Hastighedsstraf?
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 28-03-11 15:21

30% hastighedsoverskridelse koster klip
60% koster betinget frakendelse
100% koster ubetinget frakendelse..

Gælder sidstnævnte også på motorveje? Eller er der noget med 200 over 200
km/t?

--
Per
www.campingogbil.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-03-11 15:34

Per Henneberg Kristensen skriver:

> 30% hastighedsoverskridelse koster klip
> 60% koster betinget frakendelse
> 100% koster ubetinget frakendelse..

1400% reglen kender jeg ike til

> Gælder sidstnævnte også på motorveje? Eller er der noget med 200 over 200
> km/t?

140 km/t = skærpet bøde
160 km/t = betinget væk med kortet.

http://www.mc-fossilerne.dk/faerdselslov.htm

Klaus
http://www.moppe.dk

Fra : Henning

Dato : 28-03-11 16:30

On Mon, 28 Mar 2011 16:33:56 +0200, "Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Per Henneberg Kristensen skriver:

>1400% reglen kender jeg ike til

>140 km/t = skærpet bøde
>160 km/t = betinget væk med kortet.

Hertil skal lægges en ikke ubetydelig bøde, er det ikke noget med en "netto-månedsløn"?

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 28-03-11 22:46

> Per Henneberg Kristensen skriver:

> [...]
Dit link er så vidt jeg kan se til en side, som omtaler tingene som de var,
ikke som de er, idet der er reguleret flere gange efter 2004.
http://www.politi.dk/NR/rdonlyres/C0264883-D35B-49FA-8F48-DC093491796F/0/Deterikkegratisatovertrædefærdselsloven.pdf
er som tingene er nu. På side 11 er det beskrevet, hvornår der er tale om
betinget og ubetinget frakendelse.
I andet afsnit er reglerne for ubetinget frakendelse beskrevet.
Der er ingen særlige regler for motorveje. Her kan man blive ramt af den
regel som siger, at hvis man kører over 200 km/t (uanset hvilken vej det er
på) skal der ske ubetinget frakendelse.
Samtidig skal man bemærke, at 100% reglen kun gælder hvis hastigheden
samtidig er minimum 100 km/t.

Kurt

Fra : Leif Neland

Dato : 30-03-11 11:21

> [...]

> er på) skal der ske ubetinget frakendelse.

> Samtidig skal man bemærke, at 100% reglen kun gælder hvis hastigheden

Den tilladte hastighed eller den faktiske?

Det må vel være den faktiske, altså 101km/h i 50km/h-zone men ikke 81km/h i
40km/h-zone.

Ellers var reglen overflødig, når den bliver overtrumfet af max 200km/h
reglen.

Fra : Jørgen L.

Dato : 02-04-11 00:18

Per Henneberg Kristensen wrote:

> 30% hastighedsoverskridelse koster klip
> 60% koster betinget frakendelse
> 100% koster ubetinget frakendelse..

Ved hastigheds grænsen på 50 og der over og man kører mere end 100 %
for hurtigt, bliver kortet indraget dvs. kørerforbud på stedet. er
hastigheds grænsen lavere, eks. 40 kmt. sker det ved en overskridelse
på mere end 50 kmt dvs i eks. over 90 kmt.

Hvor længe det så er frakendt ved jeg ikke.

> Gælder sidstnævnte også på motorveje? Eller er der noget med 200 over
> 200 km/t?

Ja det skulle jeg mene, på en 110 vej sker det ved 221 kmt, at man så
inden da får en betinget frakendelse ved. 160 kmt.

--
Hilsen Jørgen
Toyota LC120 med Bridgestone DM-Z3

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 03-04-11 10:22

"Jørgen L. " <nyhed@1144.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Ja det skulle jeg mene, på en 110 vej sker det ved 221 kmt, at man så
> inden da får en betinget frakendelse ved. 160 kmt.

Har du et link som bekræfter ovenstående?
Jeg har tidligere i tråden skrevet følgende:

[...]

Det passer jo ikke, med det du beskriver. Da jeg henter oplysninger fra
politiets hjemmeside, kunne det være rart at se, hvor du henter dine
oplysninger henne, idet der jo åbenlyst er noget, som ikke passer sammen.
Det link jeg henviser til kan godt være forældet, da man jo ofte ser, at man
glemmer at ændre div. link, når der sker ændringer, men så vil det jo være
rart at få en henvisning til sidste nye.
På forsiden af det pdf dokument jeg linker til, fremgår det forneden til
højre, at det sidst er revideret i 10. md 2010, så det er jo ikke ret
gammelt.

Kurt

Fra : Jørgen L.

Dato : 05-04-11 15:36

Kurt B. Andersen wrote:

> [...]
> nye. På forsiden af det pdf dokument jeg linker til, fremgår det
> forneden til højre, at det sidst er revideret i 10. md 2010, så det

Hej Kurt.

Jeg har ikke nogen henvisning lige nu, da det var i fjernsynet i
nyhederne at jeg hørte dette, men jeg vil da prøve at finde ud af om
jeg tager fejl.

Fra : Jørgen L.

Dato : 05-04-11 15:43

Jørgen L. wrote:

> [...]
>
> Jeg har ikke nogen henvisning lige nu, da det var i fjernsynet i
> nyhederne at jeg hørte dette, men jeg vil da prøve at finde ud af om

Her står det.
http://www.sikkertrafik.dk/I%20bil/Klippekortet/Hvad%20faar%20jeg%20klip
%20for står det.

For alle køretøjer gælder det, at hvis man overskrider fartgrænsen med
mere end 100 % (dog min. 100 km/t), får man frakendt kørekortet
ubetinget i en periode.

Hilsen Jørgen

--
Toyota LC120 med Bridgestone DM-Z3

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 05-04-11 22:11

> [...]
>
> For alle køretøjer gælder det, at hvis man overskrider fartgrænsen med
> mere end 100 % (dog min. 100 km/t), får man frakendt kørekortet

Dit link virker ikke hos mig, fordi sidste del er knækket.
Men bortset fra det, så bekræfter det du skriver nu vist også det, jeg
henviste til. Bl.a. at man ved overskridelse med mere end 100% dog minimum
100 km/t giver ubetinget frakendelse.
Men du skrev i dit tidligere indlæg bl.a.
"er hastigheds grænsen lavere, eks. 40 kmt. sker det ved en overskridelse på
mere end 50 kmt dvs i eks. over 90 kmt"
citat slut.
Her fremgår det jo, at man kan få ubetinget frakendelse ved 90 km/t? Så er
kravet om, at udover 100% overskridelse, skal det samtidig også være en
mindstehastighed på 100 km/t, før der kommer ubetinget frakendelse.

Kurt

Fra : Ukendt

Dato : 07-04-11 13:26

"Jørgen L. " <nyhed@1144.dk> wrote in message

> Ved hastigheds grænsen på 50 og der over og man kører mere end 100 %
> for hurtigt, bliver kortet indraget dvs. kørerforbud på stedet. er

Har du noget henvisning til denne praksis?
Jeg mener nu ikke politiet "tager" kørekortet fra nogen som helst. De sender
bare sagen i retten og ikke før man har fået sin dom, er der kørselsforbud.

Har set "Politijagt" på kanal 5 og her er der da mange der har pænt meget
fart på, men de får da alle lov at køre videre selv om alt er optaget på
video. De eneste som ikke får lov at køre i det jeg har set, er da
spritbilister eller når bilen ikke er indregistreret og lign.

--
Tom

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 02-04-11 07:17

"Per Henneberg Kristensen" skrev i meddelelsen

[...]
Det ka man umidelbart ikke afgøre så firkantet, som du skriver der, idet
forholdene/omstændighederne spiller ind. Jeg husker ikke, om loven er
strammet op siden denne milde dom for blot at køre 234 km/t:
http://finans.tv2.dk/nyheder/article.php/fartglad-lamborghiniejer-beholder-kortet/?id=30785550