"Bakken"
Fra : Henning Jensen

Dato : 23-03-11 17:28

Jeg kørte en tur til "Bakken" i går. Vandrede over til Peter Liips hus
og sad i læ, udenfor i solskinnet, og drak en øl. Pris 30 kroner.
Jeg/vi er kommet meget på "Bakken", så det er blevet til mange
oplevelser gennem tiderne. De senere år er jeg "dukket op" når en af
beverdingerne har disket op med lidt jazz. Jeg har f.eks. hørt Jesper
Thilo nogle gange. Som jeg bedst sad om mindedes, voksede trangen til en
øl mere, trods det, at de ikke førte Tuborg:-|
Der er ikke noget klip med Thilo fra "Bakken" så der må 'nøjes' med dette:

http://www.youtube.com/watch?v=x8uXPGfi_58

Og så er der Cirkusrevyen, med mange oplevelser. Jeg nøjes her med
"Hende med blokfløjten", om hende kvinden der spiller ligesom en symaskine:

http://www.youtube.com/watch?v=bbto93_38Fc

"Bakkesangerinden" med Erika Voigt i en næsten original udgave af
sangen, som først senere blev en "Bakkesang". Jeg skriver næsten, for
her synger hun også 4.de vers, og det var ikke med i den oprindelige
Lommer-revy.
Det er verset om "nonnen og sømanden", som er tilføjet senere. Det
hentyder til en datidig vits, som blev en talemåde i mange år. Ja man
hører endda engang imellem stadig udtrykket.
Datiden vits kender nogle af jeg formentlig:
En sømand som havde været ude og sejle længe kom i land, og fik den den
første kvinde, øje på en nonne. Han sprang på hende og voldtog hende.
Bagefter fortrød han og blev lidt nervøs og forsøgte at trøste hende lidt.
Sømanden: "Nu fortæller du vel ikke noget når du komme hjem i klosteret?".
Nonnen: "Jo... jeg fortæller at jeg blev voldtaget af en sømand to gange".
Sømanden: "To gange.....?".
Nonnen: "Ja, mere travlt har du vel ikke....".

http://www.youtube.com/watch?v=swQiVaHMFws

Erika Voigt var ikke syngepige på bakken. Hun havde været med i en
enkelt Cirkusrevy og så havde hun spillet syngepige i filmen "Bag de
røde porte".
Derimod havde Cleo, dette farverige menneske, været syngepige.
Umiddelbart så tror man, at "Zka vi sove eller hva'" er fra
Bakke-perioden, men den er fra en film med Dirch Passer.
Jeg har desværre ikke pladen med hende, men jeg har et spørgsmål til til
Allan Krautwald: Har hun været med i en 'Radio Mercur' udsendelse

Det er værd at nævne, at det var Jacob Haugaard der fik overrakt
'Tribini Prisen' sidste år. Det er vist stadig er en hemmelighed hvem
der får prisen i år:

http://www.youtube.com/watch?v=Igx02TV5XS8&feature=related

Henning