GPS tomtom one
Fra : lom k

Dato : 20-03-11 14:45

hej

Nogen som har erfaring med GPS og deres evne til at bestemme ankomst
tidspunkt?? Mon tomtom har en evne til at fgorvente betydlig længer tid
end rigtigt er. Naturligvis under forudsætning at rutten følges og
hastighed bestemmelser over holdes.

Tænker om andre er bedre til det.

--
MVH

Lars-Ove Madsen
IT job søges. Sjælland

Fra : oz3bto

Dato : 20-03-11 16:46

"lom k" <lom@lomse.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> tidspunkt?? Mon tomtom har en evne til at fgorvente betydlig længer tid
> end rigtigt er. Naturligvis under forudsætning at rutten følges og

Når vi tager turen fra Hemsedal til Larvik ~4½ times kørsel alt efter
trafikken så er den meget præcis mht ankomst tispunkt .. svinger måske
15-20 min undervejs + evt. stop (kaffe hundeluftning o.l.)

Når jeg har brugt den i taxaen har den også ramt tiden meget godt.. sker dog
at vi ikke er enige om ruten hvor så tiden ændres

Fra : Steen F.

Dato : 20-03-11 19:23

Den 20-03-2011 16:46, oz3bto skrev:
> [...]
>
> Når jeg har brugt den i taxaen har den også ramt tiden meget godt.. sker dog
> at vi ikke er enige om ruten hvor så tiden ændres

Jeg har en Navigon 2410 som passer yderst præcist (inden for 1 minut).
Men det har altid noget at gøre rødt/grønt lys, øvrig trafik, hastighed
osv. Men når det hele glider, så passer det faktisk meget godt.

Mvh
Steen F.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 20-03-11 20:27

"lom k" <lom@lomse.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> tidspunkt?? Mon tomtom har en evne til at fgorvente betydlig længer tid
> end rigtigt er. Naturligvis under forudsætning at rutten følges og

Alle Garmins modeller - helt tilbage til Garmin day one - bruger chaufførens
kørselsmønster på diverse vejtyper for at beregne ankomsttid og er derfor
meget præcis.

Når man gennemkører en rute hjemme i stuen, bruges gennemsnitshastigheder på
de forskellige vejtyper som gps´en har oparbejdet på chaufføren.

Jeg bruger en TomTom ind i mellem - ankomsttiden suxx´s virkelig big time
her, i modsætning til min Garmin ..

--
Per
www.campingogbil.dk