Blinke ved vognskift
Fra : Henrik K

Dato : 25-03-11 08:24

Er det vedtaget ved lov at man skal:
1. Blinke ved vognbaneskift..ALTID.
2. Blinke ved vognbaneskift, hvis det kan hjælpe andre.

Grunden er at jeg menner det er ved lov at man ALTID skal blinke ved
Vognbaneskift.

Jeg fulgte efter en Koksgrå civil BMW politimotorcykel i går morges kl 6.40
fra Haslev ad sydmotorvejen og til Bårse.
Han kørte ca 135 km/t og foretog 28 vognbaneskift for at overhale
langsomkørende trafik og ikke en eneste gang blinkede han.
Jeg må indrømme at jeg var lidt chokeret over at en MC-betjent kan køre
sådan. Han blinkede desuden heller ikke da han kørte fra motorvejen.
Han havde gul vest på med skriften "Politi"...(bare til dem der vil spørge
om jeg er sikker på at det vat en MC-betjent)

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 25-03-11 09:33

On Fri, 25 Mar 2011 08:24:26 +0100, "Henrik K" <Abuse@willcostyou.now>
wrote:

>Er det vedtaget ved lov at man skal:
>1. Blinke ved vognbaneskift..ALTID.
>2. Blinke ved vognbaneskift, hvis det kan hjælpe andre.

>--

Der skal blinkes ved vognbaneskift på motorvej. Det er der lovgivet
om. Andre steder synes jeg også at det er OK at orientere de
omkringfarende om, hvad jeg har i sinde at gøre.

> [...]

>Han havde gul vest på med skriften "Politi"...(bare til dem der vil spørge
>om jeg er sikker på at det vat en MC-betjent)

Ja, sådan noget kan virkelig pisse mig af!

Vi bruger mere end vi tjener på at føre krig i Libyen og Afghanistan.

Vi opvarmer vores huse med kul gravet ud af forarmede og syge russiske
minearbejdere.

Naturkatastrofer over hele verden sætter nye dagsordener for det
meste.

Og så formaster sådan en skidespræller af en politibetjent sig til at
være så menneskelig at han glemmer at blinke. .o))

Det er sateme ikke nemt at være til.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Martin [6000]

Dato : 25-03-11 13:58

>Og så formaster sådan en skidespræller af en politibetjent sig til at
>være så menneskelig at han glemmer at blinke. .o))

Det er jo ikke et spørgsmål om, at glemme at blinke, men et spørgsmål
om, at det ikke bliver gjort!

Der kører folk rundt i trafikken som gør hvad der passer dem og ikke
fordi de "glemmer" at gøre som de bør og skal.

Det ER et problem, uanset hvad der ellers er af problemer rundt om i
verdenen.

Det er en ligegyldighed over for sine medmennesker som jeg bare ikke
kan sætte mig ind i.

"Det rager ikke de andre hvad jeg vil i trafikken så jeg gider ikke
blinke". .. eller ... "okay jeg ved jeg skal blinke, men jeg gider
satme ikke blinke mere end 1/10 af et normalt blink - de skal ikke tro
det er noget jeg gider gøre jo..."..

Fyld selv mere på.

//Martin

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 25-03-11 14:31

On Fri, 25 Mar 2011 13:57:39 +0100, "Martin [6000]"
<martinlj@tiscali.dk> wrote:

>Det er jo ikke et spørgsmål om, at glemme at blinke, men et spørgsmål
>om, at det ikke bliver gjort!

>--

Jeg kan leve med at der ikke blinkes. det er nok fordi, at i
mesteparten af den tid jeg har haft kørekort, har det ikke været
lovpligtigt at blinke ved vognbaneskift.

>--

>Der kører folk rundt i trafikken som gør hvad der passer dem og ikke
>fordi de "glemmer" at gøre som de bør og skal.

>--

Det gør der helt sikkert, men der er også mange der bare har for få
hænder, med alle de gøremål de har gang i.

>--

>Det ER et problem, uanset hvad der ellers er af problemer rundt om i
>verdenen.

>--

I samme størrelsesorden????

>--

>Det er en ligegyldighed over for sine medmennesker som jeg bare ikke
>kan sætte mig ind i.

>--

Jeg prøver at undgå at sætte mig for meget ind i hvad folk har gang i.
det bekommer mig bedst.

> [...]

>blinke". .. eller ... "okay jeg ved jeg skal blinke, men jeg gider
>satme ikke blinke mere end 1/10 af et normalt blink - de skal ikke tro

Børn man ikke kan nå??

>--

>Fyld selv mere på.

>--

Uha nej, det rækker længe.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Steen F.

Dato : 25-03-11 15:39

Den 25-03-2011 14:31, folmer@rasmussen.dk skrev:

> [...]
>
> I samme størrelsesorden????

> Jeg prøver at undgå at sætte mig for meget ind i hvad folk har gang i.

Tja, man har jo vedtaget nogle regler i dette land som man skal
overholde for at undgå anarki. Vil du melde dig ud af samfundet, så flyt
fx til en ø uden færgedrift.

Mvh
Steen F.

Fra : Andersen [3650]

Dato : 25-03-11 23:10

Den 25-03-2011 09:32, folmer@rasmussen.dk skrev:
> Der skal blinkes ved vognbaneskift på motorvej. Det er der lovgivet
> om. Andre steder synes jeg også at det er OK at orientere de
> omkringfarende om, hvad jeg har i sinde at gøre.

MEN folk glemmer da vist at det dersens blinkeri IKKE
giver lov til at skifte vognbane såfremt der ligger
en bil i den bane man blinker ind i.
Syntes sq tit man ser folk bare river i rattet og
tænder blinket på samme tid, med deraf følgende
farlige situationer. Og denne problematik er sq
taget til efter denne lov blev vedtaget, så jeg
så den gerne forsvinde igen.
Men det er jo bare mig og min holdning.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 25-03-11 06:12

On 25 Mar., 08:24, "Henrik K" <Ab...@willcostyou.now> wrote:
> Jeg fulgte efter en Koksgr civil BMW politimotorcykel i g r morges kl 6.40
> fra Haslev ad sydmotorvejen og til B rse.
> Han k rte ca 135 km/t og foretog 28 vognbaneskift for at overhale
> langsomk rende trafik og ikke en eneste gang blinkede han.
> Jeg m indr mme at jeg var lidt chokeret over at en MC-betjent kan k re
> s dan. Han blinkede desuden heller ikke da han k rte fra motorvejen.
> Han havde gul vest p med skriften "Politi"...(bare til dem der vil sp rge
> om jeg er sikker p at det vat en MC-betjent)

Han kunne vel ikke blink mens han skulle holde fast i citronmånen og
donuts

--
Christian

Fra : alexbo

Dato : 25-03-11 14:42

"Henrik K" skrev

> Er det vedtaget ved lov at man skal:
> 1. Blinke ved vognbaneskift..ALTID.
Nej, men man skal blinke ved vognbaneskift på motorvej.

> 2. Blinke ved vognbaneskift, hvis det kan hjælpe andre.
Nej, men man skal blinke når det er påkrævet

" Kørende skal give tegn før igangsætning fra kanten af vejen og før vending
og svingning. Kørende skal endvidere give tegn før vognbaneskift eller anden
ikke ubetydelig ændring af køretøjets placering til siden på motorvej. Ved
vognbaneskift eller anden ikke ubetydelig ændring af køretøjets placering
til siden på anden vej end motorvej skal kørende give tegn, når det er
påkrævet til vejledning for den øvrige færdsel"

> Grunden er at jeg mener det er ved lov at man ALTID skal blinke ved
> Vognbaneskift.
Men det er så IKKE rigtigt.

> Han kørte ca 135 km/t og foretog 28 vognbaneskift for at overhale
> langsomkørende trafik og ikke en eneste gang blinkede han.

Ganske utilstedeligt, den episode må indgå i gruppens store samlig af fejl
begået af de andre, dagens klaphathistorie.

mvh
Alex Christensen

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 28-03-11 13:48

> [...]
>
> Ganske utilstedeligt, den episode må indgå i gruppens store samlig af fejl
> begået af de andre, dagens klaphathistorie.

Hvad betyder "Kørende skal endvidere give tegn før vognbaneskift eller anden
ikke ubetydelig ændring af køretøjets placering til siden på motorvej" så??

--
Per
www.campingogbil.dk

Fra : Finn Guldmann

Dato : 28-03-11 15:10

Den 28-03-2011 14:47, Per Henneberg Kristensen skrev:
> Hvad betyder "Kørende skal endvidere give tegn før vognbaneskift eller
> anden ikke ubetydelig ændring af køretøjets placering til siden på motorvej" så??

Bl.a. har en dommer bestemt at når du kører ind på en motorvej laver du
en "anden ikke ubetydelig ændring af køretøjets placering til siden på
motorvej", hvorfor du skal blinke.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 28-03-11 16:27

"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
> motorvej", hvorfor du skal blinke.

"Kørende skal endvidere give tegn før vognbaneskift" ....

jeg forstår ikke hvorfor man i resten af tråden ikke mener det er
obligatorisk? :)

Fra : Finn Guldmann

Dato : 28-03-11 23:18

Den 28-03-2011 17:27, Per Henneberg Kristensen skrev:
> "Kørende skal endvidere give tegn før vognbaneskift" ....
> jeg forstår ikke hvorfor man i resten af tråden ikke mener det er
> obligatorisk? :)

Det er nok fordi nogen har det med at blande tingene sammen.

Det er kun på motorvej det er pligtig ved vognbaneskift. Andre steder
end motorveje er det en fordel for andre at man gør det, men ikke en pligt.

Fra : Steen F.

Dato : 28-03-11 23:25

Den 28-03-2011 16:10, Finn Guldmann skrev:
> Bl.a. har en dommer bestemt at når du kører ind på en motorvej laver du
> en "anden ikke ubetydelig ændring af køretøjets placering til siden på
> motorvej", hvorfor du skal blinke.

Det rene vanvid. Han må være cyklist. Det burde være overflødigt at
blinke der.
Hvis man kører ned på en motorvej, så har man i årtier vidst at
vedkommende ville ind på motorvejen, hvad ellers? Og så fletter man, og
end of story. Man kører jo ikke ned på en motorvej for at bakke rundt i
cirkler ude i rabatten...
Og ER det virkelig en "ikke ubetydelig ændring af køretøjets placering
til siden" når man kører ned på en motorvej og fletter ind? Man kan jo
ikke komme andre steder hen, end ind på motorvejen. Så man kører faktisk
bare ligeud indtil man er inde på motorvejen. Hvor skulle man ellers
køre hen? Tilkørselsbanen ender ikke med et vognbaneskift men en
sammenfletning.
Bare min mening. Men bare rolig, jeg blinker skam hvor jeg skal

Mvh
Steen F.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 29-03-11 00:26

Den 29-03-2011 00:25, Steen F. skrev:
> [...]
> sammenfletning.
> Bare min mening. Men bare rolig, jeg blinker skam hvor jeg skal

Det er hvad en dommer er kommet til.

Ved ikke lige ved hvilken retsinstans dommen er faldet. Men den kunne
måske ændres hvis en eller anden gik i retten med en bøde for ikke at
blinke, og førte sagen så langt op i systemet som mulig.

Det eneste problem der er ved det, er at hvis det er Højesteret der har
truffet beslutningen om at det at køre ind på en motorvej er en "ikke
ubetydelig ændring af køretøjets placering til siden", er der ligesom
ikke flere steder at gå hen med det.

Fra : alexbo

Dato : 28-03-11 17:16

> [...]

> Hvad betyder "Kørende skal endvidere give tegn før vognbaneskift eller
> anden ikke ubetydelig ændring af køretøjets placering til siden på

Det der står.

mvh
Alex Christensen

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 29-03-11 10:12

> "Per Henneberg Kristensen" skrev

> Det der står.

Din konklusion længere oppe er at man ikke skal blinke ved vognbaneskift:

> Grunden er at jeg mener det er ved lov at man ALTID skal blinke ved
> Vognbaneskift.

hvor dit svar er :"Men det er så IKKE rigtigt."

og hvor jeg mener at det tydeligt fremgår af ovenstående at det skal man:
"Kørende skal endvidere give tegn ved vognbaneskift ..."

Er du uenig nu? :)

Fra : alexbo

Dato : 29-03-11 10:57

"Per Henneberg Kristensen" skrev

> Din konklusion længere oppe er at man ikke skal blinke ved vognbaneskift:
Nej det er den ikke, jeg skriver klart at man ikke ALTID skal blinke, men
man skal blinke på motorvej.

"> Er det vedtaget ved lov at man skal:
> 1. Blinke ved vognbaneskift..ALTID.
Nej, men man skal blinke ved vognbaneskift på motorvej."

Der er forskel på ALTID og motorvej, og da navnlig når ALTID er med stort,
så må man formode at spørgeren mener noget med det.

mvh
Alex Christensen

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 30-03-11 15:23

> [...]
>
> Der er forskel på ALTID og motorvej, og da navnlig når ALTID er med stort,
> så må man formode at spørgeren mener noget med det.

Spørgeren kørte på motorvej, spørgsmålet var afledt af en
motorcykelsbetjents kørsel på motorvej ...

Fra : alexbo

Dato : 30-03-11 16:00

"Per Henneberg Kristensen" skrev

> Spørgeren kørte på motorvej, spørgsmålet var afledt af en
> motorcykelsbetjents kørsel på motorvej ...

Men han spørger om ALTID, svarer man ja til det vil det være forkert.

Hvad er dit svar til spørgsmålet?

Er det vedtaget ved lov at man skal:
1. Blinke ved vognbaneskift..ALTID.

Mit svar var:
Nej, men man skal blinke ved vognbaneskift på motorvej.

Har du et bedre svar?

mvh
Alex Christensen

Fra : Martin Mose Larsen

Dato : 25-03-11 19:29

On Fri, 25 Mar 2011 08:24:26 +0100, Henrik K wrote:

<snip noget om vognbaneskift>

> [...]
> da han kørte fra motorvejen. Han havde gul vest på med skriften
> "Politi"...(bare til dem der vil spørge om jeg er sikker på at det vat

Hvor stærkt skal man køre for at kunne foretage 28 observationer af et
køretøj der bevæger sig med 135 km/t?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-03-11 20:07

Martin Mose Larsen skriver:

> Hvor stærkt skal man køre for at kunne foretage 28 observationer af et
> køretøj der bevæger sig med 135 km/t?

135 km/t

Klaus
http://www.moppe.dk

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 25-03-11 21:17

On Fri, 25 Mar 2011 20:06:43 +0100, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Martin Mose Larsen skriver:

>135 km/t

>--

Det var ufint.

Nu skal de 6000 Martin'er til at ændre stemmeføringen fra harmdirrende
til noget hen i retning af spag og ydmyg.

Ikke nogen nem opgave.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Martin [6000]

Dato : 25-03-11 23:01

>Nu skal de 6000 Martin'er til at ændre stemmeføringen fra harmdirrende
>til noget hen i retning af spag og ydmyg.

Aldrig...

//Martin

Fra : Lars Peter Larsen

Dato : 25-03-11 22:51

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Martin Mose Larsen skriver:

> 135 km/t

En overmand er jo et godt eksempel - Eller ????

/Lars

Fra : Henrik K

Dato : 25-03-11 21:30

køretøj der bevæger sig med 135 km/t?<<

Cirka samme fart som betjenten...altså 135 km/t.
Var det svært at regne ud?

Fra : Leo Jensen

Dato : 25-03-11 13:16

Jeg er skuffet. Ud fra emnelinien regnede jeg med at få en historie om
en, der havde købt en stor Mercedes uden at blinke, eller da som
minimum en Octavia...

Leo

Fra : Henrik K

Dato : 25-03-11 21:31

en, der havde købt en stor Mercedes uden at blinke, eller da som
minimum en Octavia...<<

Det havde nok været mere sandsynligt hvis der havde været tale om en lastbil
eller en BMW....men det var jo en BMW..men en MC.

Fra : Ivan Madsen

Dato : 25-03-11 21:43

On Fri, 25 Mar 2011 12:15:34 -0700 (PDT), Leo Jensen
<leo.5500@gmail.com> wrote:

>Jeg er skuffet. Ud fra emnelinien regnede jeg med at få en historie om
>en, der havde købt en stor Mercedes uden at blinke, eller da som
>minimum en Octavia...

Ja, og det eneste du fik, var en stakkels lønslave, der passede sit
arbejde. Måske ikke helt godt nok, for at signalere korrekt har også
en vis værdi for omgivelserne. Rent faktisk ville jeg mene, den
pågældende burde på genopdragelseskursus. Men i forhold til de
problemer vi iøvrigt står over for, så virker det lidt småt.

Fra : Andersen [3650]

Dato : 25-03-11 23:06

Den 25-03-2011 21:43, Ivan Madsen skrev:

> [...]
> pågældende burde på genopdragelseskursus. Men i forhold til de
> problemer vi iøvrigt står over for, så virker det lidt småt.

Der er du inde på noget af det rigtige. Signalværdien.
Ligesom vi skal gå foran og være rollemodel for vores
børn, så skal ordensmagten vel gå foran og vis os andre
hvordan man færdes i trafikken.

Fra : Martin Mose Larsen

Dato : 25-03-11 20:35

On Fri, 25 Mar 2011 20:06:43 +0100, Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Martin Mose Larsen skriver:

> 135 km/t

Nemlig!

--
sayonara
Martin Mose Larsen

http://www.facebook.com/pages/Martin-Mose-Larsen/166425520075312

Fra : -=JF=-

Dato : 25-03-11 22:03

Den 25/03/11 20.34, Martin Mose Larsen skrev:

> Nemlig!

Hvis det var på en strækning med 130-begrænsning, er overskridelsen vel
til at overse

--
Mhv.
John

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-03-11 22:02

-=JF=- skriver:

> Hvis det var på en strækning med 130-begrænsning, er overskridelsen vel
> til at overse

Og målt på speedometer.....

Klaus
http://www.moppe.dk

Fra : -=JF=-

Dato : 25-03-11 22:06

Den 25/03/11 22.02, Klaus D. Mikkelsen skrev:

> Og målt på speedometer.....

Når alt kommer til alt, har synderen måske holdt en hastighed på 127 kmt

--
Mhv.
John

Fra : -=JF=-

Dato : 25-03-11 22:05

Den 25/03/11 08.24, Henrik K skrev:

> Jeg må indrømme at jeg var lidt chokeret over at en MC-betjent kan køre
> sådan.

Du må ærligt talt leve et røv-kedeligt liv, hvis der ikke skal mere til
at chokere dig!

--
Mhv.
John

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 25-03-11 23:03

"Henrik K" <Abuse@willcostyou.now> skrev i en meddelelse
> [...]
> Han havde gul vest på med skriften "Politi"...(bare til dem der vil spørge
> om jeg er sikker på at det vat en MC-betjent)

Er blink påbudt når der er tale om MC?
Eller er det den gamle 'Hånden ud'?

Hvad er den påbudte signalering for MC?
(Jeg ved det ikke)

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Torben Scheel

Dato : 27-03-11 13:32

Den 25-03-2011 23:03, Uffe Bærentsen skrev:

> Er blink påbudt når der er tale om MC?
> Eller er det den gamle 'Hånden ud'?

Så gamle er etatens køretøjer nok ikke.

> Hvad er den påbudte signalering for MC?
> (Jeg ved det ikke)

Samme for MC'ister som for bil'ister. MC'en kan nok ikke drages til ansvar.

--
vh
Torben

Fra : Martin Mose Larsen

Dato : 25-03-11 23:11

On Fri, 25 Mar 2011 22:06:26 +0100, -=JF=- wrote:

> Når alt kommer til alt, har synderen måske holdt en hastighed på 127 kmt

Hvis det forholder sig således, så trækker jeg naturligvis følehornene til
mig igen

Fra : -=JF=-

Dato : 25-03-11 23:41

Den 25/03/11 23.11, Martin Mose Larsen skrev:

> Hvis det forholder sig således, så trækker jeg naturligvis følehornene til
> mig igen

Pjat med dig... Nu skal du ikke lade en smule mulig fakta stå i vejen
for et godt skænderi

--
Mhv.
John

Fra : Martin Mose Larsen

Dato : 26-03-11 19:24

On Fri, 25 Mar 2011 23:40:37 +0100, -=JF=- wrote:

> Pjat med dig... Nu skal du ikke lade en smule mulig fakta stå i vejen
> for et godt skænderi

Hvilken hastighedsbegrænsning er der på strækningen "fra Haslev ad
sydmotorvejen og til BÃ¥rse"?

Fra : jan@froerup.dk

Dato : 26-03-11 20:18

Martin Mose Larsen <mamola.dk@gmail.com> skrev :

>Hvilken hastighedsbegrænsning er der på strækningen "fra Haslev ad
>sydmotorvejen og til Bårse"?

130

--
Jan_stevns

Life sucks !! - pass the beernut's

Fra : Martin Mose Larsen

Dato : 26-03-11 22:13

On Sat, 26 Mar 2011 20:17:36 +0100, jan wrote:

> 130

tak