/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Blinke ved vognskift
Fra : Henrik K


Dato : 25-03-11 08:24

Er det vedtaget ved lov at man skal:
1. Blinke ved vognbaneskift..ALTID.
2. Blinke ved vognbaneskift, hvis det kan hjælpe andre.

Grunden er at jeg menner det er ved lov at man ALTID skal blinke ved
Vognbaneskift.

Jeg fulgte efter en Koksgrå civil BMW politimotorcykel i går morges kl 6.40
fra Haslev ad sydmotorvejen og til Bårse.
Han kørte ca 135 km/t og foretog 28 vognbaneskift for at overhale
langsomkørende trafik og ikke en eneste gang blinkede han.
Jeg må indrømme at jeg var lidt chokeret over at en MC-betjent kan køre
sådan. Han blinkede desuden heller ikke da han kørte fra motorvejen.
Han havde gul vest på med skriften "Politi"...(bare til dem der vil spørge
om jeg er sikker på at det vat en MC-betjent)




 
 
folmer@rasmussen.dk (25-03-2011)
Kommentar
Fra : folmer@rasmussen.dk


Dato : 25-03-11 09:33

On Fri, 25 Mar 2011 08:24:26 +0100, "Henrik K" <Abuse@willcostyou.now>
wrote:

>Er det vedtaget ved lov at man skal:
>1. Blinke ved vognbaneskift..ALTID.
>2. Blinke ved vognbaneskift, hvis det kan hjælpe andre.

>--

Der skal blinkes ved vognbaneskift på motorvej. Det er der lovgivet
om. Andre steder synes jeg også at det er OK at orientere de
omkringfarende om, hvad jeg har i sinde at gøre.

>--

>Grunden er at jeg menner det er ved lov at man ALTID skal blinke ved
>Vognbaneskift.
>
>Jeg fulgte efter en Koksgrå civil BMW politimotorcykel i går morges kl 6.40
>fra Haslev ad sydmotorvejen og til Bårse.
>Han kørte ca 135 km/t og foretog 28 vognbaneskift for at overhale
>langsomkørende trafik og ikke en eneste gang blinkede han.
>Jeg må indrømme at jeg var lidt chokeret over at en MC-betjent kan køre
>sådan. Han blinkede desuden heller ikke da han kørte fra motorvejen.
>Han havde gul vest på med skriften "Politi"...(bare til dem der vil spørge
>om jeg er sikker på at det vat en MC-betjent)

>--

Ja, sådan noget kan virkelig pisse mig af!

Vi bruger mere end vi tjener på at føre krig i Libyen og Afghanistan.

Vi opvarmer vores huse med kul gravet ud af forarmede og syge russiske
minearbejdere.

Naturkatastrofer over hele verden sætter nye dagsordener for det
meste.

Og så formaster sådan en skidespræller af en politibetjent sig til at
være så menneskelig at han glemmer at blinke. .o))

Det er sateme ikke nemt at være til.

--

Venlig hilsen
Folmer

Martin [6000] (25-03-2011)
Kommentar
Fra : Martin [6000]


Dato : 25-03-11 13:58

>Og så formaster sådan en skidespræller af en politibetjent sig til at
>være så menneskelig at han glemmer at blinke. .o))

Det er jo ikke et spørgsmål om, at glemme at blinke, men et spørgsmål
om, at det ikke bliver gjort!

Der kører folk rundt i trafikken som gør hvad der passer dem og ikke
fordi de "glemmer" at gøre som de bør og skal.

Det ER et problem, uanset hvad der ellers er af problemer rundt om i
verdenen.

Det er en ligegyldighed over for sine medmennesker som jeg bare ikke
kan sætte mig ind i.

"Det rager ikke de andre hvad jeg vil i trafikken så jeg gider ikke
blinke". .. eller ... "okay jeg ved jeg skal blinke, men jeg gider
satme ikke blinke mere end 1/10 af et normalt blink - de skal ikke tro
det er noget jeg gider gøre jo..."..

Fyld selv mere på.

//Martin

folmer@rasmussen.dk (25-03-2011)
Kommentar
Fra : folmer@rasmussen.dk


Dato : 25-03-11 14:31

On Fri, 25 Mar 2011 13:57:39 +0100, "Martin [6000]"
<martinlj@tiscali.dk> wrote:

>>Og så formaster sådan en skidespræller af en politibetjent sig til at
>>være så menneskelig at han glemmer at blinke. .o))
>
>Det er jo ikke et spørgsmål om, at glemme at blinke, men et spørgsmål
>om, at det ikke bliver gjort!

>--

Jeg kan leve med at der ikke blinkes. det er nok fordi, at i
mesteparten af den tid jeg har haft kørekort, har det ikke været
lovpligtigt at blinke ved vognbaneskift.

>--

>Der kører folk rundt i trafikken som gør hvad der passer dem og ikke
>fordi de "glemmer" at gøre som de bør og skal.

>--

Det gør der helt sikkert, men der er også mange der bare har for få
hænder, med alle de gøremål de har gang i.

>--

>Det ER et problem, uanset hvad der ellers er af problemer rundt om i
>verdenen.

>--

I samme størrelsesorden????

>--

>Det er en ligegyldighed over for sine medmennesker som jeg bare ikke
>kan sætte mig ind i.

>--

Jeg prøver at undgå at sætte mig for meget ind i hvad folk har gang i.
det bekommer mig bedst.

>--

>"Det rager ikke de andre hvad jeg vil i trafikken så jeg gider ikke
>blinke". .. eller ... "okay jeg ved jeg skal blinke, men jeg gider
>satme ikke blinke mere end 1/10 af et normalt blink - de skal ikke tro
>det er noget jeg gider gøre jo..."..

>--

Børn man ikke kan nå??

>--

>Fyld selv mere på.

>--

Uha nej, det rækker længe.

--

Venlig hilsen
Folmer

Steen F. (25-03-2011)
Kommentar
Fra : Steen F.


Dato : 25-03-11 15:39

Den 25-03-2011 14:31, folmer@rasmussen.dk skrev:
> On Fri, 25 Mar 2011 13:57:39 +0100, "Martin [6000]"
> <martinlj@tiscali.dk> wrote:
>
>>> Og så formaster sådan en skidespræller af en politibetjent sig til at
>>> være så menneskelig at han glemmer at blinke. .o))
>>
>> Det er jo ikke et spørgsmål om, at glemme at blinke, men et spørgsmål
>> om, at det ikke bliver gjort!
>
>> --
>
> Jeg kan leve med at der ikke blinkes. det er nok fordi, at i
> mesteparten af den tid jeg har haft kørekort, har det ikke været
> lovpligtigt at blinke ved vognbaneskift.
>
>> --
>
>> Der kører folk rundt i trafikken som gør hvad der passer dem og ikke
>> fordi de "glemmer" at gøre som de bør og skal.
>
>> --
>
> Det gør der helt sikkert, men der er også mange der bare har for få
> hænder, med alle de gøremål de har gang i.
>
>> --
>
>> Det ER et problem, uanset hvad der ellers er af problemer rundt om i
>> verdenen.
>
>> --
>
> I samme størrelsesorden????
>
>> --
>
>> Det er en ligegyldighed over for sine medmennesker som jeg bare ikke
>> kan sætte mig ind i.
>
>> --
>
> Jeg prøver at undgå at sætte mig for meget ind i hvad folk har gang i.
> det bekommer mig bedst.
>
>> --
>
>> "Det rager ikke de andre hvad jeg vil i trafikken så jeg gider ikke
>> blinke". .. eller ... "okay jeg ved jeg skal blinke, men jeg gider
>> satme ikke blinke mere end 1/10 af et normalt blink - de skal ikke tro
>> det er noget jeg gider gøre jo..."..
>
>> --
>
> Børn man ikke kan nå??
>
>> --
>
>> Fyld selv mere på.
>
>> --
>
> Uha nej, det rækker længe.
>

Tja, man har jo vedtaget nogle regler i dette land som man skal
overholde for at undgå anarki. Vil du melde dig ud af samfundet, så flyt
fx til en ø uden færgedrift.

Mvh
Steen F.

Andersen [3650] (25-03-2011)
Kommentar
Fra : Andersen [3650]


Dato : 25-03-11 23:10

Den 25-03-2011 09:32, folmer@rasmussen.dk skrev:
> Der skal blinkes ved vognbaneskift på motorvej. Det er der lovgivet
> om. Andre steder synes jeg også at det er OK at orientere de
> omkringfarende om, hvad jeg har i sinde at gøre.

MEN folk glemmer da vist at det dersens blinkeri IKKE
giver lov til at skifte vognbane såfremt der ligger
en bil i den bane man blinker ind i.
Syntes sq tit man ser folk bare river i rattet og
tænder blinket på samme tid, med deraf følgende
farlige situationer. Og denne problematik er sq
taget til efter denne lov blev vedtaget, så jeg
så den gerne forsvinde igen.
Men det er jo bare mig og min holdning.

Christian B. Andrese~ (25-03-2011)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 25-03-11 06:12

On 25 Mar., 08:24, "Henrik K" <Ab...@willcostyou.now> wrote:
> Jeg fulgte efter en Koksgr civil BMW politimotorcykel i g r morges kl 6.40
> fra Haslev ad sydmotorvejen og til B rse.
> Han k rte ca 135 km/t og foretog 28 vognbaneskift for at overhale
> langsomk rende trafik og ikke en eneste gang blinkede han.
> Jeg m indr mme at jeg var lidt chokeret over at en MC-betjent kan k re
> s dan. Han blinkede desuden heller ikke da han k rte fra motorvejen.
> Han havde gul vest p med skriften "Politi"...(bare til dem der vil sp rge
> om jeg er sikker p at det vat en MC-betjent)

Han kunne vel ikke blink mens han skulle holde fast i citronmånen og
donuts

--
Christian

alexbo (25-03-2011)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 25-03-11 14:42



"Henrik K" skrev

> Er det vedtaget ved lov at man skal:
> 1. Blinke ved vognbaneskift..ALTID.
Nej, men man skal blinke ved vognbaneskift på motorvej.

> 2. Blinke ved vognbaneskift, hvis det kan hjælpe andre.
Nej, men man skal blinke når det er påkrævet

" Kørende skal give tegn før igangsætning fra kanten af vejen og før vending
og svingning. Kørende skal endvidere give tegn før vognbaneskift eller anden
ikke ubetydelig ændring af køretøjets placering til siden på motorvej. Ved
vognbaneskift eller anden ikke ubetydelig ændring af køretøjets placering
til siden på anden vej end motorvej skal kørende give tegn, når det er
påkrævet til vejledning for den øvrige færdsel"

> Grunden er at jeg mener det er ved lov at man ALTID skal blinke ved
> Vognbaneskift.
Men det er så IKKE rigtigt.

> Han kørte ca 135 km/t og foretog 28 vognbaneskift for at overhale
> langsomkørende trafik og ikke en eneste gang blinkede han.

Ganske utilstedeligt, den episode må indgå i gruppens store samlig af fejl
begået af de andre, dagens klaphathistorie.

mvh
Alex Christensen


Per Henneberg Kriste~ (28-03-2011)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 28-03-11 13:48

"alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i meddelelsen
news:4d8c9bb0$0$23758$14726298@news.sunsite.dk...
>
>
> "Henrik K" skrev
>
>> Er det vedtaget ved lov at man skal:
>> 1. Blinke ved vognbaneskift..ALTID.
> Nej, men man skal blinke ved vognbaneskift på motorvej.
>
>> 2. Blinke ved vognbaneskift, hvis det kan hjælpe andre.
> Nej, men man skal blinke når det er påkrævet
>
> " Kørende skal give tegn før igangsætning fra kanten af vejen og før
> vending
> og svingning. Kørende skal endvidere give tegn før vognbaneskift eller
> anden
> ikke ubetydelig ændring af køretøjets placering til siden på motorvej. Ved
> vognbaneskift eller anden ikke ubetydelig ændring af køretøjets placering
> til siden på anden vej end motorvej skal kørende give tegn, når det er
> påkrævet til vejledning for den øvrige færdsel"
>
>> Grunden er at jeg mener det er ved lov at man ALTID skal blinke ved
>> Vognbaneskift.
> Men det er så IKKE rigtigt.
>
>> Han kørte ca 135 km/t og foretog 28 vognbaneskift for at overhale
>> langsomkørende trafik og ikke en eneste gang blinkede han.
>
> Ganske utilstedeligt, den episode må indgå i gruppens store samlig af fejl
> begået af de andre, dagens klaphathistorie.

Hvad betyder "Kørende skal endvidere give tegn før vognbaneskift eller anden
ikke ubetydelig ændring af køretøjets placering til siden på motorvej" så??


--
Per
www.campingogbil.dk
(lidt om biler, bilclub og camping)


Finn Guldmann (28-03-2011)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 28-03-11 15:10

Den 28-03-2011 14:47, Per Henneberg Kristensen skrev:
>>> Er det vedtaget ved lov at man skal:
>>> 1. Blinke ved vognbaneskift..ALTID.
>> Nej, men man skal blinke ved vognbaneskift på motorvej.
>>> 2. Blinke ved vognbaneskift, hvis det kan hjælpe andre.
>> Nej, men man skal blinke når det er påkrævet
>> " Kørende skal give tegn før igangsætning fra kanten af vejen og før
>> vending
>> og svingning. Kørende skal endvidere give tegn før vognbaneskift eller
>> anden
>> ikke ubetydelig ændring af køretøjets placering til siden på motorvej.
>> Ved
>> vognbaneskift eller anden ikke ubetydelig ændring af køretøjets placering
>> til siden på anden vej end motorvej skal kørende give tegn, når det er
>> påkrævet til vejledning for den øvrige færdsel"
>>> Grunden er at jeg mener det er ved lov at man ALTID skal blinke ved
>>> Vognbaneskift.
>> Men det er så IKKE rigtigt.
>>> Han kørte ca 135 km/t og foretog 28 vognbaneskift for at overhale
>>> langsomkørende trafik og ikke en eneste gang blinkede han.
>> Ganske utilstedeligt, den episode må indgå i gruppens store samlig af
>> fejl
>> begået af de andre, dagens klaphathistorie.
> Hvad betyder "Kørende skal endvidere give tegn før vognbaneskift eller
> anden ikke ubetydelig ændring af køretøjets placering til siden på motorvej" så??
>
Bl.a. har en dommer bestemt at når du kører ind på en motorvej laver du
en "anden ikke ubetydelig ændring af køretøjets placering til siden på
motorvej", hvorfor du skal blinke.

Per Henneberg Kriste~ (28-03-2011)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 28-03-11 16:27

"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i meddelelsen
news:4d9096c3$0$23763$14726298@news.sunsite.dk...
> Den 28-03-2011 14:47, Per Henneberg Kristensen skrev:
>>>> Er det vedtaget ved lov at man skal:
>>>> 1. Blinke ved vognbaneskift..ALTID.
>>> Nej, men man skal blinke ved vognbaneskift på motorvej.
>>>> 2. Blinke ved vognbaneskift, hvis det kan hjælpe andre.
>>> Nej, men man skal blinke når det er påkrævet
>>> " Kørende skal give tegn før igangsætning fra kanten af vejen og før
>>> vending
>>> og svingning. Kørende skal endvidere give tegn før vognbaneskift eller
>>> anden
>>> ikke ubetydelig ændring af køretøjets placering til siden på motorvej.
>>> Ved
>>> vognbaneskift eller anden ikke ubetydelig ændring af køretøjets
>>> placering
>>> til siden på anden vej end motorvej skal kørende give tegn, når det er
>>> påkrævet til vejledning for den øvrige færdsel"
>>>> Grunden er at jeg mener det er ved lov at man ALTID skal blinke ved
>>>> Vognbaneskift.
>>> Men det er så IKKE rigtigt.
>>>> Han kørte ca 135 km/t og foretog 28 vognbaneskift for at overhale
>>>> langsomkørende trafik og ikke en eneste gang blinkede han.
>>> Ganske utilstedeligt, den episode må indgå i gruppens store samlig af
>>> fejl
>>> begået af de andre, dagens klaphathistorie.
>> Hvad betyder "Kørende skal endvidere give tegn før vognbaneskift eller
>> anden ikke ubetydelig ændring af køretøjets placering til siden på
>> motorvej" så??
>>
> Bl.a. har en dommer bestemt at når du kører ind på en motorvej laver du en
> "anden ikke ubetydelig ændring af køretøjets placering til siden på
> motorvej", hvorfor du skal blinke.


"Kørende skal endvidere give tegn før vognbaneskift" ....

jeg forstår ikke hvorfor man i resten af tråden ikke mener det er
obligatorisk? :)


--
Per
www.campingogbil.dk
(lidt om biler, bilclub og camping)


Finn Guldmann (28-03-2011)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 28-03-11 23:18

Den 28-03-2011 17:27, Per Henneberg Kristensen skrev:
>>> Hvad betyder "Kørende skal endvidere give tegn før vognbaneskift eller
>>> anden ikke ubetydelig ændring af køretøjets placering til siden på
>>> motorvej" så??
>> Bl.a. har en dommer bestemt at når du kører ind på en motorvej laver
>> du en "anden ikke ubetydelig ændring af køretøjets placering til siden
>> på motorvej", hvorfor du skal blinke.
> "Kørende skal endvidere give tegn før vognbaneskift" ....
> jeg forstår ikke hvorfor man i resten af tråden ikke mener det er
> obligatorisk? :)
>
Det er nok fordi nogen har det med at blande tingene sammen.

Det er kun på motorvej det er pligtig ved vognbaneskift. Andre steder
end motorveje er det en fordel for andre at man gør det, men ikke en pligt.

Steen F. (28-03-2011)
Kommentar
Fra : Steen F.


Dato : 28-03-11 23:25

Den 28-03-2011 16:10, Finn Guldmann skrev:
> Bl.a. har en dommer bestemt at når du kører ind på en motorvej laver du
> en "anden ikke ubetydelig ændring af køretøjets placering til siden på
> motorvej", hvorfor du skal blinke.

Det rene vanvid. Han må være cyklist. Det burde være overflødigt at
blinke der.
Hvis man kører ned på en motorvej, så har man i årtier vidst at
vedkommende ville ind på motorvejen, hvad ellers? Og så fletter man, og
end of story. Man kører jo ikke ned på en motorvej for at bakke rundt i
cirkler ude i rabatten...
Og ER det virkelig en "ikke ubetydelig ændring af køretøjets placering
til siden" når man kører ned på en motorvej og fletter ind? Man kan jo
ikke komme andre steder hen, end ind på motorvejen. Så man kører faktisk
bare ligeud indtil man er inde på motorvejen. Hvor skulle man ellers
køre hen? Tilkørselsbanen ender ikke med et vognbaneskift men en
sammenfletning.
Bare min mening. Men bare rolig, jeg blinker skam hvor jeg skal

Mvh
Steen F.

Finn Guldmann (29-03-2011)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 29-03-11 00:26

Den 29-03-2011 00:25, Steen F. skrev:
>> Bl.a. har en dommer bestemt at når du kører ind på en motorvej laver du
>> en "anden ikke ubetydelig ændring af køretøjets placering til siden på
>> motorvej", hvorfor du skal blinke.
> Det rene vanvid. Han må være cyklist. Det burde være overflødigt at
> blinke der.
> Hvis man kører ned på en motorvej, så har man i årtier vidst at
> vedkommende ville ind på motorvejen, hvad ellers? Og så fletter man, og
> end of story. Man kører jo ikke ned på en motorvej for at bakke rundt i
> cirkler ude i rabatten...
> Og ER det virkelig en "ikke ubetydelig ændring af køretøjets placering
> til siden" når man kører ned på en motorvej og fletter ind? Man kan jo
> ikke komme andre steder hen, end ind på motorvejen. Så man kører faktisk
> bare ligeud indtil man er inde på motorvejen. Hvor skulle man ellers
> køre hen? Tilkørselsbanen ender ikke med et vognbaneskift men en
> sammenfletning.
> Bare min mening. Men bare rolig, jeg blinker skam hvor jeg skal
>
Det er hvad en dommer er kommet til.

Ved ikke lige ved hvilken retsinstans dommen er faldet. Men den kunne
måske ændres hvis en eller anden gik i retten med en bøde for ikke at
blinke, og førte sagen så langt op i systemet som mulig.

Det eneste problem der er ved det, er at hvis det er Højesteret der har
truffet beslutningen om at det at køre ind på en motorvej er en "ikke
ubetydelig ændring af køretøjets placering til siden", er der ligesom
ikke flere steder at gå hen med det.

alexbo (28-03-2011)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 28-03-11 17:16


"Per Henneberg Kristensen" skrev

>> Nej, men man skal blinke ved vognbaneskift på motorvej.

> Hvad betyder "Kørende skal endvidere give tegn før vognbaneskift eller
> anden ikke ubetydelig ændring af køretøjets placering til siden på
> motorvej"
> så??

Det der står.

mvh
Alex Christensen


Per Henneberg Kriste~ (29-03-2011)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 29-03-11 10:12

"alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i meddelelsen
news:4d90b455$0$23752$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Per Henneberg Kristensen" skrev
>
>>> Nej, men man skal blinke ved vognbaneskift på motorvej.
>
>> Hvad betyder "Kørende skal endvidere give tegn før vognbaneskift eller
>> anden ikke ubetydelig ændring af køretøjets placering til siden på
>> motorvej"
>> så??
>
> Det der står.


Din konklusion længere oppe er at man ikke skal blinke ved vognbaneskift:

> Grunden er at jeg mener det er ved lov at man ALTID skal blinke ved
> Vognbaneskift.

hvor dit svar er :"Men det er så IKKE rigtigt."

og hvor jeg mener at det tydeligt fremgår af ovenstående at det skal man:
"Kørende skal endvidere give tegn ved vognbaneskift ..."

Er du uenig nu? :)

--
Per
www.campingogbil.dk
(lidt om biler, bilclub og camping)


alexbo (29-03-2011)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 29-03-11 10:57



"Per Henneberg Kristensen" skrev

> Din konklusion længere oppe er at man ikke skal blinke ved vognbaneskift:
Nej det er den ikke, jeg skriver klart at man ikke ALTID skal blinke, men
man skal blinke på motorvej.

"> Er det vedtaget ved lov at man skal:
> 1. Blinke ved vognbaneskift..ALTID.
Nej, men man skal blinke ved vognbaneskift på motorvej."

Der er forskel på ALTID og motorvej, og da navnlig når ALTID er med stort,
så må man formode at spørgeren mener noget med det.

mvh
Alex Christensen


Per Henneberg Kriste~ (30-03-2011)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 30-03-11 15:23

"alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i meddelelsen
news:4d91aced$0$23755$14726298@news.sunsite.dk...
>
>
> "Per Henneberg Kristensen" skrev
>
>> Din konklusion længere oppe er at man ikke skal blinke ved vognbaneskift:
> Nej det er den ikke, jeg skriver klart at man ikke ALTID skal blinke, men
> man skal blinke på motorvej.
>
> "> Er det vedtaget ved lov at man skal:
>> 1. Blinke ved vognbaneskift..ALTID.
> Nej, men man skal blinke ved vognbaneskift på motorvej."
>
> Der er forskel på ALTID og motorvej, og da navnlig når ALTID er med stort,
> så må man formode at spørgeren mener noget med det.


Spørgeren kørte på motorvej, spørgsmålet var afledt af en
motorcykelsbetjents kørsel på motorvej ...


--
Per
www.campingogbil.dk
(lidt om biler, bilclub og camping)


alexbo (30-03-2011)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 30-03-11 16:00

"Per Henneberg Kristensen" skrev

> Spørgeren kørte på motorvej, spørgsmålet var afledt af en
> motorcykelsbetjents kørsel på motorvej ...

Men han spørger om ALTID, svarer man ja til det vil det være forkert.

Hvad er dit svar til spørgsmålet?

Er det vedtaget ved lov at man skal:
1. Blinke ved vognbaneskift..ALTID.

Mit svar var:
Nej, men man skal blinke ved vognbaneskift på motorvej.

Har du et bedre svar?

mvh
Alex Christensen


Martin Mose Larsen (25-03-2011)
Kommentar
Fra : Martin Mose Larsen


Dato : 25-03-11 19:29

On Fri, 25 Mar 2011 08:24:26 +0100, Henrik K wrote:

<snip noget om vognbaneskift>

> Jeg fulgte efter en Koksgrå civil BMW politimotorcykel i går morges kl
> 6.40 fra Haslev ad sydmotorvejen og til Bårse. Han kørte ca 135 km/t og
> foretog 28 vognbaneskift for at overhale langsomkørende trafik og ikke
> en eneste gang blinkede han. Jeg må indrømme at jeg var lidt chokeret
> over at en MC-betjent kan køre sådan. Han blinkede desuden heller ikke
> da han kørte fra motorvejen. Han havde gul vest på med skriften
> "Politi"...(bare til dem der vil spørge om jeg er sikker på at det vat
> en MC-betjent)

Hvor stærkt skal man køre for at kunne foretage 28 observationer af et
køretøj der bevæger sig med 135 km/t?

Klaus D. Mikkelsen (25-03-2011)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 25-03-11 20:07

Martin Mose Larsen skriver:
>
>
> Hvor stærkt skal man køre for at kunne foretage 28 observationer af et
> køretøj der bevæger sig med 135 km/t?

135 km/t


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://www.moppe.dk

folmer@rasmussen.dk (25-03-2011)
Kommentar
Fra : folmer@rasmussen.dk


Dato : 25-03-11 21:17

On Fri, 25 Mar 2011 20:06:43 +0100, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Martin Mose Larsen skriver:
>>
>>
>> Hvor stærkt skal man køre for at kunne foretage 28 observationer af et
>> køretøj der bevæger sig med 135 km/t?
>
>135 km/t

>--

Det var ufint.

Nu skal de 6000 Martin'er til at ændre stemmeføringen fra harmdirrende
til noget hen i retning af spag og ydmyg.

Ikke nogen nem opgave.

--

Venlig hilsen
Folmer

Martin [6000] (25-03-2011)
Kommentar
Fra : Martin [6000]


Dato : 25-03-11 23:01

>Nu skal de 6000 Martin'er til at ændre stemmeføringen fra harmdirrende
>til noget hen i retning af spag og ydmyg.

Aldrig...

//Martin

Lars Peter Larsen (25-03-2011)
Kommentar
Fra : Lars Peter Larsen


Dato : 25-03-11 22:51

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Martin Mose Larsen skriver:
>
>>
>>Hvor stærkt skal man køre for at kunne foretage 28 observationer af et
>>køretøj der bevæger sig med 135 km/t?
>
>
> 135 km/t

En overmand er jo et godt eksempel - Eller ????

/Lars

Henrik K (25-03-2011)
Kommentar
Fra : Henrik K


Dato : 25-03-11 21:30

>>Hvor stærkt skal man køre for at kunne foretage 28 observationer af et
køretøj der bevæger sig med 135 km/t?<<

Cirka samme fart som betjenten...altså 135 km/t.
Var det svært at regne ud?



Leo Jensen (25-03-2011)
Kommentar
Fra : Leo Jensen


Dato : 25-03-11 13:16


Jeg er skuffet. Ud fra emnelinien regnede jeg med at få en historie om
en, der havde købt en stor Mercedes uden at blinke, eller da som
minimum en Octavia...

Leo

Henrik K (25-03-2011)
Kommentar
Fra : Henrik K


Dato : 25-03-11 21:31

>>Jeg er skuffet. Ud fra emnelinien regnede jeg med at få en historie om
en, der havde købt en stor Mercedes uden at blinke, eller da som
minimum en Octavia...<<

Det havde nok været mere sandsynligt hvis der havde været tale om en lastbil
eller en BMW....men det var jo en BMW..men en MC.




Ivan Madsen (25-03-2011)
Kommentar
Fra : Ivan Madsen


Dato : 25-03-11 21:43

On Fri, 25 Mar 2011 12:15:34 -0700 (PDT), Leo Jensen
<leo.5500@gmail.com> wrote:

>
>Jeg er skuffet. Ud fra emnelinien regnede jeg med at få en historie om
>en, der havde købt en stor Mercedes uden at blinke, eller da som
>minimum en Octavia...
>

Ja, og det eneste du fik, var en stakkels lønslave, der passede sit
arbejde. Måske ikke helt godt nok, for at signalere korrekt har også
en vis værdi for omgivelserne. Rent faktisk ville jeg mene, den
pågældende burde på genopdragelseskursus. Men i forhold til de
problemer vi iøvrigt står over for, så virker det lidt småt.


Andersen [3650] (25-03-2011)
Kommentar
Fra : Andersen [3650]


Dato : 25-03-11 23:06

Den 25-03-2011 21:43, Ivan Madsen skrev:
> On Fri, 25 Mar 2011 12:15:34 -0700 (PDT), Leo Jensen
> <leo.5500@gmail.com> wrote:
>
>>
>> Jeg er skuffet. Ud fra emnelinien regnede jeg med at få en historie om
>> en, der havde købt en stor Mercedes uden at blinke, eller da som
>> minimum en Octavia...
>>
>
> Ja, og det eneste du fik, var en stakkels lønslave, der passede sit
> arbejde. Måske ikke helt godt nok, for at signalere korrekt har også
> en vis værdi for omgivelserne. Rent faktisk ville jeg mene, den
> pågældende burde på genopdragelseskursus. Men i forhold til de
> problemer vi iøvrigt står over for, så virker det lidt småt.
>
Der er du inde på noget af det rigtige. Signalværdien.
Ligesom vi skal gå foran og være rollemodel for vores
børn, så skal ordensmagten vel gå foran og vis os andre
hvordan man færdes i trafikken.

Martin Mose Larsen (25-03-2011)
Kommentar
Fra : Martin Mose Larsen


Dato : 25-03-11 20:35

On Fri, 25 Mar 2011 20:06:43 +0100, Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Martin Mose Larsen skriver:
>>
>>
>> Hvor stærkt skal man køre for at kunne foretage 28 observationer af
>> et køretøj der bevæger sig med 135 km/t?
>
> 135 km/t
>

Nemlig!

--
sayonara
Martin Mose Larsen

http://www.facebook.com/pages/Martin-Mose-Larsen/166425520075312

-=JF=- (25-03-2011)
Kommentar
Fra : -=JF=-


Dato : 25-03-11 22:03

Den 25/03/11 20.34, Martin Mose Larsen skrev:
>> 135 km/t
>> >
> Nemlig!
>
Hvis det var på en strækning med 130-begrænsning, er overskridelsen vel
til at overse

--
Mhv.
John

Klaus D. Mikkelsen (25-03-2011)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 25-03-11 22:02

-=JF=- skriver:
>
> Hvis det var på en strækning med 130-begrænsning, er overskridelsen vel
> til at overse

Og målt på speedometer.....


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://www.moppe.dk

-=JF=- (25-03-2011)
Kommentar
Fra : -=JF=-


Dato : 25-03-11 22:06

Den 25/03/11 22.02, Klaus D. Mikkelsen skrev:

> Og målt på speedometer.....

Når alt kommer til alt, har synderen måske holdt en hastighed på 127 kmt


--
Mhv.
John

-=JF=- (25-03-2011)
Kommentar
Fra : -=JF=-


Dato : 25-03-11 22:05

Den 25/03/11 08.24, Henrik K skrev:

> Jeg må indrømme at jeg var lidt chokeret over at en MC-betjent kan køre
> sådan.

Du må ærligt talt leve et røv-kedeligt liv, hvis der ikke skal mere til
at chokere dig!


--
Mhv.
John

Uffe Bærentsen (25-03-2011)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 25-03-11 23:03


"Henrik K" <Abuse@willcostyou.now> skrev i en meddelelse
news:4d8c4329$0$23756$14726298@news.sunsite.dk...
> Er det vedtaget ved lov at man skal:
> 1. Blinke ved vognbaneskift..ALTID.
> 2. Blinke ved vognbaneskift, hvis det kan hjælpe andre.
>
> Grunden er at jeg menner det er ved lov at man ALTID skal blinke ved
> Vognbaneskift.
>
> Jeg fulgte efter en Koksgrå civil BMW politimotorcykel i går morges kl
> 6.40 fra Haslev ad sydmotorvejen og til Bårse.
> Han kørte ca 135 km/t og foretog 28 vognbaneskift for at overhale
> langsomkørende trafik og ikke en eneste gang blinkede han.
> Jeg må indrømme at jeg var lidt chokeret over at en MC-betjent kan køre
> sådan. Han blinkede desuden heller ikke da han kørte fra motorvejen.
> Han havde gul vest på med skriften "Politi"...(bare til dem der vil spørge
> om jeg er sikker på at det vat en MC-betjent)

Er blink påbudt når der er tale om MC?
Eller er det den gamle 'Hånden ud'?

Hvad er den påbudte signalering for MC?
(Jeg ved det ikke)



--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i
Fiat Punto 1,2i



Torben Scheel (27-03-2011)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 27-03-11 13:32

Den 25-03-2011 23:03, Uffe Bærentsen skrev:
>
> Er blink påbudt når der er tale om MC?
> Eller er det den gamle 'Hånden ud'?

Så gamle er etatens køretøjer nok ikke.

> Hvad er den påbudte signalering for MC?
> (Jeg ved det ikke)

Samme for MC'ister som for bil'ister. MC'en kan nok ikke drages til ansvar.

--
vh
Torben

Martin Mose Larsen (25-03-2011)
Kommentar
Fra : Martin Mose Larsen


Dato : 25-03-11 23:11

On Fri, 25 Mar 2011 22:06:26 +0100, -=JF=- wrote:

> Den 25/03/11 22.02, Klaus D. Mikkelsen skrev:
>
>> Og målt på speedometer.....
>
> Når alt kommer til alt, har synderen måske holdt en hastighed på 127 kmt
>

Hvis det forholder sig således, så trækker jeg naturligvis følehornene til
mig igen

--
sayonara
Martin Mose Larsen

http://www.facebook.com/pages/Martin-Mose-Larsen/166425520075312

-=JF=- (25-03-2011)
Kommentar
Fra : -=JF=-


Dato : 25-03-11 23:41

Den 25/03/11 23.11, Martin Mose Larsen skrev:

> Hvis det forholder sig således, så trækker jeg naturligvis følehornene til
> mig igen

Pjat med dig... Nu skal du ikke lade en smule mulig fakta stå i vejen
for et godt skænderi

--
Mhv.
John

Martin Mose Larsen (26-03-2011)
Kommentar
Fra : Martin Mose Larsen


Dato : 26-03-11 19:24

On Fri, 25 Mar 2011 23:40:37 +0100, -=JF=- wrote:

> Den 25/03/11 23.11, Martin Mose Larsen skrev:
>
>> Hvis det forholder sig således, så trækker jeg naturligvis følehornene
>> til mig igen
>
> Pjat med dig... Nu skal du ikke lade en smule mulig fakta stå i vejen
> for et godt skænderi

Hvilken hastighedsbegrænsning er der på strækningen "fra Haslev ad
sydmotorvejen og til BÃ¥rse"?

--
sayonara
Martin Mose Larsen

http://www.facebook.com/pages/Martin-Mose-Larsen/166425520075312

jan@froerup.dk (26-03-2011)
Kommentar
Fra : jan@froerup.dk


Dato : 26-03-11 20:18

Martin Mose Larsen <mamola.dk@gmail.com> skrev :

>Hvilken hastighedsbegrænsning er der på strækningen "fra Haslev ad
>sydmotorvejen og til Bårse"?

130

--
Jan_stevns

Life sucks !! - pass the beernut's

Martin Mose Larsen (26-03-2011)
Kommentar
Fra : Martin Mose Larsen


Dato : 26-03-11 22:13

On Sat, 26 Mar 2011 20:17:36 +0100, jan wrote:

> Martin Mose Larsen <mamola.dk@gmail.com> skrev :
>
>>Hvilken hastighedsbegrænsning er der på strækningen "fra Haslev ad
>>sydmotorvejen og til BÃ¥rse"?
>
> 130

tak

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408924
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste