Musik fra Nord-Atlanten
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 20-03-11 22:05

Skal vi ikke lige have en god gedigen omgang Islandsk musik i den folkelige
genre:

Islandsk Rock`n`ll-musik:
http://www.youtube.com/watch?v=Ei5yT2kij_w
http://www.youtube.com/watch?v=OFG6eeKwA2w

Færøsk Country-musik:
http://www.youtube.com/watch?v=PeyMMl14Xpc

FÆRØSK SLAGER også med lidt country
De har jo den kendte dansktopsanger / færøsktopsanger Simon Von Konoy. Men
jeg kan ikke finde noget på færøsk med ham (Kun henne på min pladereol)
Her er han på dansk: www.youtube.com/watch?v=SKaCy44xSYc&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 20-03-11 23:25

On 20-03-2011 22:04, Åge Halldorsson wrote:
> De har jo den kendte dansktopsanger / færøsktopsanger Simon Von Konoy.
> Men jeg kan ikke finde noget på færøsk med ham (Kun henne på min pladereol)

Lad ham endelig blive stående, der står han bedst!!!

Når nu islandske musikere og islandsk musik er spændende, hvorfor prøver
du så ikke, at finde links til eksempler med dem?

Emiliana Torrini med "Jungle Drum":

http://www.youtube.com/watch?v=iZ9vkd7Rp-g

Sigur Ros med "Hljomalind":

http://www.youtube.com/watch?v=aMEE9AW94Hs&feature=related

Henning:-|

Fra : Ukendt

Dato : 20-03-11 23:30

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Sigur Ros med "Hljomalind":
>
> http://www.youtube.com/watch?v=aMEE9AW94Hs&feature=related

Eller den største af alle islandske stjerner, Björk:
http://www.youtube.com/watch?v=38UrRpYsPjw

Fra : Henning Jensen

Dato : 20-03-11 23:43

On 20-03-2011 23:30, Alex Linaa wrote:
> Eller den største af alle islandske stjerner, Björk:
> http://www.youtube.com/watch?v=38UrRpYsPjw

Det er at overdrive. Det er for kulturelt for Åge.

Henning

Fra : P.Petersen

Dato : 20-03-11 23:54

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Det er at overdrive. Det er for kulturelt for Åge.
>
> Henning

Ja og det er det her måske også.
Min favorit fra det islandske. Sigur Ros
http://www.youtube.com/watch?v=fk1EtAYMCF4&feature=related
De laver sær og syret musik. Kan nydes og bruges i mange tilstande.

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Ukendt

Dato : 21-03-11 10:29

"P.Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i en meddelelse

> Ja og det er det her måske også.
> Min favorit fra det islandske. Sigur Ros
> http://www.youtube.com/watch?v=fk1EtAYMCF4&feature=related
> De laver sær og syret musik. Kan nydes og bruges i mange tilstande.

Det er også lidt tungere musik fra vulkanøen, "Minus":
http://www.youtube.com/watch?v=9Fmt91as_zU

/Alex

Fra : Henning Jensen

Dato : 21-03-11 13:50

On 20-03-2011 22:04, Åge Halldorsson wrote:
> Skal vi ikke lige have en god gedigen omgang grønlandsk musik

Sume med "Nalunaarasuartaat Toquvoq":

http://www.youtube.com/watch?v=hTM7HLJdNLo&feature=related

Henning