I dagens anledning
Fra : Martin Bak

Dato : 19-03-11 20:19

Kun ca. hvert 20. år har vi en fuldmåne så stor som den vi har i dag. Månen
er omkring 50.000 km tættere på jorden en normalt. (Mærkeligt postulat, men
det siges der altså).

Men fuldmånen er bestemt meget imponerende netop nu. Fuldstændig skyfrit og
stjerneklart, og en meget kraftigt lysende dims hængende der over hovedet.

Så lade os høre The Beatles:
http://www.youtube.com/watch?v=6STQwYCY2MA

--
Martin
http://www.martinbak.dk

Fra : Allan Krautwald

Dato : 19-03-11 20:38

> Kun ca. hvert 20. år har vi en fuldmåne så stor som den vi har i dag.
> Månen er omkring 50.000 km tættere på jorden en normalt. (Mærkeligt
> postulat, men det siges der altså).

En desværre lidt glemt sag fra George Harrison, som nok kunne tåle et
genhør:
Here comes the moon
http://www.youtube.com/watch?v=wAo6apsrdKw

Fra : Martin Bak

Dato : 19-03-11 21:02

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse

> "Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i en meddelelse
>>

> En desværre lidt glemt sag fra George Harrison, som nok kunne tåle et
> [...]
Tak Den kendte jeg slet ikke.

--
Martin
http://www.martinbak.dk

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 19-03-11 21:21

Martin Bak skrev:

> [...]
>
> Men fuldmånen er bestemt meget imponerende netop nu.
> Fuldstændig skyfrit og stjerneklart, og en meget kraftigt

Jeg ved ikke rigtig hvad titlen betyder, men her
er Concentration Moon (1968) med Frank Zappa:

Concentration Moon
Over the camp in the valley
http://www.youtube.com/watch?v=Ouc0jaGIH4A

--
Herluf :·)

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 19-03-11 22:00

> [...]
>stjerneklart, og en meget kraftigt lysende dims hængende der over hovedet.

Uha uha uha, bare det ikke ender sådan her:
http://www.youtube.com/watch?v=7viHS7xfvCY

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Henning Jensen

Dato : 19-03-11 23:45

On 19-03-2011 20:18, Martin Bak wrote:

> Men fuldmånen er bestemt meget imponerende netop nu. Fuldstændig skyfrit og
> stjerneklart, og en meget kraftigt lysende dims hængende der over hovedet.

Little Richard - "By The Light Of The Silvery Moon":

http://www.youtube.com/watch?v=47q0pATCPhA

Henning.

Fra : Michel Husted

Dato : 20-03-11 13:31

On 19 Mar., 20:18, "Martin Bak" <forn...@fornavnefternavn.dk> wrote:
> Kun ca. hvert 20. år har vi en fuldmåne så stor som den vi har i dag.

Så må vi have lidt mere "månemusik", som kan akkompagnere vores tuden
mod Jordens drabant.

Alessandro Safina: "Luna tu" - http://www.youtube.com/watch?v=aseYKCtjyuQ

Rah Band: "Clouds across the Moon" - http://www.youtube.com/watch?v=V4R97AeM6IE

Mecano: "Hijo de la luna" - http://www.youtube.com/watch?v=RuuLgruLY90

Mike Oldfield feat. Maggie Reilly: "Moonlight Shadow" -
http://www.youtube.com/watch?v=tt8d3Shlfrg

Biddu Orchestra: "Journey to the Moon" - http://www.youtube.com/watch?v=4bLc58HBvPI

Hvorfor vokser mine hjørnetænder pludseligt?

Mange hilsner
Michel

Fra : Max

Dato : 22-03-11 09:57

Hej Martin

> Kun ca. hvert 20. år har vi en fuldmåne så stor som den vi har i dag.
> Månen er omkring 50.000 km tættere på jorden en normalt. (Mærkeligt

Det er så lidt forkert formuleret, den er 50.000 km nærmere jorden
end den er når den er længst fra jorden. Ind imellem befinder den
sig jo mellem disse to punkter.

Og skal vi så ikke have ?

Creedence Clearwater Revival: Bad Moon Rising
http://www.youtube.com/watch?v=5BmEGm-mraE

--
Mvh Max

Fra : Martin Bak

Dato : 22-03-11 19:05

> Hej Martin

> Det er så lidt forkert formuleret, den er 50.000 km nærmere jorden
> end den er når den er længst fra jorden. Ind imellem befinder den
> sig jo mellem disse to punkter.

Netop derfor jeg synes at det er et mærkeligt postulat

--
Martin
http://www.martinbak.dk

Fra : Max

Dato : 22-03-11 21:10

Hej Martin

> Netop derfor jeg synes at det er et mærkeligt postulat

Det er ikke bare mærkeligt, det er direkte forkert :)

Max