1 år i en Alfa Romeo
Fra : Ukendt

Dato : 02-04-11 18:29

Så har jeg haft en Alfa Romeo 1 års tid.
Eneste el-spøgelse var benzinmåleren
som en uges tid hoppede op og ned.
Gik i sig selv igen.

Ellers er flg blevet skiftet:

1) servopumpe - utæt
2) calibre i bag, bremse hang
3) ny benzinklap incl lakering i orig. farve (1000,-)..
4) 4 Michelin Energy Saver
5) nyt askebæger
6) ny hylde/beslag der holder hattehylden
7) ludtfilter
8) undervognsbehandling
9) motorvask
10) hjulleje i bag

Skal til syn på tirsdag.

Fra : Steen F.

Dato : 03-04-11 01:31

Den 02-04-2011 19:28, >> Eque << skrev:
> [...]
> 4) 4 Michelin Energy Saver
> 5) nyt askebæger
> 6) ny hylde/beslag der holder hattehylden

Hvordan foregår en motorvask egentlig? Jeg går ikke ud fra at man
højtryksspuler motorrummet. Og tørre af med en klud med motorrens bliver
da aldrig et rent resultat.

Mvh
Steen F.

Fra : Andersen [3650]

Dato : 03-04-11 07:58

> [...]
> 4) 4 Michelin Energy Saver
> 5) nyt askebæger
> 6) ny hylde/beslag der holder hattehylden

Måske du skylder at fortælle hvor gammel den er.

Fra : DMCN 721

Dato : 03-04-11 08:47

"Andersen [3650]" <FJERNaa@FJERNindbakke.FJERNdk> skrev i meddelelsen

> Måske du skylder at fortælle hvor gammel den er.

Ja og hvilken model?
Jarl
--
Alfa 75 nu med den smadret venstre side, fordi en kæll... bakkede direkte ud
i Alfaen mens den kom kørende.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-04-11 09:05

">> Eque <<" skriver:

> Så har jeg haft en Alfa Romeo 1 års tid.
> Eneste el-spøgelse var benzinmåleren
> som en uges tid hoppede op og ned.
> Gik i sig selv igen.

Ja, det er jo betryggende!

> Ellers er flg blevet skiftet:

Jeg prøver lige at dele det op:

Deciderede defeketer:

> 1) servopumpe - utæt
> 2) calibre i bag, bremse hang
> 3) ny benzinklap incl lakering i orig. farve (1000,-)..
> 10) hjulleje i bag

Almindelige sliddele:
> 4) 4 Michelin Energy Saver

Dette må jeg betragte som vær kosmetiske reperationer, da jeg endnu
har til gode at høre om defekte askebægre og hattehyldeholdere, med
mindre at bilen er 20 år gammel 8or so).

> 5) nyt askebæger
> 6) ny hylde/beslag der holder hattehylden

Almindeligt (sådan da) vedligehold, når nu man gerne vil værne om sit
køretøj.

> 8) undervognsbehandling
> 9) motorvask

Almindeligt service på bilen.

> 7) ludtfilter

Ingen olieskift?
Ingen tændrør?

Klaus
http://www.moppe.dk

Fra : Jensen

Dato : 03-04-11 02:16

On 3 Apr., 10:05, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.k...@du.kan.finde.den> wrote:
> ">> Eque <<" skriver:

> Ja, det er jo betryggende!

> Jeg pr ver lige at dele det op:
>
> Deciderede defeketer:

> Almindelige sliddele:

> Dette m jeg betragte som v r kosmetiske reperationer, da jeg endnu
> har til gode at h re om defekte askeb gre og hattehyldeholdere, med
> mindre at bilen er 20 r gammel 8or so).

> Almindeligt (s dan da) vedligehold, n r nu man gerne vil v rne om sit
> k ret j.

> Almindeligt service p bilen.

> Ingen olieskift?
> Ingen t ndr r?

Ingen TEC2000?
Nej, den er jo ligesom Fård Sherry'en i mint condition...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-04-11 09:23

Jensen skriver:

> Ingen TEC2000?
> Nej, den er jo ligesom Fård Sherry'en i mint condition...

Thomas for satan, du slår mig ihjæl.

Klaus
http://www.moppe.dk

Fra : Ukendt

Dato : 04-04-11 22:32

Nårh jo, motoren fik sit skvæt
som noget af det første,
gearkassen får til sommer.
Og mint, også det. Ellers ofrer man
næppe 1000,- på en ny plastic
benzinklap incl. lakering..

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-04-11 23:00

">> Eque <<" skriver:

> Nårh jo, motoren fik sit skvæt
> som noget af det første,
> gearkassen får til sommer.
> Og mint, også det.

Du forstår stadig ikke hvad mint codition betyder....

Klaus
http://www.moppe.dk

Fra : DMCN 721

Dato : 03-04-11 16:59

> [...]
> mindre at bilen er 20 år gammel 8or so).

> Almindeligt (sådan da) vedligehold, når nu man gerne vil værne om sit

Hvis han har kørt under 10000 km, så er det vel ok :)

> Ingen tændrør?

Diesel... lol
Jarl

Fra : Brian

Dato : 03-04-11 19:21

Den 03-04-2011 10:05, Klaus D. Mikkelsen skrev:

> Deciderede defeketer:

> Almindelige sliddele:

Ahh... hjullejer er vel også en sliddel, og en træt servopumpe og
kaliber er vel heller ikke udæsvanligt på en +15 (så vidt jeg husker er
det en 146?) gammel bil.

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 04-04-11 22:33

> Ahh... hjullejer er vel også en sliddel, og en træt servopumpe og kaliber
> er vel heller ikke udæsvanligt på en +15 (så vidt jeg husker er det en
> 146?) gammel bil.
>
> /Brian

For folk som Klavs D. Kludder er det naturligvis fejl.
Sad faktisk og ventede på hans indlæg
Ellers har du næsten ret, 1997er 146er.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-04-11 23:00

">> Eque <<" skriver:

> For folk som Klavs D. Kludder er det naturligvis fejl.

Selvfølgelig er det det.
En servopumpe er designet til at holde bilens levetid.

Klaus
http://www.moppe.dk

Fra : Hans Kjærgaard

Dato : 04-04-11 23:22

On Mon, 04 Apr 2011 23:59:36 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>">> Eque <<" skriver:

>Selvfølgelig er det det.
>En servopumpe er designet til at holde bilens levetid.
Nej, jeg måtte skifte min efter 750000km, det må være en sliddel.

/Hans

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-04-11 05:11

"Hans Kjærgaard" skriver:

> Nej, jeg måtte skifte min efter 750000km, det må være en sliddel.

Altså må jeg forvente at den dør når som helst i Touranen, da den har
gået 185.000?

Klaus
http://www.moppe.dk

Fra : Steen F.

Dato : 05-04-11 20:27

Den 05-04-2011 06:11, Klaus D. Mikkelsen skrev:

> Altså må jeg forvente at den dør når som helst i Touranen, da den har
> gået 185.000?

Han skrev 750.000 km

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-04-11 21:09

"Steen F." skriver:

> Han skrev 750.000 km

Arrrrh, jeg læste det som 75kkm....

Klaus
http://www.moppe.dk

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 06-04-11 08:30

On Tue, 05 Apr 2011 22:09:00 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"

Undskyld.

/Hans

Fra : Brian

Dato : 05-04-11 15:55

Den 04-04-2011 23:59, Klaus D. Mikkelsen

> En servopumpe er designet til at holde bilens levetid.

Det er utopi at tro det - den er designet til at holde nøjagtig så længe
som producenten ønsker, da "en bils levetid" er et vidt begreb. Engang
imellem holder det stik ift. ønsket levetid, andre gange ikke.

IMO er alt der bevæger sig i bund og grund sliddele. Dermed ikke sagt,
at jeg ville synes det var OK at skifte hjulleje for hver 40.000 Km

/Brian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-04-11 17:52

Brian skriver:

> IMO er alt der bevæger sig i bund og grund sliddele. Dermed ikke sagt,
> at jeg ville synes det var OK at skifte hjulleje for hver 40.000 Km

Eller motor for den sags skyld.

Klaus
http://www.moppe.dk

Fra : Brian

Dato : 05-04-11 18:50

Den 05-04-2011 18:52, Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Brian skriver:

> Eller motor for den sags skyld.

Jeg ved ikke hvad du mener, men jeg går da udfra at vi kan blive enige
om at en motor har et naturligt slid ?

/Brian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-04-11 20:00

Brian skriver:

> Jeg ved ikke hvad du mener, men jeg går da udfra at vi kan blive enige
> om at en motor har et naturligt slid ?

Selvfølgelig har den det, men den er desginet til meget lang levetid.

Klaus
http://www.moppe.dk

Fra : Steen F.

Dato : 05-04-11 20:30

Den 05-04-2011 21:00, Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Brian skriver:

> Selvfølgelig har den det, men den er desginet til meget lang levetid.
>

> Klaus

Pånær en Peugeot 205 GTi 1,9 fra omkring 1990 Den holdt ikke meget
over 100.000 km dengang. Og det var generelt for den. Meget ærgerligt,
for den kørte ellers godt.

Mvh
Steen F.