skøde - hvem ejer hvad ???
Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 18-03-11 16:44

jeg står i den situation at min mor tekniske set ejer 1/3 af skødet på
min grund som jeg fik svine billigt til 146 000 kr
hvor min mor smed 60 000 kr i det og for dem står hun som ejer af 1/3 af
grunden
men efter skødet blev oprette har jeg efterfølgende sat et hus på det og
det hele endte med at koste 1.7 million som blev vurderet til 2.5 million

Lånet på huset står i mit navn min mor kautionere ..

Nå men nu vil hun så forære mig sin del - der skal afvikles i form af
arve forskud over en år række
advokaten er så kommet frem til det er lidt over en halv million det kan
presses ned til - men jeg synes ikke den holder

spørgsmålet er hvad hendes andel reelt er
om det er 1/3 af grunden ?
eller det er 1/3 af grund og hus ?

min mor har ikke haft andre udgifter på det hele ind det oprindelige
indskud på 60 000 kr
men hvis hun mener hun ejer 33 % så skal hun vel streng taget også
afholde 33 % af alle de udgifter der
har været fra den første udgift til huset er overdraget til mig ?
( det skal hun selvf ikke ...)

Men er det som sagt muligt at det kan udformes så hun reelt kun ejer det
hun har købt ?

Mv.
BMM