Hastigheder
Fra : Ivan Madsen

Dato : 25-03-11 21:59

Når jeg hver morgen ser den iver, hvormed folk er villige til at
risikere skader i mange hundrede tusind kroners klassen for at tjene
en-to-tre biler før en afkørsel bliver jeg godt nok lidt pas.
For helt ærligt, hvor lang tid tjener disse "pirater"? Nogle sekunder
før oppe foran det røde lys, måske en heldig dag at nå med over før
den/de der blev overhalet. Altså en gang om ugen/måneden ca. 1 minut.

Det samme med farten ude på vejene. Hvis jeg kører ca. 90 sætter jeg i
teorien ca. 5 minutter til på min del af motorvejene. Hvis jeg kører
110 vil jeg gerne vide, hvor meget de hurtige tjener? For'eh - der er
kø, vejarbejde, langsomme overhalere osv. Så skal vi gætte på 1 minut
over 50 km? Er det virkeligt værd at risikere kørekort, liv og helbred
for?

Skal vi ikke alle opfordre Rådet for større færdselssikkerhed til, at
næste kampagne hedder "stå op 5 min før". For så er alt det der bøvl
med racerkørsel unødvendigt - bilen går pludselig 10-40% længere på
literen og du møder op på jobbet helt uden at være pissestresset.

Jeg ved godt, at ude på det "åbne land" kan fartforskellen direkte
mærkes - men
110 km/t - 33 sek/km
120 km/t - 30 sek/km
130 km/t- 27,5 sek/km
140 km/t - 25 sek/km
150 km/t- 24 sek/km
(noget afrundet)

Og lad lige være med at sende korrektioner - i grove træk holder den,
for hvem kører præcis xxx km/t.

Kig på disse forskelle - gang op med strækningen , træk fra for
lastbiloverhalinger og "langsomme" medtrafikanters overhalinger. Hvor
lang tid er der lige at hente?

Stå 5 minutter før op - så kan langt de fleste nå frem uden at
risikere andres liv og helbred.

Og spark gerne bøderne/jklip et gear op.

Straf samtidig de der hænger ude med klip!
Man holder til højre.

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 28-03-11 16:01

Den 25/03/11 21.58, Ivan Madsen skrev:

> Og spark gerne bøderne/jklip et gear op.

Hvornår er det nok?

> Straf samtidig de der hænger ude med klip!
> Man holder til højre.

Ja mindst. På skafottet med dem. Især hvis de samtidig er rygere.

/Kim