Så stoppede Mr. Saab :)
Fra : Mogens \(K\)

Dato : 28-03-11 21:04

Han, som er direktør hos Saab, vil efter 40 år hellere arbejde med noget
andet mere interessant:
http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article1526149.ece

Beklager hvis det er sendt tidligere...

Fra : Henrik B.

Dato : 29-03-11 16:14

> "Mogens (K)" skrev i meddelelsen
> Han, som er direktør hos Saab, vil efter 40 år hellere arbejde med noget
> andet mere interessant:
> http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article1526149.ece

Hvor ser du at han hellere vil arbejde med noget andet?

--
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/

Fra : Henrik W

Dato : 29-03-11 21:17

Den 29-03-2011 17:13, Henrik B. skrev:

> Hvor ser du at han hellere vil arbejde med noget andet?

Sakset fra EB's artikel:

"De sidste tre år har naturligvis været meget udfordrende og tvang mig
til at fokusere på én ting, mit arbejde, siger Jan Åke Jonsson i en
erklæring.

- Nu er det tid for mig at tilbringe noget tid sammen med andre ting,
der er blevet sat på hold på grund af mine opgaver hos Saab, siger Jan
Åke Jonsson."

Mit bedste bud må være, at det er dér, Mogens læser, at Åke hellere vil
arbejde med noget andet sammenholdt med, at Åke har sagt op.

--
Henrik W

-med ærefrygt for at at have fodret trolden..

Fra : Henrik B.

Dato : 29-03-11 22:14

> [...]
>
> Mit bedste bud må være, at det er dér, Mogens læser, at Åke hellere vil
> arbejde med noget andet sammenholdt med, at Åke har sagt op.

Det er jeg med på, men det handler om fritidssysler - ikke "arbejde med
noget mere interessant".

Fra : Henrik W

Dato : 29-03-11 22:47

Den 29-03-2011 23:13, Henrik B. skrev:

> Det er jeg med på, men det handler om fritidssysler - ikke "arbejde med
> noget mere interessant".

Nu kan der jo ligge mange ting i en udtalelse som "...andre ting,
der er blevet sat på hold på grund af mine opgaver hos Saab...". Andre
ting kan jo netop være fritidsinteresser, som du skriver, men det kan jo
også være andre ting, som Åke tidligere har arbejdet med ved siden af
jobbet hos Saab.

Jeg kender ikke nok til Åke til at svare på, hvilken mulighed, der er
den rigtige - det kan jo også være en kombination . Uanset, har han
valgt at forlade jobbet pga. de sidste 3 år har krævet for meget af ham
i forhold til, hvad han ellers har af tanker om at fordrive tiden med.

--
Henrik W

Fra : Kent Nielsen

Dato : 30-03-11 10:27

"Henrik W" <wmazemanXXX@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jobbet pga. de sidste 3 år har krævet for meget af ham i forhold til, hvad
> han ellers har af tanker om at fordrive tiden med.

Det kunne jo også bare være fordi de er ved at gå på røven?
http://epn.dk/brancher/industri/bil/article2385545.ece

Kent Nielsen

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 30-03-11 19:08

"Kent Nielsen" skrev i meddelelsen

Det kunne jo også bare være fordi de er ved at gå på røven?
http://epn.dk/brancher/industri/bil/article2385545.ece
------
Ja nu flygter selv de mest hårdnakkede Saab-freaks

Fra : Bjørn J.

Dato : 30-03-11 19:49

"Mogens (K)" <mogensFJERN@DETTEknudsen.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det kunne jo også bare være fordi de er ved at gå på røven?
> http://epn.dk/brancher/industri/bil/article2385545.ece
> ------
> Ja nu flygter selv de mest hårdnakkede Saab-freaks

Ja, man kan kun have ondt af de dedikerede Saab-arbejdere på fabrikken, der
nu tilsyneladende bliver arbejdsløse.

--
Mvh/Bjørn J.
Nichts ist verrückter als die Wirklichkeit !

Fra : Henrik B.

Dato : 30-03-11 20:25

> "Bjørn J." skrev i meddelelsen
>
> Ja, man kan kun have ondt af de dedikerede Saab-arbejdere på fabrikken,
> der nu tilsyneladende bliver arbejdsløse.

Ingen bliver arbejdsløse. Vladimir Antonov er klar med mellem 400 og 600 mio
SEK - skulle det blive nødvendigt! Saab har stadig kapital.
Derudover er Vladimir klar til at smide de 1,7 mia. SEK, det vil kræve at
udvikle en lille Saab 9-2....

Jeg synes at det er skræmmende som svensk presse, forsøger af alle midler at
få smidt Saab i graven. Men det er jo selvfølgelig et "nederlag", hvis man
én gang har forudsagt Saab's død, og man så ikke kan få ret. )

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 30-03-11 21:13

"Henrik B." skrev i meddelelsen

[...]
-------------------------
Der kører ik nogen af de nye Saab-modeller herovre - man oplever dem meget
sjældent på vejen. Forleden var Victoria på besøg her, hvor jeg bor, og hun
kørte dog i 3 stk nye Saab 9-5. Politiet, der fulgte med kronprinsessen,
havde en stor BMW 500 med sænket undervogn og hele svineriet

Fra : Henrik B.

Dato : 30-03-11 21:27

> [...]
> hun kørte dog i 3 stk nye Saab 9-5. Politiet, der fulgte med
> kronprinsessen, havde en stor BMW 500 med sænket undervogn og hele

Nogle må der køre qua der er solgte hundreder af dem.
Svensk politi er i øvrigt også begyndt at køre i den nye Saab 9-5.
Det store salg af Saab 9-5, i Sverige, kommer først efter sommerferien, med
introduktionen af SportCombi'en. Det er jo ca. 70% af modelsalget der er
Stc. i Sv.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 30-03-11 21:32

"Henrik B." skrev i meddelelsen

> Nogle må der køre qua der er solgte hundreder af dem.

Så er det jo derfor (lave salgstal)

> Svensk politi er i øvrigt også begyndt at køre i den nye Saab 9-5.

De kører V70 og VAG hér

Fra : KASO

Dato : 31-03-11 06:54

> [...]
> mio SEK - skulle det blive nødvendigt! Saab har stadig kapital.
> Derudover er Vladimir klar til at smide de 1,7 mia. SEK, det vil kræve at

Nej - de bliver ikke arbejdsløse - de søger alle over til Volvo, der er
igang med at ansætte 1200 - heraf 900 ingeniører. Her er chancerne for fast
arbejde en del større. Hvem der så skal udvikle en Saab 9-2 uden viden og
uden penge - tjah .....

> Jeg synes at det er skræmmende som svensk presse, forsøger af alle midler
> at få smidt Saab i graven. Men det er jo selvfølgelig et "nederlag", hvis
> man én gang har forudsagt Saab's død, og man så ikke kan få ret. )

Jeg synes, at det er skræmmende, at man kan blive ved med at fornægte
virkeligheden så længe, men sådan er vi jo så forskellige....

Fra : KASO

Dato : 30-03-11 19:27

"Kent Nielsen" <virler.ikke@findes.ikke.invalid> skrev i meddelelsen

> "Henrik W" <wmazemanXXX@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Det kunne jo også bare være fordi de er ved at gå på røven?
> http://epn.dk/brancher/industri/bil/article2385545.ece

Shhyyy - det må man ikke sige højt!!!!

(Går ud og henter popcorn og Cola mens vi venter på alle bortforklaringerne,
søforklaringerne, undskyldningerne og historierne om, hvorfor hele Verden
tager fejl, og Saab giver en kæmpe overskud, sælger millionvis af biler - og
det er bare en forudindtaget og inkompentent presse, der forsøger at slagte
den svenske guldkalv)

I ventetiden er der lidt mere læsestof her:
http://www.vibilagare.se/bloggar/biltestarbloggen/saab-riskerar-att-draneras-31388

http://www.vibilagare.se/nyheter/lundgren-kraver-svar-om-saab-31276

Fra : Ukendt

Dato : 30-03-11 19:34

"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> presse, der forsøger at slagte den svenske guldkalv)
>
> I ventetiden er der lidt mere læsestof her:

Hehe produktionen står allerede stille
Nu er de for alvor på røven Hver dag koster penge nu....

Fra : Henrik B.

Dato : 30-03-11 20:27

> Hehe produktionen står allerede stille
> Nu er de for alvor på røven Hver dag koster penge nu....

Og hvis du læste mere end lige links'ne hér i gruppen, ville du vide at
stilstanden drejede sig om nogle timer, sidst på dagen mandag...!

Fra : Ukendt

Dato : 30-03-11 21:59

> Og hvis du læste mere end lige links'ne hér i gruppen, ville du vide at
> stilstanden drejede sig om nogle timer, sidst på dagen mandag...!

Det kan være starten på noget større...har de mange underleverandører,
som heller ikke vil være med mere, så eskalerer det og så
er det slut.

Fra : Henrik B.

Dato : 30-03-11 22:33

> Det kan være starten på noget større...har de mange underleverandører,

*ROFL*

Ka' du selv høre, hvor latterlig du lyder?

Fra : Ukendt

Dato : 30-03-11 23:40

> *ROFL*
>
> Ka' du selv høre, hvor latterlig du lyder?

Sådan er business..ingen gider lege med mere..SAAB er allerede et dødt emne
selv Antonow får snart nok

Fra : alexbo

Dato : 30-03-11 23:59

">> Eque <<" <n/a> skrev

> Det kan være starten på noget større...har de mange underleverandører,
> som heller ikke vil være med mere, så eskalerer det og så er det slut.

Problemet for mange underleverandører er at de er afhængige af SAAB, så er
det svært at sige fra selv om regningerne bliver betalt senere og senere, de
håber jo på at SAAB betaler på et tidspunkt, og jo mere de har tilgode jo
sværere er det at sige stop.
De ved jo at siger de stop så er det slut.
SAAB er lige så stille ved at suge livet ud af en masse ellers sunde
virksomheder.

DB Schenker kan sagtens undvære kørslen til SAAB, så de vil have deres
penge, ellers får SAAB ikke deres varer.

mvh
Alex Christensen

Fra : Henrik W

Dato : 30-03-11 20:00

Den 30-03-2011 20:26, KASO skrev:

> "Kent Nielsen" <virler.ikke@findes.ikke.invalid> skrev i meddelelsen

> Shhyyy - det må man ikke sige højt!!!!

Netop! Jeg turde ikke..

> [...]
> sælger millionvis af biler - og det er bare en forudindtaget og
> inkompentent presse, der forsøger at slagte den svenske guldkalv)

Jeg har haft det til at stå klar, siden jeg svarede Henrik B. i går. Jeg
er selv spændt på at få at vide, hvad der egentligt ligger til grunds
for agurkejournalistikken. For andet kan det vel ikke være?

--
Henrik W

Fra : Ukendt

Dato : 07-04-11 13:46

"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote in message

> Hvor ser du at han hellere vil arbejde med noget andet?

Uanset hvad, kan du være sikker på at fra folk i sådanne positioner, får du
ikke nødvendigvis at vide hvorfor de skifter job.
Man kommer med et "statement" til pressen, men hvad der ligger bag plejer de
at holde for sig selv.

Jeg holder stadig på at SAAB lukker inden alt for længe. Der kommer i en
lind strøm indikationer på at det ikke er nogen sund virksomhed.
Ikke at jeg ønsker det for SAAB, da jeg nærmest er vokset op med SAAB og har
taget kørekort i en, men tror ikke på projektet.

--
Tom

Fra : Henrik B.

Dato : 08-04-11 06:55

> "Tom" skrev i meddelelsen
> Jeg holder stadig på at SAAB lukker inden alt for længe. Der kommer i en
> lind strøm indikationer på at det ikke er nogen sund virksomhed.

Fordi de mangler 30 mio SEK? Tvivlsomt.
Det der ventes på i øjeblikket er, at den svenske stat får fingeren ud, og
får godkendt Vladimir Antonov som pengeindskyder. Når det sker, er der ingen
problemer - økonomisk.
Alle salgstal peger også kun i én retning, og har gjort i de seneste 12
mdr. - op, op, op...

Fra : Bjørn J.

Dato : 08-04-11 07:11

KLIP

> Alle salgstal peger også kun i én retning, og har gjort i de seneste 12
> mdr. - op, op, op...

Ret beset er der jo også kun den vej....fra 0 til xx.xxx...:)

Fra : Henrik B.

Dato : 08-04-11 07:47

> "Bjørn J." skrev i meddelelsen
>
> Ret beset er der jo også kun den vej....fra 0 til xx.xxx...:)

Jeg taler om måned til måned sammenligning, samt ÅTD....

Fra : Bjørn J.

Dato : 08-04-11 08:35

KLIP

> Jeg taler om måned til måned sammenligning, samt ÅTD....

Gør det nogen forskel...

Fra : Henrik B.

Dato : 08-04-11 08:50

> "Bjørn J." skrev i meddelelsen
>
> Gør det nogen forskel...

Det viser at der forsat er masser af mennesker, som tror på Saab.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 08-04-11 18:10

> Det viser at der forsat er masser af mennesker, som tror på Saab

Hvis du fulgte med, ville du vide, at dét (masser af mennesker) er reduceret
til kun at omhandle Saab-nørder :)

Fra : Henrik B.

Dato : 08-04-11 20:15

> "Mogens (K)" skrev i meddelelsen
>
> Hvis du fulgte med, ville du vide, at dét (masser af mennesker) er
> reduceret til kun at omhandle Saab-nørder :)

Med konstant stigende salg - på alle markeder? Nah, det tvivler jeg på...

Fra : Ukendt

Dato : 08-04-11 11:11

> [...]
> ingen problemer - økonomisk.
> Alle salgstal peger også kun i én retning, og har gjort i de seneste 12

Jeg læser både aviser og bilblade, og det er nu slet ikke mit indtryk at det
kun er 30 mio kr der er SAAB's eneste problem.
Leverandører til SAAB læser åbenbart de samme medier som jeg gør siden de er
er problemer med levering aconto.

--
Tom

Fra : Henrik B.

Dato : 08-04-11 13:18

> "Tom" skrev i meddelelsen
> Jeg læser både aviser og bilblade, og det er nu slet ikke mit indtryk at
> det kun er 30 mio kr der er SAAB's eneste problem.

Nu er bilblade så slet ikke et nyhedsmedie! Og aviser har ofte tvivlsomme
"kilder".

Svenske medier i går: "SVT VästNytt (west cost news) are reporting that the
sum of aprox 30 million swedish crowns is the sum that SAAB owes the
suppliers."

Fra : Ukendt

Dato : 08-04-11 14:21

> Nu er bilblade så slet ikke et nyhedsmedie! Og aviser har ofte tvivlsomme
> "kilder".

Tja, jeg tror nu nok at journalister nogle gange har fat i folk med særdeles
god insiderviden.

> Svenske medier i går: "SVT VästNytt (west cost news) are reporting that
> the sum of aprox 30 million swedish crowns is the sum that SAAB owes the
> suppliers."

Ved ikke om det her link har været før, men folk med et professorat plejer
nu nok at have deres dokumentation og kildemateriale på plads.
http://www.business.dk/industri/professor-kun-et-mirakel-kan-redde-saab

--
Tom

Fra : Henrik B.

Dato : 08-04-11 16:25

> "Tom" skrev i meddelelsen
>
> Tja, jeg tror nu nok at journalister nogle gange har fat i folk med
> særdeles god insiderviden.

Med den regelmæssighed bilblade udkommer/trykkes med, kan tingene nå at
ændre sig 27 gange, inden det er i kiosken.
M.h.t. journalister siger du det selv - "nogle gange"...

> Ved ikke om det her link har været før, men folk med et professorat plejer
> nu nok at have deres dokumentation og kildemateriale på plads.
> [...]

Med de udtalelser han kommer med, har han vist ikke en fis styr på, hvad der
sker i Sverige.
Hvilken dokumentation og kildemateriale tænker du på? Han har ingen adgang
til f.eks. Saab's forretningsplan. Det er ren gætværk.
I øvrigt rates Saab som "bedre end gennemsnittet", når det gælder betaling
af leverandører...

Fra : Ukendt

Dato : 08-04-11 19:10

"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote in message news:4d9f28fa$0$56778$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Med den regelmæssighed bilblade udkommer/trykkes med, kan tingene nå at ændre sig 27 gange, inden det er i kiosken.
> M.h.t. journalister siger du det selv - "nogle gange"...

Nej du kan IKKE rette en dårlig virksom til et success 27 gange på en måned.
Ikke engang en enkelt gang.

> *ROFL*
> Med de udtalelser han kommer med, har han vist ikke en fis styr på, hvad der sker i Sverige.

Nok mere end du og jeg tilsammen vil jeg mene.

> [...]
> I øvrigt rates Saab som "bedre end gennemsnittet", når det gælder betaling af leverandører...

Uden at kende professorens kilder, er der nu masser af tilgængeligt materiale omkring virksomheder, både gæld, omsætning, og masser
af andre nøgletal findes der tilgengelige rapporter for. Ja endda databaser man kan abbonere på.
Fra min tid i universitetet ved jeg dog at professorer arbejder med materialet så det er svært at sætte en finger på deres
konklusioner. Og det er bestemt ikke gætværk.
Det lyder som om det er dig der bare ikke kan lide artiklerne og prøve at gå efter manden. Hvad har du af materiale der modsiger
alverdens motorjournalister, experter, leverandører osv?

Ja selv i dag er der kommet endnu et søm til ligkisten omkring SAAB
http://politiken.dk/tjek/bilerogmc/ECE1249218/saab-kaemper-for-overlevelse/

Et gammel ordsprog siger at der ikke er røg uden der også er ild.......

--
Tom