Blindvinkler forårsaget af C-stolpen
Fra : Armand

Dato : 19-03-11 21:06

I en tråd i efteråret kom man forbi subj.
<https://groups.google.com/group/dk.fritid.bil/browse_thread/thread/83bcde11b0771f4/50b5ba3517e28a7c?hl=da&ie=UTF-8&oe=utf-8&q=datsun+group:dk.fritid.bil+author:armand#50b5ba3517e28a7c>

Idag kom jeg så forbi nedenstående artikel:
<http://politiken.dk/tjek/bilerogmc/ECE1227752/nye-biler-skal-se-bedre-bagud/>
Der understøtter problematikken.

I artikeln er der bl.a. et billede af hvor latterligt udsyn der er i
Megane Coupé

--
Armand.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 20-03-11 10:40

> [...]
> Der understøtter problematikken.
>
> I artikeln er der bl.a. et billede af hvor latterligt udsyn der er i

Så skulle du forsøge at se skråt bagud mens du sad i en Peugot 407
stationcar.
Udsynet skråt bagud er 'ikke eksisterende'
Udsynet lige bagud er stærkt reduceret af at bilen har den 'finesse' at
ruden i bagklappen kan åbnes separat.

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Matthias H. Matthies~

Dato : 20-03-11 10:54

Den 19-03-2011 21:05, Armand skrev:
> [...]
>
> Der understøtter problematikken.
>
> I artikeln er der bl.a. et billede af hvor latterligt udsyn der er i

Jeg husker det blev meget omtalt i min ungdom, da man testede biler i
FDM´s blad Motor. Udsynet bagud blev altid bedømt.
F.eks husker jeg, at Datsun 100A var en af dem man var efter.
I dag hører man sjældent om det.
Hilsen Matthias

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-03-11 11:02

"Matthias H. Matthiessen" skriver:

> Jeg husker det blev meget omtalt i min ungdom, da man testede biler i
> FDM´s blad Motor. Udsynet bagud blev altid bedømt.
> F.eks husker jeg, at Datsun 100A var en af dem man var efter.
> I dag hører man sjældent om det.

Som mange andre ting.

Det undrer mig at man eksempelvis ikke sammenligner forlygternes evne
til at oplyse vejbanen.

Klaus
http://www.moppe.dk

Fra : Matthias H. Matthies~

Dato : 20-03-11 11:10

Den 20-03-2011 11:02, Klaus D. Mikkelsen skrev:
> "Matthias H. Matthiessen" skriver:

> Som mange andre ting.
>
> Det undrer mig at man eksempelvis ikke sammenligner forlygternes evne
> til at oplyse vejbanen.

Det har du ret i. Man har nok mere øje på benzinøkonomi, bilens
indretning og udstyr.
Hilsen Matthias

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-03-11 11:20

"Matthias H. Matthiessen" skriver:

> Det har du ret i. Man har nok mere øje på benzinøkonomi, bilens
> indretning og udstyr.

Men netop sådan noget som lyset er sjældent det man får testet ved
diverse prøveture hos forhandleren....

Klaus
http://www.moppe.dk

Fra : Henrik B.

Dato : 20-03-11 11:27

> "Klaus D. Mikkelsen" skrev i meddelelsen
>
> Som mange andre ting.
>
> Det undrer mig at man eksempelvis ikke sammenligner forlygternes evne
> til at oplyse vejbanen.

Jep!
Det gør tyskerne heldigvis stadig regelmæssigt...

--
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/

Fra : Western

Dato : 20-03-11 16:28

"Klaus D. Mikkelsen" skrev
>Det undrer mig at man eksempelvis ikke sammenligner forlygternes evne
>til at oplyse vejbanen.

I det svenske blad Vi Bilägere bliver lyset testet grundigt; såvel længde
som bredde og blændingsrisiko. Og desuden en vurdering af hvor besværligt
det er at skifte pæren.

--
Leif Westen

Fra : Armand

Dato : 20-03-11 22:31

Den 20-03-2011 10:54, Matthias H. Matthiessen skrev:

> Jeg husker det blev meget omtalt i min ungdom, da man testede biler i
> FDM´s blad Motor. Udsynet bagud blev altid bedømt.
> F.eks husker jeg, at Datsun 100A var en af dem man var efter.
> I dag hører man sjældent om det.

Lige dét var mine argumenter i den gamle tråd:
70'er journalisterne fik tilsyneladende mobber designerne ind på rette
vej, hvor der indtil videre ikke har været mange grynt om det atter
tiltagende problem :-|

Derfor er det også rart at se at der vejrer friske vinde!

--
Armand.