Excel / Word makro
Fra : Thomas Christensen

Dato : 10-08-01 09:40

Hej Alle,

Jeg har også postet denne på diverse microsoft.public.excel NG. Så hvorfor
ikke også
på den danske NG ?

Jeg har ikke oversat den da jeg regner med i kan forstå den

*********************** START ******************
Hi everyone,

I am planning to write an add-in which does the following:
*1. Opens an Excel workbook. (customer data)
*2. Sorts the workbook by a category, and saves customers belonging to each
category to a seperate workbook.
3. Merges each newly created workbook, with a standard letter created using
Word.
4. Prints the letters.

* Part 1 and 2 are finished and exist as an Excel add-in.

I have a few general questions to anyone experienced in Excel / Word
automation:
------
Is it best to implement it as an Excel add-in or a Word add-in, or two
seperate add-ins ?
Is it possible to automate all Word mailmerge settings using VBA ?
Are there any issues specific to Word97 or Excel97 that I should be aware of
?
Should I use Word or Excel as the client program ?

Any help at all would be appreciated.

Regards
Thomas Christensen

******************** SLUT *****************

Mvh
Thomas Christensen

Fra : henrich_s

Dato : 10-08-01 14:26

Hej Thomas
Jeg ville personlig være ked af at løse en opgave som denne med
Excel/Word.
Jeg tror det rigtige værktøj til en sådan opgave hedder Access.
Det fungerer rimelig fint og smertefrit med at lave Word flettebreve ud
fra Forespørgsler i Access.
Ulempen er selvfølgelig, at man må sætte sig lidt ind i Access (købe
det?) og flytte data herover.
Den helt "enkle" løsning ville være at holde det udelukkende i Access -
med rapporter!

Det lyder som lidt hokus pokus at generere fletbreve ud fra temporære
regneark genereret med vba kode.

Overvej Access!

/Henrich

http://www.kandu.dk/