71.000 VW Jetta kaldt retur til værkstedet
Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-03-11 22:06

http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/03/28/214802.htm

"VW hjemkalder 71.000 Jetta-biler i USA
28. mar. 2011 21.48 Udland Opdat.: 28. mar. 2011 21.57

Den tyske bilproducent Volkswagen i USA har hjemkaldt flere end 71.000
biler af modellen Jetta på grund af en defekt i ledningssystemet. Det
er ledninger til hornet, der i værste fald kan få bilen til at gå i
stå, oplyser en talsmand for VW.

Ledningsnettet, som kontrollerer hornet, kontrollerer også den
omskifterboks, der styrer motorens elektronik, lygterne og
vinduesviskerne.

I meget sjældne tilfælde vil en elektrisk kortslutning af hornet kunne
medføre en kortslutning i omskifterboksen, der får motoren til at gå i
stå, siger VW-talsmand Sheriece Matias.

VW siger i en erklæring, at 71.043 Jetta-modeller af årgang 2011 er
berørt af hjemkaldelsen. VW understreger, at defekten ikke har
afstedkommet personskader eller ulykker.

Bilerne er produceret mellem marts 2010 og marts 2011."

Det er åbenbart ikke galt på europæiske biler - eller?

Klaus
http://www.moppe.dk

Fra : Martin Mose Larsen

Dato : 29-03-11 11:19

On Mon, 28 Mar 2011 23:06:27 +0200, Klaus D. Mikkelsen wrote:

> [...]
>
> Bilerne er produceret mellem marts 2010 og marts 2011."
>
> Det er åbenbart ikke galt på europæiske biler - eller?

De billister der trykker på hornet hvor de burde træde på bremsen vil
muligvis kunne lære noget af en tur i en (amerikansk) Jetta

--
sayonara
Martin Mose Larsen

http://www.facebook.com/pages/Martin-Mose-Larsen/166425520075312

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 29-03-11 11:21

"Martin Mose Larsen" <mamola.dk@gmail.com> skrev i meddelelsen

> De billister der trykker på hornet hvor de burde træde på bremsen vil
> muligvis kunne lære noget af en tur i en (amerikansk) Jetta

Som bonusinformation kan jeg tilføje at det er meget svært at få foden op på
rattet :)

--
Per
www.campingogbil.dk

Fra : Leif

Dato : 29-03-11 16:29

"Per Henneberg Kristensen" <phkfjern@klikpost.dk> skrev i meddelelsen
> "Martin Mose Larsen" <mamola.dk@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Som bonusinformation kan jeg tilføje at det er meget svært at få foden op på rattet :)
>
> --

Kan de finde ud af at købe sådan en model, kan de vil også selv banke panden
mod hornet

/Leif

Fra : Martin Mose Larsen

Dato : 29-03-11 19:06

On Tue, 29 Mar 2011 12:21:26 +0200, Per Henneberg Kristensen wrote:

> "Martin Mose Larsen" <mamola.dk@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Som bonusinformation kan jeg tilføje at det er meget svært at få foden
> op på rattet :)

Jeg tror godt, at jeg kan - men jeg kommer ikke fra det uden mén