Sai Baba.
Fra : Ove

Dato : 10-08-01 09:59

Jeg har læst en del om Sai Baba og hans virke i Indien, hvor han kan
materialisere ting og aske ud af den blå luft. Han kan helbrede syge og
alverdens mystiske ting, som jeg har fået at vide af nogle bekendte der
har været nede og besøge ham. Jeg har selv prøvet at bede til ham og
følte at det virkede. Nu vil jeg gerne vide om man kan sige at han er en
guru der kan sammenlignes med Jesus? kom med nogle seriøse besvarelser,
Ove(PCI) der er bedst /

http://www.kandu.dk/

Fra : Rengøringsassistente~

Dato : 10-08-01 10:17

"Ove" <Ove.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> guru der kan sammenlignes med Jesus? kom med nogle seriøse
besvarelser,

Sai Baba hører ind under news://dk.livssyn eller

Fut sættes til dk.livssyn

Niels

Fra : summer

Dato : 13-08-01 17:18

http://www.kandu.dk/

Fra : Erik

Dato : 10-08-01 15:35

"Ove" <Ove.news@kandu.dk> wrote in message
> [...]
> følte at det virkede. Nu vil jeg gerne vide om man kan sige at han er en
> guru der kan sammenlignes med Jesus? kom med nogle seriøse besvarelser,

Det er bibelsk eller rettere fortalt om i bibelen, det Sai Baba foretager
sig
med hensyn til at materialisere ting ud af luften helbrede syge og andre
" mystiske ting ". Og Bibelen fortæller om hans tryllerier på den måde,
at det er fra en ukult kilde og ikke fra Jesus.

Det bedste sted at finde forskellen mellem Guds mirakler og det ukultes
mirakler er de gange Moses og Aron blev sendt til Farao af Gud for, at
befri Jøderne i Ægypten.

2 mos 7 v 9 »Når Farao siger til jer, at I skal gøre et under,
skal du sige til Aron: Tag din stav, og kast den foran Farao!
Den skal blive til en slange.«
v10 Så gik Moses og Aron til Farao og gjorde, sådan som
Herren havde befalet; Aron kastede sin stav foran Farao og
hans hoffolk, og den blev til en slange.
(her kommer det)
v11 Men Farao tilkaldte vismændene og troldmændene,
og Egyptens mirakelmagere gjorde det samme med deres
hemmelige kunster;
v12 de kastede hver sin stav, og stavene blev til slanger.
Men Arons stav slugte deres stave.

Læser vi videre opdager vi at Ægyptens troldmændene er
i stand til at kopiere Guds mirakler, men kun indtil en vis
udstrækning, hvor Gud slog dem med sygdomme.

Sia Baba er en lignende troldmand der kan udfører nogle
mirakler kendt i kristne kredse som "sort magi". Der er den
forskel at Sia Baba kun kan retlede dig vise dig en vej
hvor du selv skal bekæmpe det onde der er i dig, medens
Jesus viser ikke kun vejen, men gik den selv og ved sin død
på korset blev Jesus din stedfortræder for at befri dig for det
onde og bringe det Gud skabte menneske frem i dig, et billed
af jesus selv Romerbrevet 8 v 29

Nej bestemt Nej, Sia Babas arbejdsgiver er ikke at samligne
med Jesus og Sia Baba er slet ingen ting, men kun en evangalist
som Satan har givet lov til at bruge mørkets kraft en stund.

Erik

Fra : Børge Højlund Jensen~

Dato : 10-08-01 22:27

"Ove" <Ove.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har læst en del om Sai Baba og hans virke i Indien, hvor han kan
> I de sidste dag skal der komme mange falske profeter der påstår mere eller
mindre at de er Jesus, og det med undre og tegn, han er en af dem.

--
Mange kærlige hilsener fra Børge der bor i Viborg.
http://www.nydheder.subnet.dk http://www.oplevjesus.dk/

Fra : Vidal

Dato : 10-08-01 21:37

> [...]

> Jeg har læst en del om Sai Baba og hans virke i Indien, hvor han kan
> materialisere ting og aske ud af den blå luft. Han kan helbrede syge og

Jeg har hørt, Sai Babas yndlingssang er
'Blue Suede Shoe':

'It's one for the money,
Two for the show,
Three to get ready,
Go man, go.'

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

Fra : Christina Puhakka Eg~

Dato : 11-08-01 14:42

Vidal <vidal@worldonline.dk> skrev...

> Jeg har hørt, Sai Babas yndlingssang er
> 'Blue Suede Shoe':

Tak, Villy! Det var simpelthen dagens bedste grin!

Christina