MP3 fm-sender
Fra : Jørgen L.

Dato : 02-04-11 00:32

Hej Jeg skal kunne høre MP3 på min originale autoradio.
Det sådan en med navigation og 7" skærm hvor alle funktioner såsom
ventilation etc også styres fra, så en ny radio er ikke lige en løsning.

Så faldt jeg over en af disse sendere, men den som jge har prøvet (købt
for næsten ingen penge) var ikke særlig god.

Har i nogen gode erfaringer. Prisen er ikke så vigtig, så er der en
anden løsning lytter jeg gerne til den også.

På forhånd tak

--
Hilsen Jørgen
Toyota LC120 med Bridgestone DM-Z3

Fra : oz3bto

Dato : 02-04-11 06:27

"Jørgen L. " <nyhed@1144.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Har i nogen gode erfaringer. Prisen er ikke så vigtig, så er der en
> anden løsning lytter jeg gerne til den også.

Nu har jeg set 2 forskellige ved ikke om de var dyre eller billige men
skrammel var det

Fra : Brian

Dato : 02-04-11 19:53

Den 02-04-2011 01:31, Jørgen L. skrev:
> Hej Jeg skal kunne høre MP3 på min originale autoradio.
> Det sådan en med navigation og 7" skærm hvor alle funktioner såsom
> ventilation etc også styres fra, så en ny radio er ikke lige en løsning.

Kan der ikke kobles en extern AUX-indgang på den ?

> Har i nogen gode erfaringer. Prisen er ikke så vigtig, så er der en
> anden løsning lytter jeg gerne til den også.

Jeg har prøvet to forskellige - en til ingen penge, og en til knap 800.
Den første var helt simpel hvor man blot valgte frekvensen, den anden
kunne selv scanne efter den optimale frekvens. Ingen af dem var dog en
succes - masser af udfald og støj.

/Brian

Fra : Ivar

Dato : 02-04-11 21:07

Brian skrev:

> Ingen af dem var dog en succes - masser af udfald og støj.

FM-båndet er så fyldt ud, at det aldrig kan blive godt.

Ivar Magnusson

--
- Sendt fra min standerlampe

Fra : Brian

Dato : 02-04-11 22:56

Den 02-04-2011 22:06, Ivar skrev:

> FM-båndet er så fyldt ud, at det aldrig kan blive godt.

Jeg kom til at tænke på at det faktisk virker fint i min bedsteforældres
Transporter. Han bruger hans Garmin navigation som spilledåse også.
Jeg mener dog at antennen til radioen sidder i forruden på sådan en
kasse - måske det er derfor den ringe sendeeffekt på den slags udstyr
virker i dét tilfælde.

/Brian

Fra : Ivar

Dato : 03-04-11 14:27

Brian skrev:

> [...]
> måske det er derfor den ringe sendeeffekt på den slags udstyr virker i dét

Det virker grundlæggende godt nok, hvis finder en frekvens der er
fri for andre sendere. Det frekvensområde er bare ikke frit,
når man er kørt et stykke hjemmefra. Da gps'er netop bruges når
man skal længere end til købmanden, kan det aldrig blive godt.

Ivar Magnusson

--
- Sendt fra min Nefa-lygte

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 02-04-11 21:17

Jørgen L. :
> [...]
>
> Har i nogen gode erfaringer. Prisen er ikke så vigtig, så er der en
> anden løsning lytter jeg gerne til den også.

http://www.modify.dk/parrot-mki9200-bluetooth-carkit.html sættes mellem
originalt ledningsnet og original radio...

--
Venligst / regards
Brian Vestergaard (2620)

Fra : Ukendt

Dato : 03-04-11 15:28

On 2011-04-02 01:31:37 +0200, Jørgen L. said:

> [...]
>
> Har i nogen gode erfaringer. Prisen er ikke så vigtig, så er der en
> anden løsning lytter jeg gerne til den også.

Tror generelt det er sådan, at lyden på disse ikke ligefrem er for
entusiaster. Det er nok bedst til taleradio, podcasts og den slags. Jeg
havde en...som jeg gav væk

Fra : Uffe Ravn

Dato : 03-04-11 15:44

<Steen> skrev i en meddelelse

> Tror generelt det er sådan, at lyden på disse ikke ligefrem er for
> entusiaster. Det er nok bedst til taleradio, podcasts og den slags. Jeg
> havde en...som jeg gav væk

En ting man skal gøre sig klart, er at senderen ikke skal være nær ved
bilradioen, men derimod nær ved radioantennen, og der skal helst ikke være
metal imellem.
Ofte kan den bedste placering af senderen være helt fremme ved forruden.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Henrik B.

Dato : 04-04-11 14:28

> [...]
>
> Så faldt jeg over en af disse sendere, men den som jge har prøvet (købt
> for næsten ingen penge) var ikke særlig god.

Skrammel!

> Har i nogen gode erfaringer. Prisen er ikke så vigtig, så er der en
> anden løsning lytter jeg gerne til den også.

Hvis anlægget har styring til CD-skifter, findes der en langt federe
løsning - som ovenikøbet giver mulighed for hands-free til mobiltelefoner...

--
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 07-04-11 11:28

"Jørgen L. " <nyhed@1144.dk> wrote in message
> [...]
>
> Har i nogen gode erfaringer. Prisen er ikke så vigtig, så er der en
> anden løsning lytter jeg gerne til den også.

Min GPS TomTom 930 har indbygget FM sender. Set i det lys at skidtet kostede
snart 3.000 DKK, lyder det godt nok at h. til.
Problemet er at der ikke sendes med ret mange miliwatt og når antennen
sidder i bagruden eller lign. så kan senderens signal dårligt komme ind i
radioen. Det er i hvert fald ikke pengene værd ved TomTom og med en original
antenneføring i Ford eller BMW.

--
Tom