Nærdødsoplevelse på E45.....
Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 01-04-11 00:34

.....:
Hej NG.

På vej hjem fra Lübeck og næsten hjemme i Randers mødte jeg en
spøgelsesbilist omkring Randers.
Sådan en kommer dælme stærkt mod en når man selv kører 130 og han
sikkert kører det samme.
FIk bremset godt og ind i nødsporet og han kørte godt stærkt forbi.
Fik ringet 112 og de havde hørt om ham.

Næsten 800 km kørsel og så er det lige før man bliver slået ihjel 4 km
fra ens hjem.....

Nærdødsoplevelsen bliver endnu stækere når man læser nyhederne her til
morgen:

http://jp.dk/indland/trafik/article2387754.ece

Spøgelsesbilist bag dødsulykke ved Randers

F*** en NAR !! (pardon my french)

--
Christian

Fra : Amid

Dato : 01-04-11 07:42

"Christian B. Andresen" <christian@012.dk> skrev i en meddelelse
.....:

[...]

Ja, jeg håber de snart finder en løsning med nedkørselsramperne der virker.

Jeg har været udet for noget tilsvarende hvor en motorvej ender i en
almindelig vej, og en modkørende åbenbart troede det stadig var motorvej og
lå i min vejbane. Jeg måtte ud i rabatten.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 01-04-11 00:47

On 1 Apr., 08:42, "Amid" <a...@youall.cox> wrote:
> [...]
> almindelig vej, og en modkørende åbenbart troede det stadig var motorvej og
> lå i min vejbane. Jeg måtte ud i rabatten.

Det stykke jeg mødte ham på er det godt nok svært at blive
spøgelsesbillist IMO.

--
Christian

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 01-04-11 18:37

"Christian B. Andresen" <christian@012.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> og
> lå i min vejbane. Jeg måtte ud i rabatten.

Det stykke jeg mødte ham på er det godt nok svært at blive

===

Han var lokalkendt, åbenbart. Måske er det gjort med vilje ..

--
Per
www.campingogbil.dk

Fra : Klaus G.

Dato : 01-04-11 09:49

> http://jp.dk/indland/trafik/article2387754.ece
Det var endda kun en 19årig som var spøgelsesbilisten. Og her gik jeg og
troede at det kun var gamle senile folk som kørte i den gale retning o_O

Få nu lavet flere pigge ved afkørslerne og smid noget varme i, så de ikke
fryser til om vinteren. Hvis man kan smide varme i hele fodboldbaner, så kan
man sq også opvarme 60x500cm pigge i en vej, eller hvad de nu måler :) Lav
evt. en stor fed stop linie lige foran og et skilt, så folk ved de ikke skal
holde henover, hvis de nu ruller baglæns ved start.

--
Klaus G.

Fra : Leo Havmøller

Dato : 01-04-11 10:37

> Få nu lavet flere pigge ved afkørslerne

Mange af dem vender om på vejen, så der hjælper det ikke:
http://www.fdm.dk/nyheder/spoegelsesbilister-kan-ikke-naas

Leo Havmøller.

Fra : Bjørn J.

Dato : 01-04-11 11:03

"Klaus G." <webmaster@seth-enoch.dk> skrev i en meddelelse
> Det var endda kun en 19årig som var spøgelsesbilisten. Og her gik jeg og
> troede at det kun var gamle senile folk som kørte i den gale retning o_O

Nej da, de unge drikker jo hjernen ud .... og ender ikke kun som
spøgelsesbillister.

--
Mvh/Bjørn J.
Nichts ist verrückter als die Wirklichkeit !

Fra : Jens Olsen

Dato : 01-04-11 12:28

On Fri, 1 Apr 2011 10:49:29 +0200, "Klaus G."
<webmaster@seth-enoch.dk> wrote:

>Få nu lavet flere pigge ved afkørslerne og smid noget varme i, så de ikke

Det går vist ikke så godt med piggene:

http://mja.dk/artikel.php?node_id=58686&click_origin=news_ticker

"To bilister fik i nat ved en fejl flænset dækkene af vejpigge ..."

Jens

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 04-04-11 07:07

On 4 Apr., 15:03, Hans Kjaergaard <hans.k2tek...@post5.tele.dk> wrote:

> Det er altsammen fint nok, men hvem skal betale de ødelagte dæk ?

VD, en pulje etc.
Hvem betaler for ulykkerne ? Dig og mig, hvad tror du ikke det koster
samfundet at den idiot nu skal opereres og indlægges og straffes ?

Ja.......eller tsk tsk

--
Christian

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 04-04-11 15:41

On Mon, 4 Apr 2011 06:07:05 -0700 (PDT), "Christian B. Andresen"
<christian@012.dk> wrote:

>VD, en pulje etc.
Og de har uanede midler, og de kommer bare ud af det blå ?

>Hvem betaler for ulykkerne ? Dig og mig, hvad tror du ikke det koster
>samfundet at den idiot nu skal opereres og indlægges og straffes ?
Hvor er smertegrænsen for hvor mange ødelagte dæk man vil accepterer
pr stoppet spøgelsesbilist ?

Og så er det forskellige kasser der skal betale hhv. ødelagte dæk og
sygehusophold, og det ganske upåagtet at det tages fra den fælles
pulje.

Vejdirektoratet har nok ikke problemer med at betale for de indtil nu
ødelagte dæk, men fortsætter det med den kadance så bliver det
pludseligt dyrt på årsbasis, specielt hvis man vil udvide antallet af
piginstallationer.

>Ja.......eller tsk tsk
Hvorfor har man sendt dækkene til teknologisk institut med henblik på
at få undersøgt bla. køreretningen ? Det er jo nok fordi man har en
mistanke om at der måske er foregået noget fordækt.

Alt koster penge, også sikkerhed.

Spørgsmålet er så hvor meget vil man betale ?
For de frelste kan det ikke blive dyrt nok (mest muligt sikkerhed),
for andre ses det gerne at der er mådehold i galskaben.

Det er helt ok at vejdirektoratet sætter piggene på stand by og
undersøger hvad det er der går galt. Det kunne jo tænkes at de
totaløkomomiske omkostninger ikke står mål med de reddede liv.

Der er jo masser af andre tiltag man kunne foretage der kunne højne
trafiksikkerheden (uden at det vil koste staten/vejdirektoratet ret
mange penge) fremfor opsætning af pigge ved motorvejs
til/fra-kørelserne.

/Hans

Fra : Per

Dato : 04-04-11 16:23

Hans Kjaergaard wrote:

> Og de har uanede midler, og de kommer bare ud af det blå ?

Bøderne der kommer ind ifm. kørsel mod færdselsretningen kunne dække det !

/ Per

Fra : Mikael

Dato : 01-04-11 08:02

On 1 Apr., 13:27, Jens Olsen <in...@spam.invalid> wrote:
> Det g r vist ikke s godt med piggene:
>
> http://mja.dk/artikel.php?node_id=58686&click_origin=news_ticker
>
> "To bilister fik i nat ved en fejl fl nset d kkene af vejpigge ..."

Men til gengæld har de stoppet 11 som var på vej den forkerte vej...

Mikael

Fra : AS

Dato : 01-04-11 16:09

"Mikael" <miklarsen@gmail.com> wrote in message
> Men til gengæld har de stoppet 11 som var på vej den forkerte vej...

Hvor lang skal man gå? Op til 50/50 ?

Fra : Martin Mose Larsen

Dato : 01-04-11 19:04

On Fri, 01 Apr 2011 19:37:15 +0200, Per Henneberg Kristensen wrote:

> [...]
> spøgelsesbillist IMO.
>

> ===
>
> Han var lokalkendt, åbenbart. Måske er det gjort med vilje ..

Jeg læste noget for nogen tid siden om en hjemsendt soldat der kørte
spøgelseskørsel fordi han kedede sig og angiveligt fik et adrenalin-kick
af det ...

--
sayonara
Martin Mose Larsen

http://www.facebook.com/pages/Martin-Mose-Larsen/166425520075312

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 01-04-11 19:11

Martin Mose Larsen tastede følgende:
> Jeg læste noget for nogen tid siden om en hjemsendt soldat der kørte
> spøgelseskørsel fordi han kedede sig og angiveligt fik et adrenalin-kick
> af det ...

I Tyskland var/er det en manddomsprøve...

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Leo Jensen

Dato : 01-04-11 12:26

On 1 Apr., 20:10, Hans Paulin (6310) <m...@privacy.net> wrote:
> Martin Mose Larsen tastede f lgende:

> I Tyskland var/er det en manddomspr ve...

Lyder meget sandsynligt.

Jeg voksede op et sted, hvor en lille vej krydsede en landevej, og
krydset var 100% uoverskueligt, dvs man have ingen anelse om om der
var trafik på landevejen, før man var helt oppe ved stoplinien. Det
blev brugt på samme måde, faktisk forbavsende tit, og man vidste hver
gang man hørte en bil passere med speederen i bund at der var en vis
risiko for et skrald oppe fra krydset. Der døde 2-3 unge mænd i løbet
af 5-7 år. Ren russisk roulette, men trods alt med bedre
overlevelsesmulighed end med en revolver...

MVH Leo

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 01-04-11 22:03

Leo Jensen forklarede den 01-04-2011:
> man vidste hver
> gang man hørte en bil passere med speederen i bund at der var en vis
> risiko for et skrald oppe fra krydset. Der døde 2-3 unge mænd i løbet
> af 5-7 år.

Det var ligegodt...

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : oz3bto

Dato : 02-04-11 06:32

> Leo Jensen forklarede den 01-04-2011:
>
> Det var ligegodt...
>
> --
> Med venlig hilsen
> Hans
> www.zofiaoghans.dk

Et andet sted i landet er det en rundkørsel de bruger til mandoms prøve ..
De skal se hvor stærkt de kan køre igennem den.. Der er røget et par stykker
på den konto

Fra : Leif Neland

Dato : 03-04-11 13:55

Den 02-04-2011 07:31, oz3bto skrev:

> Et andet sted i landet er det en rundkørsel de bruger til mandoms prøve ..
> De skal se hvor stærkt de kan køre igennem den.. Der er røget et par stykker
> på den konto

Styrkelse af gen-puljen. En god ting, hvis det kun går ud over dem selv.

Fra : Per

Dato : 01-04-11 19:49

Christian B. Andresen wrote:
> ....:
> Hej NG.
>
> På vej hjem fra Lübeck og næsten hjemme i Randers mødte jeg en
> spøgelsesbilist omkring Randers.

Er det egenlig et nyere fænomen eller har det altid været der ?

Jeg synes ikke jeg hørte så meget om spøgelsesbilister bare for 10-15 år
siden.

Mvh. Per

Fra : Uffe Ravn

Dato : 01-04-11 21:12

"Per" <mesked@hotmail.com> skrev

> Er det egenlig et nyere fænomen eller har det altid været der ?
>
> Jeg synes ikke jeg hørte så meget om spøgelsesbilister bare for 10-15 år
> siden.

DR er i alt fald blevet bedre til at varsle om spøgelsesbillister.
Dermed hærer vi vel også om flere?

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Uffe Ravn

Dato : 01-04-11 21:18

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev

> DR er i alt fald blevet bedre til at varsle om spøgelsesbillister.
> Dermed hærer vi vel også om flere?

Hører naturligvis.

Fra : Martin Mose Larsen

Dato : 02-04-11 19:29

On Sat, 02 Apr 2011 07:31:33 +0200, oz3bto wrote:

> [...]
>>

> Et andet sted i landet er det en rundkørsel de bruger til mandoms prøve
> .. De skal se hvor stærkt de kan køre igennem den.. Der er røget et par

At gøre noget der er farligt men nødvendigt kræver mod
At gøre noget der er farligt og unødvendigt kræver dumhed

--
sayonara
Martin Mose Larsen

<CAPS LOCK> armed and ready!

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 02-04-11 15:09

On 1 Apr., 19:37, "Per Henneberg Kristensen" <phkfj...@klikpost.dk>
wrote:
> Han var lokalkendt, benbart. M ske er det gjort med vilje ..

Så skal man fandme af med roen
Jeg bor også der, kan møde ham igen....

--
Christian

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 02-04-11 15:11

On 1 Apr., 20:48, "Per" <mes...@hotmail.com> wrote:

> Er det egenlig et nyere fænomen eller har det altid været der ?
>
> Jeg synes ikke jeg hørte så meget om spøgelsesbilister bare for 10-15 år
> siden.

Min far har mødt en for mange år siden på Fyn, men det var vel
eksisteret siden motorvejene.

--
Christian

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 03-04-11 10:12

Christian B. Andresen formulerede spørgsmålet:
> Min far har mødt en for mange år siden på Fyn, men det var vel
> eksisteret siden motorvejene.

Jeg mødte en ældre dame for nogen år siden på vej ned på "den nye bro"
fra Als-siden via frakørslen

Nogen tid efter var en lige så gammel mand på vej rundt den forkerte
vej i rundkørslen samme sted på Sundevedsiden :)

....og i går aftes kom der igen en ældre person kørende i den forkerte
side mellem broen og Ragebøl da vi skulle fra Sønderborg mod Åbenrå;
der er vejarbejde på stedet og hvert spor kører mellem et "stakit" af
rød/hvide blikskilte, så der var ingen undvigemuligheder.

Farten var dog ikke så stor og hun? var næsten igennem så jeg kunne
stoppe helt op og lade hende passere...

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Mikael

Dato : 04-04-11 02:07

AS skrev:
> "Mikael" <miklarsen@gmail.com> wrote in message
>
> Hvor lang skal man g�? Op til 50/50 ?

Hvad er dyrest 8 nye dæk eller et alvorligt færdselsuheld hvor ingen
ingen bliver dræbt kun hårdt kvæstet?

Jeg vil sgu gerne have et par nye dæk finansieret af vejdirektoratet
end min familie bliver udslettet af en tosse der vil den forkerte vej.

Det er klart at de skal da helst virke korrekt, men fordi der sker en
smutter i ny og næ gør ikke mig noget, så længe de virker efter
hensigten når behovet er der.

Mikael

Fra : AS

Dato : 04-04-11 09:49

Problemmet er, at det ikke virker efter hensigten, da der er en del, som
drejer tilbage, mens de er på motorvejen. I stedet alle pigsystemer kunne
vejdirektoratet finansere ordentlige ind/afkørsler, hvor almindelige vajer
krydser med motorvejerne i stedet for almindelig vejkryds med trafiklys, som
er nu i hele kongeriget.

Fra : Cykelsmeden

Dato : 04-04-11 11:18

Den 04-04-2011 10:48, AS skrev:
> [...]
> krydser med motorvejerne i stedet for almindelig vejkryds med trafiklys, som

Hm! det hjælper s.. da heller ikke mod "den del som drejer tilbage, mens
de er på motorvejen"

//finn

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 04-04-11 04:21

On 4 Apr., 10:07, Mikael <miklar...@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> Det er klart at de skal da helst virke korrekt, men fordi der sker en
> smutter i ny og næ gør ikke mig noget, så længe de virker efter

Helt enig, specielt efter min sidste oplevelse.

--
Christian

Fra : Per

Dato : 04-04-11 16:25

Christian B. Andresen wrote:

> Helt enig, specielt efter min sidste oplevelse.

Er der nogen, der ved hvad de gør for at forhindre spøgelsesblister i
udlandet ?

Eller er bilisterne bare bedre der ?

/ Per

Fra : Mikael

Dato : 04-04-11 05:49

AS skrev:
> Problemmet er, at det ikke virker efter hensigten, da der er en del, som
> drejer tilbage, mens de er p� motorvejen. I stedet alle pigsystemer kunne
> vejdirektoratet finansere ordentlige ind/afk�rsler, hvor almindelige vajer
> krydser med motorvejerne i stedet for almindelig vejkryds med trafiklys, som
> er nu i hele kongeriget.

jeg synes jo de virker efter hensigten når de indtil videre har
stoppet 11 biler som var på vej den forkerte vej. at der er et par
stykker som er blevet punkteret utilsigtet synes jeg da heller ikke er
smart, men det hører formentlig til i kategorien
"begyndervanskeligder"

[...]

Men om du så satte verdens største skilt op vil der stadig være folk
der ryger den forkerte vej, bevidst eller ubevidst.

Mikael

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 04-04-11 06:24

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 04-04-11 14:03

<christian@012.dk> wrote:

>Helt enig.
>Ikke engang 100 gange = 1100 biler med ødelagte dæk ødelægger det gode
>at 11 er stoppet.
Det er altsammen fint nok, men hvem skal betale de ødelagte dæk ?
Man kunne selvf- sige det er bare bad luck, men vil dem med dækkene
syntes det er fedt ?