/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Nærdødsoplevelse på E45.....
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 01-04-11 00:34

.....:
Hej NG.

På vej hjem fra Lübeck og næsten hjemme i Randers mødte jeg en
spøgelsesbilist omkring Randers.
Sådan en kommer dælme stærkt mod en når man selv kører 130 og han
sikkert kører det samme.
FIk bremset godt og ind i nødsporet og han kørte godt stærkt forbi.
Fik ringet 112 og de havde hørt om ham.

Næsten 800 km kørsel og så er det lige før man bliver slået ihjel 4 km
fra ens hjem.....

Nærdødsoplevelsen bliver endnu stækere når man læser nyhederne her til
morgen:

http://jp.dk/indland/trafik/article2387754.ece

Spøgelsesbilist bag dødsulykke ved Randers

F*** en NAR !! (pardon my french)

--
Christian

 
 
Amid (01-04-2011)
Kommentar
Fra : Amid


Dato : 01-04-11 07:42


"Christian B. Andresen" <christian@012.dk> skrev i en meddelelse
news:e85dbc81-7cc1-44b4-a874-efc5c0685449@a12g2000yqk.googlegroups.com...
.....:

Nærdødsoplevelsen bliver endnu stækere når man læser nyhederne her til
morgen:

http://jp.dk/indland/trafik/article2387754.ece

Spøgelsesbilist bag dødsulykke ved Randers

F*** en NAR !! (pardon my french)

--
Christian

Ja, jeg håber de snart finder en løsning med nedkørselsramperne der virker.

Jeg har været udet for noget tilsvarende hvor en motorvej ender i en
almindelig vej, og en modkørende åbenbart troede det stadig var motorvej og
lå i min vejbane. Jeg måtte ud i rabatten.



Christian B. Andrese~ (01-04-2011)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 01-04-11 00:47

On 1 Apr., 08:42, "Amid" <a...@youall.cox> wrote:
> Ja, jeg håber de snart finder en løsning med nedkørselsramperne der virker.
>
> Jeg har været udet for noget tilsvarende hvor en motorvej ender i en
> almindelig vej, og en modkørende åbenbart troede det stadig var motorvej og
> lå i min vejbane. Jeg måtte ud i rabatten.



Det stykke jeg mødte ham på er det godt nok svært at blive
spøgelsesbillist IMO.

--
Christian

Per Henneberg Kriste~ (01-04-2011)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 01-04-11 18:37

"Christian B. Andresen" <christian@012.dk> skrev i meddelelsen
news:d1a59805-70cf-4606-8902-1cf7672a3924@x3g2000yqj.googlegroups.com...
On 1 Apr., 08:42, "Amid" <a...@youall.cox> wrote:
> Ja, jeg håber de snart finder en løsning med nedkørselsramperne der
> virker.
>
> Jeg har været udet for noget tilsvarende hvor en motorvej ender i en
> almindelig vej, og en modkørende åbenbart troede det stadig var motorvej
> og
> lå i min vejbane. Jeg måtte ud i rabatten.



Det stykke jeg mødte ham på er det godt nok svært at blive
spøgelsesbillist IMO.


===

Han var lokalkendt, åbenbart. Måske er det gjort med vilje ..


--
Per
www.campingogbil.dk
(lidt om biler, bilclub og camping)


Klaus G. (01-04-2011)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 01-04-11 09:49

> http://jp.dk/indland/trafik/article2387754.ece
Det var endda kun en 19årig som var spøgelsesbilisten. Og her gik jeg og
troede at det kun var gamle senile folk som kørte i den gale retning o_O

Få nu lavet flere pigge ved afkørslerne og smid noget varme i, så de ikke
fryser til om vinteren. Hvis man kan smide varme i hele fodboldbaner, så kan
man sq også opvarme 60x500cm pigge i en vej, eller hvad de nu måler :) Lav
evt. en stor fed stop linie lige foran og et skilt, så folk ved de ikke skal
holde henover, hvis de nu ruller baglæns ved start.

--
Klaus G.


Leo Havmøller (01-04-2011)
Kommentar
Fra : Leo Havmøller


Dato : 01-04-11 10:37

> Få nu lavet flere pigge ved afkørslerne

Mange af dem vender om på vejen, så der hjælper det ikke:
http://www.fdm.dk/nyheder/spoegelsesbilister-kan-ikke-naas

Leo Havmøller.



Bjørn J. (01-04-2011)
Kommentar
Fra : Bjørn J.


Dato : 01-04-11 11:03


"Klaus G." <webmaster@seth-enoch.dk> skrev i en meddelelse
news:4d95919c$0$23764$14726298@news.sunsite.dk...
>> http://jp.dk/indland/trafik/article2387754.ece
> Det var endda kun en 19årig som var spøgelsesbilisten. Og her gik jeg og
> troede at det kun var gamle senile folk som kørte i den gale retning o_O

Nej da, de unge drikker jo hjernen ud .... og ender ikke kun som
spøgelsesbillister.

--
Mvh/Bjørn J.
Nichts ist verrückter als die Wirklichkeit !



Jens Olsen (01-04-2011)
Kommentar
Fra : Jens Olsen


Dato : 01-04-11 12:28

On Fri, 1 Apr 2011 10:49:29 +0200, "Klaus G."
<webmaster@seth-enoch.dk> wrote:


>Få nu lavet flere pigge ved afkørslerne og smid noget varme i, så de ikke


Det går vist ikke så godt med piggene:

http://mja.dk/artikel.php?node_id=58686&click_origin=news_ticker

"To bilister fik i nat ved en fejl flænset dækkene af vejpigge ..."

Jens

Christian B. Andrese~ (04-04-2011)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 04-04-11 07:07

On 4 Apr., 15:03, Hans Kjaergaard <hans.k2tek...@post5.tele.dk> wrote:
> On Mon, 4 Apr 2011 05:24:11 -0700 (PDT), "Christian B. Andresen"
>
> <christ...@012.dk> wrote:
> >On 4 Apr., 13:48, Mikael <miklar...@gmail.com> wrote:
> >> De kan sikkert gøres bedre og man skal jo ikke kun sætte pigge op alle
> >> vegne, men man skal naturligvis være sikker på at man har skiltet så
> >> godt det nu er muligt og lavet vejene så det er mest hensigtsmæssigt
> >> efter de givne omstændigheder, det bliver der sikkert arbejdet på, men
> >> jeg synes det er hul i hovedet at afbryde forsøget når det nu rent
> >> faktisk har stoppet 11.
>
> >Helt enig.
> >Ikke engang 100 gange = 1100 biler med ødelagte dæk ødelægger det gode
> >at 11 er stoppet.
>
> Det er altsammen fint nok, men hvem skal betale de ødelagte dæk ?

VD, en pulje etc.
Hvem betaler for ulykkerne ? Dig og mig, hvad tror du ikke det koster
samfundet at den idiot nu skal opereres og indlægges og straffes ?

> Det kunne også gå hen og blive fordelagtig måde at "udskifte" sine dæk
> på, få en til at køre lidt i den forkerte retning og så når piggene er
> udløst selv smutte hen over og vupti, nye dæk på vejdirektorates
> regning.

Ja.......eller tsk tsk

--
Christian

Hans Kjaergaard (04-04-2011)
Kommentar
Fra : Hans Kjaergaard


Dato : 04-04-11 15:41

On Mon, 4 Apr 2011 06:07:05 -0700 (PDT), "Christian B. Andresen"
<christian@012.dk> wrote:

>> Det er altsammen fint nok, men hvem skal betale de ødelagte dæk ?
>
>VD, en pulje etc.
Og de har uanede midler, og de kommer bare ud af det blå ?

>Hvem betaler for ulykkerne ? Dig og mig, hvad tror du ikke det koster
>samfundet at den idiot nu skal opereres og indlægges og straffes ?
Hvor er smertegrænsen for hvor mange ødelagte dæk man vil accepterer
pr stoppet spøgelsesbilist ?

Og så er det forskellige kasser der skal betale hhv. ødelagte dæk og
sygehusophold, og det ganske upåagtet at det tages fra den fælles
pulje.

Vejdirektoratet har nok ikke problemer med at betale for de indtil nu
ødelagte dæk, men fortsætter det med den kadance så bliver det
pludseligt dyrt på årsbasis, specielt hvis man vil udvide antallet af
piginstallationer.

>> Det kunne også gå hen og blive fordelagtig måde at "udskifte" sine dæk
>> på, få en til at køre lidt i den forkerte retning og så når piggene er
>> udløst selv smutte hen over og vupti, nye dæk på vejdirektorates
>> regning.
>
>Ja.......eller tsk tsk
Hvorfor har man sendt dækkene til teknologisk institut med henblik på
at få undersøgt bla. køreretningen ? Det er jo nok fordi man har en
mistanke om at der måske er foregået noget fordækt.

Alt koster penge, også sikkerhed.

Spørgsmålet er så hvor meget vil man betale ?
For de frelste kan det ikke blive dyrt nok (mest muligt sikkerhed),
for andre ses det gerne at der er mådehold i galskaben.

Det er helt ok at vejdirektoratet sætter piggene på stand by og
undersøger hvad det er der går galt. Det kunne jo tænkes at de
totaløkomomiske omkostninger ikke står mål med de reddede liv.

Der er jo masser af andre tiltag man kunne foretage der kunne højne
trafiksikkerheden (uden at det vil koste staten/vejdirektoratet ret
mange penge) fremfor opsætning af pigge ved motorvejs
til/fra-kørelserne.


/Hans

Per (04-04-2011)
Kommentar
Fra : Per


Dato : 04-04-11 16:23

Hans Kjaergaard wrote:
> On Mon, 4 Apr 2011 06:07:05 -0700 (PDT), "Christian B. Andresen"
> <christian@012.dk> wrote:
>
>>> Det er altsammen fint nok, men hvem skal betale de ødelagte dæk ?
>>
>> VD, en pulje etc.
> Og de har uanede midler, og de kommer bare ud af det blå ?

Bøderne der kommer ind ifm. kørsel mod færdselsretningen kunne dække det !

/ Per


Mikael (01-04-2011)
Kommentar
Fra : Mikael


Dato : 01-04-11 08:02

On 1 Apr., 13:27, Jens Olsen <in...@spam.invalid> wrote:
> Det g r vist ikke s godt med piggene:
>
> http://mja.dk/artikel.php?node_id=58686&click_origin=news_ticker
>
> "To bilister fik i nat ved en fejl fl nset d kkene af vejpigge ..."

Men til gengæld har de stoppet 11 som var på vej den forkerte vej...

Mikael


AS (01-04-2011)
Kommentar
Fra : AS


Dato : 01-04-11 16:09


"Mikael" <miklarsen@gmail.com> wrote in message
news:77c0538b-41bf-47cf-ab5a-1c01a21fa9b4@u8g2000yqh.googlegroups.com...
> Men til gengæld har de stoppet 11 som var på vej den forkerte vej...

Hvor lang skal man gå? Op til 50/50 ?



Martin Mose Larsen (01-04-2011)
Kommentar
Fra : Martin Mose Larsen


Dato : 01-04-11 19:04

On Fri, 01 Apr 2011 19:37:15 +0200, Per Henneberg Kristensen wrote:

> "Christian B. Andresen" <christian@012.dk> skrev i meddelelsen
> news:d1a59805-70cf-4606-8902-1cf7672a3924@x3g2000yqj.googlegroups.com...
> On 1 Apr., 08:42, "Amid" <a...@youall.cox> wrote:
>> Ja, jeg håber de snart finder en løsning med nedkørselsramperne der
>> virker.
>>
>> Jeg har været udet for noget tilsvarende hvor en motorvej ender i en
>> almindelig vej, og en modkørende åbenbart troede det stadig var
>> motorvej og
>> lå i min vejbane. Jeg måtte ud i rabatten.
>
>
>
> Det stykke jeg mødte ham på er det godt nok svært at blive
> spøgelsesbillist IMO.
>
>
> ===
>
> Han var lokalkendt, åbenbart. Måske er det gjort med vilje ..

Jeg læste noget for nogen tid siden om en hjemsendt soldat der kørte
spøgelseskørsel fordi han kedede sig og angiveligt fik et adrenalin-kick
af det ...

--
sayonara
Martin Mose Larsen

http://www.facebook.com/pages/Martin-Mose-Larsen/166425520075312

Hans Paulin (6310) (01-04-2011)
Kommentar
Fra : Hans Paulin (6310)


Dato : 01-04-11 19:11

Martin Mose Larsen tastede følgende:
> Jeg læste noget for nogen tid siden om en hjemsendt soldat der kørte
> spøgelseskørsel fordi han kedede sig og angiveligt fik et adrenalin-kick
> af det ...

I Tyskland var/er det en manddomsprøve...

--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



Leo Jensen (01-04-2011)
Kommentar
Fra : Leo Jensen


Dato : 01-04-11 12:26

On 1 Apr., 20:10, Hans Paulin (6310) <m...@privacy.net> wrote:
> Martin Mose Larsen tastede f lgende:
>
> > Jeg l ste noget for nogen tid siden om en hjemsendt soldat der k rte
> > sp gelsesk rsel fordi han kedede sig og angiveligt fik et adrenalin-kick
> > af det ...
>
> I Tyskland var/er det en manddomspr ve...

Lyder meget sandsynligt.

Jeg voksede op et sted, hvor en lille vej krydsede en landevej, og
krydset var 100% uoverskueligt, dvs man have ingen anelse om om der
var trafik på landevejen, før man var helt oppe ved stoplinien. Det
blev brugt på samme måde, faktisk forbavsende tit, og man vidste hver
gang man hørte en bil passere med speederen i bund at der var en vis
risiko for et skrald oppe fra krydset. Der døde 2-3 unge mænd i løbet
af 5-7 år. Ren russisk roulette, men trods alt med bedre
overlevelsesmulighed end med en revolver...

MVH Leo

Hans Paulin (6310) (01-04-2011)
Kommentar
Fra : Hans Paulin (6310)


Dato : 01-04-11 22:03

Leo Jensen forklarede den 01-04-2011:
> man vidste hver
> gang man hørte en bil passere med speederen i bund at der var en vis
> risiko for et skrald oppe fra krydset. Der døde 2-3 unge mænd i løbet
> af 5-7 år.

Det var ligegodt...

--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



oz3bto (02-04-2011)
Kommentar
Fra : oz3bto


Dato : 02-04-11 06:32


"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
news:4d963d6a$0$23752$14726298@news.sunsite.dk...
> Leo Jensen forklarede den 01-04-2011:
>> man vidste hver
>> gang man hørte en bil passere med speederen i bund at der var en vis
>> risiko for et skrald oppe fra krydset. Der døde 2-3 unge mænd i løbet
>> af 5-7 år.
>
> Det var ligegodt...
>
> --
> Med venlig hilsen
> Hans
> www.zofiaoghans.dk
>
>

Et andet sted i landet er det en rundkørsel de bruger til mandoms prøve ..
De skal se hvor stærkt de kan køre igennem den.. Der er røget et par stykker
på den konto



Leif Neland (03-04-2011)
Kommentar
Fra : Leif Neland


Dato : 03-04-11 13:55

Den 02-04-2011 07:31, oz3bto skrev:

>>
>
> Et andet sted i landet er det en rundkørsel de bruger til mandoms prøve ..
> De skal se hvor stærkt de kan køre igennem den.. Der er røget et par stykker
> på den konto

Styrkelse af gen-puljen. En god ting, hvis det kun går ud over dem selv.

--
Bevar P2, luk P3, der er nok P3'er i forvejen.

Per (01-04-2011)
Kommentar
Fra : Per


Dato : 01-04-11 19:49

Christian B. Andresen wrote:
> ....:
> Hej NG.
>
> På vej hjem fra Lübeck og næsten hjemme i Randers mødte jeg en
> spøgelsesbilist omkring Randers.

Er det egenlig et nyere fænomen eller har det altid været der ?

Jeg synes ikke jeg hørte så meget om spøgelsesbilister bare for 10-15 år
siden.

Mvh. Per


Uffe Ravn (01-04-2011)
Kommentar
Fra : Uffe Ravn


Dato : 01-04-11 21:12


"Per" <mesked@hotmail.com> skrev

>> På vej hjem fra Lübeck og næsten hjemme i Randers mødte jeg en
>> spøgelsesbilist omkring Randers.
>
> Er det egenlig et nyere fænomen eller har det altid været der ?
>
> Jeg synes ikke jeg hørte så meget om spøgelsesbilister bare for 10-15 år
> siden.

DR er i alt fald blevet bedre til at varsle om spøgelsesbillister.
Dermed hærer vi vel også om flere?

Mvh. Uffe Ravn



Uffe Ravn (01-04-2011)
Kommentar
Fra : Uffe Ravn


Dato : 01-04-11 21:18


"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev

>>> På vej hjem fra Lübeck og næsten hjemme i Randers mødte jeg en
>>> spøgelsesbilist omkring Randers.
>>
>> Er det egenlig et nyere fænomen eller har det altid været der ?
>>
>> Jeg synes ikke jeg hørte så meget om spøgelsesbilister bare for 10-15 år
>> siden.
>
> DR er i alt fald blevet bedre til at varsle om spøgelsesbillister.
> Dermed hærer vi vel også om flere?

Hører naturligvis.



Martin Mose Larsen (02-04-2011)
Kommentar
Fra : Martin Mose Larsen


Dato : 02-04-11 19:29

On Sat, 02 Apr 2011 07:31:33 +0200, oz3bto wrote:

> "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
> news:4d963d6a$0$23752$14726298@news.sunsite.dk...
>> Leo Jensen forklarede den 01-04-2011:
>>> man vidste hver
>>> gang man hørte en bil passere med speederen i bund at der var en vis
>>> risiko for et skrald oppe fra krydset. Der døde 2-3 unge mænd i løbet
>>> af 5-7 år.
>>
>> Det var ligegodt...
>>
>> --
>> Med venlig hilsen
>> Hans
>> www.zofiaoghans.dk
>>
>>
>>
> Et andet sted i landet er det en rundkørsel de bruger til mandoms prøve
> .. De skal se hvor stærkt de kan køre igennem den.. Der er røget et par
> stykker på den konto

At gøre noget der er farligt men nødvendigt kræver mod
At gøre noget der er farligt og unødvendigt kræver dumhed

--
sayonara
Martin Mose Larsen

<CAPS LOCK> armed and ready!

Christian B. Andrese~ (02-04-2011)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 02-04-11 15:09

On 1 Apr., 19:37, "Per Henneberg Kristensen" <phkfj...@klikpost.dk>
wrote:
> Han var lokalkendt, benbart. M ske er det gjort med vilje ..

Så skal man fandme af med roen
Jeg bor også der, kan møde ham igen....

--
Christian

Christian B. Andrese~ (02-04-2011)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 02-04-11 15:11

On 1 Apr., 20:48, "Per" <mes...@hotmail.com> wrote:
> Christian B. Andresen wrote:
> > ....:
> > Hej NG.
>
> > På vej hjem fra Lübeck og næsten hjemme i Randers mødte jeg en
> > spøgelsesbilist omkring Randers.
>
> Er det egenlig et nyere fænomen eller har det altid været der ?
>
> Jeg synes ikke jeg hørte så meget om spøgelsesbilister bare for 10-15 år
> siden.

Min far har mødt en for mange år siden på Fyn, men det var vel
eksisteret siden motorvejene.

--
Christian

Hans Paulin (6310) (03-04-2011)
Kommentar
Fra : Hans Paulin (6310)


Dato : 03-04-11 10:12

Christian B. Andresen formulerede spørgsmålet:
> Min far har mødt en for mange år siden på Fyn, men det var vel
> eksisteret siden motorvejene.

Jeg mødte en ældre dame for nogen år siden på vej ned på "den nye bro"
fra Als-siden via frakørslen

Nogen tid efter var en lige så gammel mand på vej rundt den forkerte
vej i rundkørslen samme sted på Sundevedsiden :)

....og i går aftes kom der igen en ældre person kørende i den forkerte
side mellem broen og Ragebøl da vi skulle fra Sønderborg mod Åbenrå;
der er vejarbejde på stedet og hvert spor kører mellem et "stakit" af
rød/hvide blikskilte, så der var ingen undvigemuligheder.

Farten var dog ikke så stor og hun? var næsten igennem så jeg kunne
stoppe helt op og lade hende passere...

--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



Mikael (04-04-2011)
Kommentar
Fra : Mikael


Dato : 04-04-11 02:07


AS skrev:
> "Mikael" <miklarsen@gmail.com> wrote in message
> news:77c0538b-41bf-47cf-ab5a-1c01a21fa9b4@u8g2000yqh.googlegroups.com...
> > Men til geng�ld har de stoppet 11 som var p� vej den forkerte vej...
>
> Hvor lang skal man g�? Op til 50/50 ?

Hvad er dyrest 8 nye dæk eller et alvorligt færdselsuheld hvor ingen
ingen bliver dræbt kun hårdt kvæstet?

Jeg vil sgu gerne have et par nye dæk finansieret af vejdirektoratet
end min familie bliver udslettet af en tosse der vil den forkerte vej.

Det er klart at de skal da helst virke korrekt, men fordi der sker en
smutter i ny og næ gør ikke mig noget, så længe de virker efter
hensigten når behovet er der.

Mikael

AS (04-04-2011)
Kommentar
Fra : AS


Dato : 04-04-11 09:49

Problemmet er, at det ikke virker efter hensigten, da der er en del, som
drejer tilbage, mens de er på motorvejen. I stedet alle pigsystemer kunne
vejdirektoratet finansere ordentlige ind/afkørsler, hvor almindelige vajer
krydser med motorvejerne i stedet for almindelig vejkryds med trafiklys, som
er nu i hele kongeriget.



Cykelsmeden (04-04-2011)
Kommentar
Fra : Cykelsmeden


Dato : 04-04-11 11:18

Den 04-04-2011 10:48, AS skrev:
> Problemmet er, at det ikke virker efter hensigten, da der er en del, som
> drejer tilbage, mens de er på motorvejen.
> I stedet alle pigsystemer kunne
> vejdirektoratet finansere ordentlige ind/afkørsler, hvor almindelige vajer
> krydser med motorvejerne i stedet for almindelig vejkryds med trafiklys, som
> er nu i hele kongeriget

Hm! det hjælper s.. da heller ikke mod "den del som drejer tilbage, mens
de er på motorvejen"

//finn

Christian B. Andrese~ (04-04-2011)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 04-04-11 04:21

On 4 Apr., 10:07, Mikael <miklar...@gmail.com> wrote:
> AS skrev:
>
> > "Mikael" <miklar...@gmail.com> wrote in message
> >news:77c0538b-41bf-47cf-ab5a-1c01a21fa9b4@u8g2000yqh.googlegroups.com...
> > > Men til geng ld har de stoppet 11 som var p vej den forkerte vej...
>
> > Hvor lang skal man g ? Op til 50/50 ?
>
> Hvad er dyrest 8 nye dæk eller et alvorligt færdselsuheld hvor ingen
> ingen bliver dræbt kun hårdt kvæstet?
>
> Jeg vil sgu gerne have et par nye dæk finansieret af vejdirektoratet
> end min familie bliver udslettet af en tosse der vil den forkerte vej.
>
> Det er klart at de skal da helst virke korrekt, men fordi der sker en
> smutter i ny og næ gør ikke mig noget, så længe de virker efter
> hensigten når behovet er der.

Helt enig, specielt efter min sidste oplevelse.

--
Christian

Per (04-04-2011)
Kommentar
Fra : Per


Dato : 04-04-11 16:25

Christian B. Andresen wrote:
> On 4 Apr., 10:07, Mikael <miklar...@gmail.com> wrote:
>> AS skrev:
>>
>>> "Mikael" <miklar...@gmail.com> wrote in message
>>> news:77c0538b-41bf-47cf-ab5a-1c01a21fa9b4@u8g2000yqh.googlegroups.com...
>>>> Men til geng ld har de stoppet 11 som var p vej den forkerte vej...
>>
>>> Hvor lang skal man g ? Op til 50/50 ?
>>
>> Hvad er dyrest 8 nye dæk eller et alvorligt færdselsuheld hvor ingen
>> ingen bliver dræbt kun hårdt kvæstet?
>>
>> Jeg vil sgu gerne have et par nye dæk finansieret af vejdirektoratet
>> end min familie bliver udslettet af en tosse der vil den forkerte
>> vej.
>>
>> Det er klart at de skal da helst virke korrekt, men fordi der sker en
>> smutter i ny og næ gør ikke mig noget, så længe de virker efter
>> hensigten når behovet er der.
>
> Helt enig, specielt efter min sidste oplevelse.

Er der nogen, der ved hvad de gør for at forhindre spøgelsesblister i
udlandet ?

Eller er bilisterne bare bedre der ?

/ Per


Mikael (04-04-2011)
Kommentar
Fra : Mikael


Dato : 04-04-11 05:49


AS skrev:
> Problemmet er, at det ikke virker efter hensigten, da der er en del, som
> drejer tilbage, mens de er p� motorvejen. I stedet alle pigsystemer kunne
> vejdirektoratet finansere ordentlige ind/afk�rsler, hvor almindelige vajer
> krydser med motorvejerne i stedet for almindelig vejkryds med trafiklys, som
> er nu i hele kongeriget.

jeg synes jo de virker efter hensigten når de indtil videre har
stoppet 11 biler som var på vej den forkerte vej. at der er et par
stykker som er blevet punkteret utilsigtet synes jeg da heller ikke er
smart, men det hører formentlig til i kategorien
"begyndervanskeligder"

De kan sikkert gøres bedre og man skal jo ikke kun sætte pigge op alle
vegne, men man skal naturligvis være sikker på at man har skiltet så
godt det nu er muligt og lavet vejene så det er mest hensigtsmæssigt
efter de givne omstændigheder, det bliver der sikkert arbejdet på, men
jeg synes det er hul i hovedet at afbryde forsøget når det nu rent
faktisk har stoppet 11.

Men om du så satte verdens største skilt op vil der stadig være folk
der ryger den forkerte vej, bevidst eller ubevidst.

Mikael

Christian B. Andrese~ (04-04-2011)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 04-04-11 06:24

On 4 Apr., 13:48, Mikael <miklar...@gmail.com> wrote:
> De kan sikkert gøres bedre og man skal jo ikke kun sætte pigge op alle
> vegne, men man skal naturligvis være sikker på at man har skiltet så
> godt det nu er muligt og lavet vejene så det er mest hensigtsmæssigt
> efter de givne omstændigheder, det bliver der sikkert arbejdet på, men
> jeg synes det er hul i hovedet at afbryde forsøget når det nu rent
> faktisk har stoppet 11.

Helt enig.
Ikke engang 100 gange = 1100 biler med ødelagte dæk ødelægger det gode
at 11 er stoppet.

--
Christian

Hans Kjaergaard (04-04-2011)
Kommentar
Fra : Hans Kjaergaard


Dato : 04-04-11 14:03

On Mon, 4 Apr 2011 05:24:11 -0700 (PDT), "Christian B. Andresen"
<christian@012.dk> wrote:

>On 4 Apr., 13:48, Mikael <miklar...@gmail.com> wrote:
>> De kan sikkert gøres bedre og man skal jo ikke kun sætte pigge op alle
>> vegne, men man skal naturligvis være sikker på at man har skiltet så
>> godt det nu er muligt og lavet vejene så det er mest hensigtsmæssigt
>> efter de givne omstændigheder, det bliver der sikkert arbejdet på, men
>> jeg synes det er hul i hovedet at afbryde forsøget når det nu rent
>> faktisk har stoppet 11.
>
>Helt enig.
>Ikke engang 100 gange = 1100 biler med ødelagte dæk ødelægger det gode
>at 11 er stoppet.
Det er altsammen fint nok, men hvem skal betale de ødelagte dæk ?
Man kunne selvf- sige det er bare bad luck, men vil dem med dækkene
syntes det er fedt ?

Det kunne også gå hen og blive fordelagtig måde at "udskifte" sine dæk
på, få en til at køre lidt i den forkerte retning og så når piggene er
udløst selv smutte hen over og vupti, nye dæk på vejdirektorates
regning.


/Hans

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408924
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste