Parkeringsskader i Frankrig - virkelig ele~
Fra : Per

Dato : 20-03-11 10:27

Hej NG !

Jeg har lige været en tur i Paris og er mildest talt rystet over deres ringe
kørefærdigheder.

Det er nærmest konsekvent, at ifm. med en parkering (parallelparkering) så
kører den parkerende ind i bilerne foran og bagved og laver buler og
skrammer på de andres biler. Ja de kører endda ind i motorcykler og
scootere. Og NEJ , der bliver ikke lagt sedler i ruderne på de uheldiges
biler.

Det lader til at være helt helt normalt at være så dårlig billist i Paris !?

Men er det egentlig lovligt, er der ikke tale om færdselsuheld flugt jf.
Fransk Lov ? Eller er den slags ikke lovreguleret dernede ?

Jeg stillede mig demonstrativt op med et videokamera for at filme et
"kommende færdselshuheld", da en trafikant var ved at parkere - det blev han
til gengæld sur over hvorfor mon, når det er så normalt at køre ind i
hinanden ?

Er der nogen der har noget kendskab til Fransk parkeringsmentalitet ?

Ville politiet tage en anmeldelse seriøst, hvis (når) der kommer en flugt
skade på ens Danske bil ?

Mvh. Per

Fra : Martin [6000]

Dato : 20-03-11 10:30

>Er der nogen der har noget kendskab til Fransk parkeringsmentalitet ?

Hehe ja.... den er meget ringe!

//Martin

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 20-03-11 10:37

> [...]
>
> Er der nogen der har noget kendskab til Fransk parkeringsmentalitet ?
>
> Ville politiet tage en anmeldelse seriøst, hvis (når) der kommer en flugt

Har engang fået at vide at det er meget FY-FY at trække håndbremsen.
De andre bilisteer forventer ikke at håndbremsen er trukket og de derfor let
kan skubbe til andre biler.
Trækker du håndbremsen, så bliver skaden meget større

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Uffe Ravn

Dato : 20-03-11 12:03

"Uffe Bærentsen" <leiti_NOSPAM_@hotmail.com> skrev

> [...]
> let kan skubbe til andre biler.
> Trækker du håndbremsen, så bliver skaden meget større

Hvor er det dog heldigt at der ikke er bjerge i Frankrig

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 20-03-11 20:44

> "Uffe Bærentsen" <leiti_NOSPAM_@hotmail.com> skrev

> Hvor er det dog heldigt at der ikke er bjerge i Frankrig

Parkere i 1. gear

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Armand

Dato : 20-03-11 22:41

Den 20-03-2011 10:36, Uffe Bærentsen skrev:

> [...]
> kan skubbe til andre biler.
> Trækker du håndbremsen, så bliver skaden meget større

Sikkert.
Det er ihvertfald sådan en praksis jeg med partvis undren hhv. benovelse
har observeret på Costa del Sol.
Dér lagde jeg også mærke til at små selvklæbende 'kofanger-beskyttere'
til hjørnerne var en god salgsvare i biltilbehørs-forretningerne

--
Armand.

Fra : Andersen [3650]

Dato : 20-03-11 10:42

Den 20-03-2011 10:27, Per skrev:
> [...]
> skrammer på de andres biler. Ja de kører endda ind i motorcykler og
> scootere. Og NEJ , der bliver ikke lagt sedler i ruderne på de uheldiges

Det har åbenbart ikke ændret sig siden jeg var dernede for 30 år siden.
Tilgengæld oplevede jeg at ALLE i rækken kørte når der blev grønt.
Det gjorde at mange flere kom med over for grønt. Det kunne vi i lille
DK godt lære noget af.

PS. Prøv at se på de dansk bilers forreste nr.plade. Rigtig mange har det
jeg kalder en kugle-bule, og det er sq da også afstedkommet af ringe
parkeringsevne. Min sprit nye nr.plade holdt kun i 6 dage førend bulen
kom. Pisse irreterende.

Fra : oz3bto

Dato : 20-03-11 15:41

"Andersen [3650]" <FJERNaa@FJERNindbakke.FJERNdk> skrev i en meddelelse

> [...]
> jeg kalder en kugle-bule, og det er sq da også afstedkommet af ringe
> parkeringsevne. Min sprit nye nr.plade holdt kun i 6 dage førend bulen

Det trick bruger vi ellers af og til i taxa køen når chaufføeren foran er
faldet isøvn

Nummerpladen mod trækket også et lille puf så han vågner :D

Bla. passat og volvo da sidder nummerpladen helt perfekt

Fra : jan@froerup.dk

Dato : 20-03-11 11:58

"Per" <mesked@hotmail.com> skrev :

>Er der nogen der har noget kendskab til Fransk parkeringsmentalitet ?

Det er jo dem der har opfundet begrebet "Akustisk parkering" !
--
Jan_stevns

Life sucks !! - pass the beernut's

Fra : -=JF=-

Dato : 21-03-11 13:37

Den 20/03/11 11.58, jan@froerup.dk skrev:
> "Akustisk parkering"
He he... Godt udtryk
Kør til det knaser.

--
Mhv.
John

Fra : Jakob

Dato : 20-03-11 12:41

Den 20-03-2011 10:27, Per skrev:
> Hej NG !
>
> Jeg har lige været en tur i Paris og er mildest talt rystet over deres
> ringe
> kørefærdigheder.

Har set meget værre i Valencia. Dernede er det helt i orden at
dobbeltparkere, altså ved siden af dem der parkerer ved vejsiden. Det
forventes så bare at den der dobbeltparkerer sætter den i frigear og
undlader at trække håndbremsen, for så kan den inderste der skal ud bare
skubbe bilen væk. Jeg troede det var en røverhistorie da jeg hørte det,
men jeg så det udført i praksis på et befærdet hovedstrøg.

Mvh
Jakob

Fra : pilgrim

Dato : 20-03-11 13:55

> [...]
>
> Er der nogen der har noget kendskab til Fransk parkeringsmentalitet ?
>
> Ville politiet tage en anmeldelse seriøst, hvis (når) der kommer en flugt

Jeg kan forestille mig, at i Frankrig er bilen en brugsgenstand, og ikke
som i Danmark en hellig ko.

Palle

Fra : Anders Majland

Dato : 20-03-11 22:58

> Jeg kan forestille mig, at i Frankrig er bilen en brugsgenstand, og
> ikke som i Danmark en hellig ko.

De kan jo også nøjes med at betale vilen en gang uden absurde afgifter ...

/A

Fra : AS

Dato : 21-03-11 10:43

"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> wrote in message

> De kan jo også nøjes med at betale vilen en gang uden absurde afgifter ...

Skal man ikke fjerne absurd her? Bedre senere end aldgrig.