : Jensen |
Dato : 03-04-11 02:16 |
|
On 3 Apr., 10:05, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.k...@du.kan.finde.den> wrote:
> ">> Eque <<" skriver:
>
>
>
> > S har jeg haft en Alfa Romeo 1 rs tid.
> > Eneste el-sp gelse var benzinm leren
> > som en uges tid hoppede op og ned.
> > Gik i sig selv igen.
>
> Ja, det er jo betryggende!
>
> > Ellers er flg blevet skiftet:
>
> Jeg pr ver lige at dele det op:
>
> Deciderede defeketer:
>
> > 1) servopumpe - ut t
> > 2) calibre i bag, bremse hang
> > 3) ny benzinklap incl lakering i orig. farve (1000,-)..
> > 10) hjulleje i bag
>
> Almindelige sliddele:
>
> > 4) 4 Michelin Energy Saver
>
> Dette m jeg betragte som v r kosmetiske reperationer, da jeg endnu
> har til gode at h re om defekte askeb gre og hattehyldeholdere, med
> mindre at bilen er 20 r gammel 8or so).
>
> > 5) nyt askeb ger
> > 6) ny hylde/beslag der holder hattehylden
>
> Almindeligt (s dan da) vedligehold, n r nu man gerne vil v rne om sit
> k ret j.
>
> > 8) undervognsbehandling
> > 9) motorvask
>
> Almindeligt service p bilen.
>
> > 7) ludtfilter
>
> Ingen olieskift?
> Ingen t ndr r?
Ingen TEC2000?
Nej, den er jo ligesom Fård Sherry'en i mint condition...
| |
Klaus D. Mikkelsen (03-04-2011)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 03-04-11 09:23 |
|
Jensen skriver:
>
> Ingen TEC2000?
> Nej, den er jo ligesom Fård Sherry'en i mint condition...
Thomas for satan, du slår mig ihjæl.
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://www.moppe.dk
| |
Ukendt (04-04-2011)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 04-04-11 22:32 |
|
Nårh jo, motoren fik sit skvæt
som noget af det første,
gearkassen får til sommer.
Og mint, også det. Ellers ofrer man
næppe 1000,- på en ny plastic
benzinklap incl. lakering..
"Jensen" <nondesperado@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:fe96b861-ac8b-4349-95c6-a13fa2001aac@l18g2000yql.googlegroups.com...
On 3 Apr., 10:05, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.k...@du.kan.finde.den> wrote:
> ">> Eque <<" skriver:
>
>
>
> > S har jeg haft en Alfa Romeo 1 rs tid.
> > Eneste el-sp gelse var benzinm leren
> > som en uges tid hoppede op og ned.
> > Gik i sig selv igen.
>
> Ja, det er jo betryggende!
>
> > Ellers er flg blevet skiftet:
>
> Jeg pr ver lige at dele det op:
>
> Deciderede defeketer:
>
> > 1) servopumpe - ut t
> > 2) calibre i bag, bremse hang
> > 3) ny benzinklap incl lakering i orig. farve (1000,-)..
> > 10) hjulleje i bag
>
> Almindelige sliddele:
>
> > 4) 4 Michelin Energy Saver
>
> Dette m jeg betragte som v r kosmetiske reperationer, da jeg endnu
> har til gode at h re om defekte askeb gre og hattehyldeholdere, med
> mindre at bilen er 20 r gammel 8or so).
>
> > 5) nyt askeb ger
> > 6) ny hylde/beslag der holder hattehylden
>
> Almindeligt (s dan da) vedligehold, n r nu man gerne vil v rne om sit
> k ret j.
>
> > 8) undervognsbehandling
> > 9) motorvask
>
> Almindeligt service p bilen.
>
> > 7) ludtfilter
>
> Ingen olieskift?
> Ingen t ndr r?
Ingen TEC2000?
Nej, den er jo ligesom Fård Sherry'en i mint condition...
| |
Klaus D. Mikkelsen (04-04-2011)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 04-04-11 23:00 |
|
">> Eque <<" skriver:
>
> Nårh jo, motoren fik sit skvæt
> som noget af det første,
> gearkassen får til sommer.
> Og mint, også det.
Du forstår stadig ikke hvad mint codition betyder....
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://www.moppe.dk
| |
DMCN 721 (03-04-2011)
| Kommentar Fra : DMCN 721 |
Dato : 03-04-11 16:59 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i meddelelsen
news:4D982A45.AED6B6C3@du.kan.finde.den...
>">> Eque <<" skriver:
>>
>> Så har jeg haft en Alfa Romeo 1 års tid.
>> Eneste el-spøgelse var benzinmåleren
>> som en uges tid hoppede op og ned.
>> Gik i sig selv igen.
>
> Ja, det er jo betryggende!
>
>
>> Ellers er flg blevet skiftet:
>
> Jeg prøver lige at dele det op:
>
> Deciderede defeketer:
>
>> 1) servopumpe - utæt
>> 2) calibre i bag, bremse hang
>> 3) ny benzinklap incl lakering i orig. farve (1000,-)..
>> 10) hjulleje i bag
>>
>
> Almindelige sliddele:
>> 4) 4 Michelin Energy Saver
>
> Dette må jeg betragte som vær kosmetiske reperationer, da jeg endnu
> har til gode at høre om defekte askebægre og hattehyldeholdere, med
> mindre at bilen er 20 år gammel 8or so).
>
>> 5) nyt askebæger
>> 6) ny hylde/beslag der holder hattehylden
>
> Almindeligt (sådan da) vedligehold, når nu man gerne vil værne om sit
> køretøj.
>
>> 8) undervognsbehandling
>> 9) motorvask
>
> Almindeligt service på bilen.
>
>> 7) ludtfilter
>
> Ingen olieskift?
Hvis han har kørt under 10000 km, så er det vel ok :)
> Ingen tændrør?
Diesel... lol
Jarl
>
> Klaus
> --
> Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
> Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
> http://www.moppe.dk
| |
Brian (03-04-2011)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 03-04-11 19:21 |
|
Den 03-04-2011 10:05, Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Deciderede defeketer:
>
>> 1) servopumpe - utæt
>> 2) calibre i bag, bremse hang
>> 3) ny benzinklap incl lakering i orig. farve (1000,-)..
>> 10) hjulleje i bag
>>
>
> Almindelige sliddele:
>> 4) 4 Michelin Energy Saver
Ahh... hjullejer er vel også en sliddel, og en træt servopumpe og
kaliber er vel heller ikke udæsvanligt på en +15 (så vidt jeg husker er
det en 146?) gammel bil.
/Brian
| |
Ukendt (04-04-2011)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 04-04-11 22:33 |
|
"Brian" <nej@tak.du> skrev i en meddelelse
news:4d98ba85$0$23761$14726298@news.sunsite.dk...
> Ahh... hjullejer er vel også en sliddel, og en træt servopumpe og kaliber
> er vel heller ikke udæsvanligt på en +15 (så vidt jeg husker er det en
> 146?) gammel bil.
>
> /Brian
For folk som Klavs D. Kludder er det naturligvis fejl.
Sad faktisk og ventede på hans indlæg
Ellers har du næsten ret, 1997er 146er.
| |
Klaus D. Mikkelsen (04-04-2011)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 04-04-11 23:00 |
|
">> Eque <<" skriver:
>
> For folk som Klavs D. Kludder er det naturligvis fejl.
Selvfølgelig er det det.
En servopumpe er designet til at holde bilens levetid.
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://www.moppe.dk
| |
Hans Kjærgaard (04-04-2011)
| Kommentar Fra : Hans Kjærgaard |
Dato : 04-04-11 23:22 |
|
On Mon, 04 Apr 2011 23:59:36 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:
>">> Eque <<" skriver:
>>
>> For folk som Klavs D. Kludder er det naturligvis fejl.
>
>Selvfølgelig er det det.
>En servopumpe er designet til at holde bilens levetid.
Nej, jeg måtte skifte min efter 750000km, det må være en sliddel.
/Hans
| |
Klaus D. Mikkelsen (05-04-2011)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 05-04-11 05:11 |
|
"Hans Kjærgaard" skriver:
>
> Nej, jeg måtte skifte min efter 750000km, det må være en sliddel.
Altså må jeg forvente at den dør når som helst i Touranen, da den har
gået 185.000?
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://www.moppe.dk
| |
Steen F. (05-04-2011)
| Kommentar Fra : Steen F. |
Dato : 05-04-11 20:27 |
|
Den 05-04-2011 06:11, Klaus D. Mikkelsen skrev:
>> Nej, jeg måtte skifte min efter 750000km, det må være en sliddel.
>
> Altså må jeg forvente at den dør når som helst i Touranen, da den har
> gået 185.000?
Han skrev 750.000 km
| |
Klaus D. Mikkelsen (05-04-2011)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 05-04-11 21:09 |
| | |
Hans Kjaergaard (06-04-2011)
| Kommentar Fra : Hans Kjaergaard |
Dato : 06-04-11 08:30 |
|
On Tue, 05 Apr 2011 22:09:00 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:
>"Steen F." skriver:
>>
>> Han skrev 750.000 km
>
>Arrrrh, jeg læste det som 75kkm....
Undskyld.
/Hans
| |
Brian (05-04-2011)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 05-04-11 15:55 |
|
Den 04-04-2011 23:59, Klaus D. Mikkelsen
> En servopumpe er designet til at holde bilens levetid.
Det er utopi at tro det - den er designet til at holde nøjagtig så længe
som producenten ønsker, da "en bils levetid" er et vidt begreb. Engang
imellem holder det stik ift. ønsket levetid, andre gange ikke.
IMO er alt der bevæger sig i bund og grund sliddele. Dermed ikke sagt,
at jeg ville synes det var OK at skifte hjulleje for hver 40.000 Km
/Brian
| |
Klaus D. Mikkelsen (05-04-2011)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 05-04-11 17:52 |
|
Brian skriver:
>
> IMO er alt der bevæger sig i bund og grund sliddele. Dermed ikke sagt,
> at jeg ville synes det var OK at skifte hjulleje for hver 40.000 Km
Eller motor for den sags skyld.
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://www.moppe.dk
| |
Brian (05-04-2011)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 05-04-11 18:50 |
|
Den 05-04-2011 18:52, Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Brian skriver:
>>
>> IMO er alt der bevæger sig i bund og grund sliddele. Dermed ikke sagt,
>> at jeg ville synes det var OK at skifte hjulleje for hver 40.000 Km
>
> Eller motor for den sags skyld.
Jeg ved ikke hvad du mener, men jeg går da udfra at vi kan blive enige
om at en motor har et naturligt slid ?
/Brian
| |
Klaus D. Mikkelsen (05-04-2011)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 05-04-11 20:00 |
|
Brian skriver:
>
> Jeg ved ikke hvad du mener, men jeg går da udfra at vi kan blive enige
> om at en motor har et naturligt slid ?
Selvfølgelig har den det, men den er desginet til meget lang levetid.
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://www.moppe.dk
| |
Steen F. (05-04-2011)
| Kommentar Fra : Steen F. |
Dato : 05-04-11 20:30 |
|
Den 05-04-2011 21:00, Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Brian skriver:
>>
>> Jeg ved ikke hvad du mener, men jeg går da udfra at vi kan blive enige
>> om at en motor har et naturligt slid ?
>
> Selvfølgelig har den det, men den er desginet til meget lang levetid.
>
>
> Klaus
Pånær en Peugeot 205 GTi 1,9 fra omkring 1990 Den holdt ikke meget
over 100.000 km dengang. Og det var generelt for den. Meget ærgerligt,
for den kørte ellers godt.
Mvh
Steen F.
| |
|
|