Trafik på kinesisk
Fra : Martin Bak

Dato : 31-03-11 12:23

En video fra politiet skal prøve at få kineserne til at have mere respekt
for færdelsreglerne. Det ser det mildest talt også ud til at der er behov
for.

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1529222.ece

--
Martin
http://www.martinbak.dk

Fra : EjS

Dato : 31-03-11 16:37

On 31 Mar., 13:23, "Martin Bak" <forn...@fornavnefternavn.dk> wrote:
> [...]
> for færdelsreglerne. Det ser det mildest talt også ud til at der er behov

Det undrer mig ikke at det er ulykker i lydkryds. Jeg har lige været i
Hong Kong og Shanghai og når man kommer et stykke ud i provinsen køres
der konsekvent over for rødt. Samtidig er trafikken utrolig blandet da
de fleste "normale" mennesker stadig må cykle/køre på knallert.

Min tur fra Shanghai centrum og ud til lufthavnen var også en
oplevelse i taxi. Chaufføren som var ung forklarede at han havde 5 års
erfaring - tilsyneladende i dødskørsel.

Turen der normalt tager en time tog 30 minutter. Bilen var en af de
her licensbiler - en gammel Passat Limousine fra først i 80'erne. Til
gengæld var der ikke sikkerhedssele.

Der blev overhalet mellem to biler i hver sin bane, flere gange
indenom i nødsporet, og hårde opbremsninger når vi passerede
videofælder.

Men det var bemærkelsesværdigt så let trafikken gled selv inden i
byen!

VH Esben