Teksten til Fairport Conventions Hungarian~
Fra : Kert Rats

Dato : 18-03-11 14:49

Kan nogen hjælpe mig med ovenstående i Emne?
Jeg synes at have prøvet alt, søgt over alt - uden held.

Jeg glæder mig meget til at høre fra jer.

Venligst

Kert Rats

Fra : Martin Bak

Dato : 19-03-11 09:54

"Kert Rats" <nat@hestedag.nu> skrev i en meddelelse
> Kan nogen hjælpe mig med ovenstående i Emne?
> Jeg synes at have prøvet alt, søgt over alt - uden held.
>
> Jeg glæder mig meget til at høre fra jer.

Jeg kan ikke umiddelbart hjælpe, da jeg ikke ved hvad det er for noget. Men
et lille tip til søgning af tekster kan jeg da give.

Man har i reglen størst succes når man søger tekster, hvis man kan søge på
en linje eller en bestemt ordsammensætning fra teksten i stedet for at søge
på titlen. Så kan du huske enkelte fraser fra teksten skulle du måske
forsøge dig med det.

--
Martin
http://www.martinbak.dk

Fra : Kert Rats

Dato : 19-03-11 11:59

> [...]
> en linje eller en bestemt ordsammensætning fra teksten i stedet for at
> søge på titlen. Så kan du huske enkelte fraser fra teksten skulle du måske

Det var faktisk et godt tip. Jeg har brugt det i andre sammenhænge, men
glemte det i min søgning efter Hungarian Rhapsody med Fairport Convention.
Desværre viser det sig, efter at jeg har brugt det gode tip, at teksten til
melodien ikke findes på nettet. Tænk, at man skulle opleve det: Det findes
faktisk noget i virkeligheden, som ikke findes på nettet!

Nuvel, der er intet andet for, end at jeg må aflytte teksten og selv
nedskrive den. Men det kan vise sig svært, fordi en del af teksten er mig
svært at tyde.
Nå, på med min vante.

I hører fra mig her i gruppen, når teksten er nedskrevet. Jeg kan jo lige så
godt dele resultatet min arbejdsindsats med jer her i gruppen. Og så kommer
teksten jo langt om længe på nettet!

Venligst

Kert Rats

Fra : Asger Lund Mikkelsen

Dato : 30-03-11 09:54

On Sat, 19 Mar 2011 11:59:13 +0100, Kert Rats wrote:

> [...]
> godt dele resultatet min arbejdsindsats med jer her i gruppen. Og så kommer

Der findes en Fairport sangbog, fra 1976. Jeg mener bestemt den er deri. Du
kan jo prøve at spørge efter den på dit bibliotek.

Venlig hilsen, Asger

--
* erstat invalid med fm hvis du ønsker at e-maile mig.
* replace invalid with fm if you want to e-mail me.

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 19-03-11 10:37

Kert Rats skrev:

> Kan nogen hjælpe mig med ovenstående i Emne?
> Jeg synes at have prøvet alt, søgt over alt - uden held.
>
> Jeg glæder mig meget til at høre fra jer.

Det er svært at finde "lyrics" til nummeret, men her
kan du høre de første 40 sekunder gratis:
<
http://www.soundike.com/song/383370_Fairport_Convention_Rosie_Hungarian_Rhapsody_mp3_download.html

--
Herluf :·)