Civic olielampe blink
Fra : Martin Sørensen

Dato : 21-03-11 15:57

Hej,

For godt 1½ år siden købte jeg en Honda Civic fra 1995 og på turen hjem,
lige da jeg kørte fra motorvejen efter godt 200 km, ser jeg et svagt
blink fra olielampen. Lidt senere giver den lidt lys fra sig igen, og
det virker til at hænge sammen med at den lyser når jeg giver gas. Jeg
får den parkeret ved en tankstation og får tjekket oliestanden, og den
helt fin så jeg undrer mig lidt over hvad der er galt.

Jeg starter bilen igen og kører helt hjem, nu uden lys i olielampen. Jeg
oplever aldrig olielampen lyse igen, og en lille måneds tid efter er den
på værksted for at få ordnet diverse ting. De måler også olietrykket og
siger at det ikke fejler noget, så de kan ikke forklare det.

Nu kommer jeg så i tanke om at en uges tid efter købet oplevede jeg at
den var helt død da jeg kom ud til den, hvor jeg finder ud af at
minuspolen på batteriet ikke er spændt ordentligt fast (sælger havde
lige skiftet batteriet, men det var åbenbart for svært for ham). Så nu
tænker jeg på om det kan have været en dårlig minuspol der betød at
olielampen begyndte at lyse?

Der er som sagt 1½ år siden, hvor den har kørt uden problemer lige
siden, men det har hele tiden naget mig at jeg aldrig fandt ud af
hvorfor det skete.

--
Mvh. Martin