Stafetten: Kold
Fra : Ukendt

Dato : 20-03-11 23:26

Nu hvor vinteren skulle være ovre, burde det være en stafet om forår. Men da
jeg skulle på MTB i skoven i formiddags var der 3 grader og tåget, så
stafetten bliver altså KOLD og afarter deraf.

En enkelt fra mig, Ice Queen med Within Temptation:
http://www.youtube.com/watch?v=VoQIFG0oub4

Find noget kulde......

Fra : P.Petersen

Dato : 20-03-11 23:50

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> stafetten bliver altså KOLD og afarter deraf.
>
> En enkelt fra mig, Ice Queen med Within Temptation:

Hej Alex.
Kulde har vi da fået nok af for i år, men når du nu beder om mere, så ok.
Hende her hører vi yderst sjældent her i gruppen.
Annie Lennox. Cold.
http://www.youtube.com/watch?v=xi19gH6_waE

Og en anden fantastisk sangerinde. Norah Jones. Cold cold heart.
http://www.youtube.com/watch?v=g35zS1tVO3o&playnext=1&list=PL63FDE9A7311FBAE1

Og lige en tredje sangerinde, der forlod os lidt for tidligt.
Danser Med Drenge. Kolde Hjerter.
http://www.youtube.com/watch?v=fyFB852Nz_0

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Benny Mortensen

Dato : 21-03-11 11:58

"P.Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> http://www.youtube.com/watch?v=g35zS1tVO3o&playnext=1&list=PL63FDE9A7311FBAE1
>
> Og lige en tredje sangerinde, der forlod os lidt for tidligt.

Nå ja, skal der være koldt, så er dette da et af stederne
Johnny Horton / North to Alaska

http://www.youtube.com/watch?v=EqZn4JDjhXg

At man så også kunne finde guld, trak nok ikke ned.

Og skulle vi så ikke tage den med på Dansk, hvor vi hører Four Jacks
med Bent Werther i forgrunden... Kom til Alaska

http://www.youtube.com/watch?v=a7kr-jZ2iG0

Og selvfølgelig, for slutteligt at understrege temperaturen, så også B siden
af første

Johnny Horton / When it's springtime in Alaska, it's 40 below...

http://www.youtube.com/watch?v=fVK-PlfvGR0

Så er der faktisk lidt koldt

M.V.H...Benny..

Fra : Henning Jensen

Dato : 21-03-11 00:33

On 20-03-2011 23:25, Alex Linaa wrote:
> Nu hvor vinteren skulle være ovre, burde det være en stafet om forår. Men da
> jeg skulle på MTB i skoven i formiddags var der 3 grader og tåget, så
> stafetten bliver altså KOLD og afarter deraf.

Kun Mogens Wieth kan synge "Den blå anemone":

http://www.youtube.com/watch?v=K4oZuHg3BGQ

Trods kulden så går det den rigtige vej. Denne smukke melodi, Dvorak's
"Humoresque", gav 'Comedian Harmonists" denne tekst: "Eine kleine
Frühlingweise":

http://www.youtube.com/watch?v=ekYeftkn-Hs&feature=related

Jeg nægter at bøje mig for kulden og vil i stedet optimistisk sende
sammen besked som Andersen og Dissing, en "Hilsen til forårssolen".
Lyset er kommet igen, så lad det kun være koldt et par dage mere.

http://www.youtube.com/watch?v=IHKynhXCj44

Henning

Fra : Henning Jensen

Dato : 21-03-11 10:41

On 20-03-2011 23:25, Alex Linaa wrote:

> stafetten bliver altså KOLD og afarter deraf.

Jeg var vist lidt for optimistisk i mit sidste indlæg - jeg vovede mig
lidt langt væk fra emnet.
Det vil jeg prøve at råde bod på med dette nummer som er aktuelt, både
hvad angår kulden og månen.

Everything Here Is So Cold
Everything Here Is So Dark
I Remember It As From A Dream
In The Corner Of This Time
Diabolic Shapes Float By
Out From The Dark
I Remember It Was Here I Died
By Following The Freezing Moon
It's Night Again, Night You Beautiful
I Please My Hunger, On Living Humans

Åge har, i en anden tråd, forgæves forsøgt at finde numre i det
nordatlantiske hjørne, så dette Oslo-band, disse vikinger, må også være
noget for ham. En X-faktor med en pil opad, og betegnelsen: en ren
"godaw'er".
Mayhem med "Freezing Moon":

http://www.youtube.com/watch?v=y84gW_5ZFKE&feature=related

Henning

Fra : Bjarne K.

Dato : 21-03-11 15:18

"Alex Linaa" <www.linaa.com> wrote in message
> [...]
> stafetten bliver altså KOLD og afarter deraf.
>
> En enkelt fra mig, Ice Queen med Within Temptation:

Kolde drinks er godt.

Tone Loc - Funky Colde Medina
http://www.youtube.com/watch?v=ckV5NeB0tJY&feature=related

Cool Corona - Nice Device
http://www.youtube.com/watch?v=KbWtaxoIQeg

Her er der både Country og Western
Billy Currington - Pretty Good At Drinkin' Beer
http://www.youtube.com/watch?v=XtMy5IBmX7E

Bjarne K.

Fra : Ukendt

Dato : 21-03-11 20:21

"Alex Linaa" <www.linaa.com> wrote in

> stafetten bliver altså KOLD og afarter deraf.

Klasikker: Dean Martin, "Baby its cold outside"

http://www.youtube.com/watch?v=crFQpOCDfEc

Venligst
Lars

Fra : Ukendt

Dato : 21-03-11 20:28

"Alex Linaa" <www.linaa.com> wrote in

> stafetten bliver altså KOLD og afarter deraf.

Endnu en klasikker: Kinks, "Sunny afternoon" optaget i vinterlandskab.
Teksten "sipping at my ice COLD beer" kommer ca 1:40 inde i videoen.

http://www.youtube.com/watch?v=1h1oRP7FfBw

venligst
Lars

Fra : Jan Kronsell

Dato : 21-03-11 21:54

> [...]
> stafetten bliver altså KOLD og afarter deraf.
>
> En enkelt fra mig, Ice Queen med Within Temptation:

Is ganske rigtigt koldt, ogaå i solenm så her er Status Quo med Ice in the
Sun - som godt nok smelter her.
http://www.youtube.com/watch?v=vFhSpRgeIEE

Breaking Benjamin er So Cold.
http://www.youtube.com/watch?v=rTiGlNDnOtE

Ude i det tomme rum, er der også forholfsvis koldt, så Black Sabbath med
Into the Void
http://www.youtube.com/watch?v=VDQZIWHqUug

Jan

Fra : Ukendt

Dato : 21-03-11 23:08

"Jan Kronsell" <nospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Breaking Benjamin er So Cold.
> http://www.youtube.com/watch?v=rTiGlNDnOtE

Den var ny for mig, men lige vand på min mølle. Så du får stafetten :)

/Alex

Fra : Jan Kronsell

Dato : 21-03-11 23:36

> "Jan Kronsell" <nospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Den var ny for mig, men lige vand på min mølle. Så du får stafetten :)
>
> /Alex
Mange tak. Det er for sent til at tænke nu, så jeg vender tilbage i morgen
med et nyt emne.

Jan

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-03-11 20:03

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

> Find noget kulde......

Okay.

Jeg tror det bliver en KOLD KOLD vinter der kommer.
Vi giver ordet til Ingjerd Helen:
http://www.youtube.com/watch?v=YJbx8zUBvAQ&playnext=1&list=PLDB233F8FA4945804

Hilsen Åge