Verdensnavne til Fur
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 18-03-11 11:33

TIL DE EXTREMT MANGE FUR INTERESSEREDE HER I NG

Mange her i ng har nok til tider undret sig om hvordan Fur kan tiltrække så
meget musik, iondenfor alle genrer.
Verdensnavne kommer der nok ikke, ligefrem til Fur. Selv om der tales om
HANSI HINTERSEER, men det er meget "måske".

Men der kommer til gengæld masser af de store landskendte orkestre og
sangere til turist-øren Fur.

Her kan man danne sig et lille indtryk af stemningen når der er koncerter på
øen. Der er også Oktoberfester. Næste år bliver der måske to forskellige
oktoberfester, to forskellige steder.
De mange koncerter finder som regel sted i store musiktelte på havnen og
når det er indendørs er det som regel i Forsamlingshuset, på Bryghuset eller
i Musikladen (Fur Kaffe og The). Det kan dog også være andre steder, som
f.eks. på campingpladsen eller Strandhotellet eller "På Herrens Mark", men
så er det som regel ikke så stort.

Ib Grønbech
http://furnyt.dk/2/index.php/artikler/alle-artikler-datoorden/468-ib-gronbech-a-det-mekaniske-orkester

Lars Lilholdt:
http://furnyt.dk/2/index.php/artikler/alle-artikler-datoorden/600-billetterne-revet-vaek-til-lars-lilholt-koncert
http://furnyt.dk/2/index.php/artikler/alle-artikler-datoorden/468-ib-gronbech-a-det-mekaniske-orkesterAf andre kendte navne har Fur lagt grund til koncerter medJohnny MadsenLasse og MathildeNiels HausgårdDe Gyldne LøverPeter AbrahamsenDjursland Spillemændeneog snarligt kommer koncert med "Kim Og Hallo" og "Rock Nalle"Hvad vil jer der skal deltage i koncerter på Fur vælge i år?Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 18-03-11 11:59

"Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> skrev

>Hvad vil jer der skal deltage i koncerter på Fur vælge i år?

Jeg vil vælge det fra i år, som alle de andre år.
Der er intet på plakaten der på nogen måde kunne interessere mig.

/Alex

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 19-03-11 13:15

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

Hvad med dette? - Det var en stor succes

http://www.furnyt.dk/2/index.php/component/content/article/34-artikel/1270-carsten-knudsen-optraeder-pa-fur-faergekro?directory=149

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 19-03-11 15:15

On 18-03-2011 11:33, Åge Halldorsson wrote:
> TIL DE EXTREMT MANGE FUR INTERESSEREDE HER I NG

Synes du ikke, at der også burde være nogle kulturtilbud på Fur?

F.eks. er det beskæmmende, at I har så få kirkekoncerter.
Især når vi alle er med til at betale til dette kristelige cirkus, som
I også har en blytækket "manege" af.
Gider organisten ikke spille, eller kan han/hun ikke? Og menighedrådet?
Hvad bruger de pengene til, som resten af rådene i Danmark bruger på
koncerter?
Jeg har godt set at Ester Brohus optrådte for et halvt år siden. Og ja,
hun er kristen - men er hun kultur???
Jeg vil godt op og høre en fløjtesonate eller en strygekvartet i kirken.
Hvad har I af den slags at byde på?

http://www.dr.dk/Nyheder/Kultur/2010/12/10/114323.htm

Henning. :-|

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 19-03-11 16:57

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Jeg vil godt op og høre en fløjtesonate eller en strygekvartet i kirken.
> Hvad har I af den slags at byde på?

Det er nok ikke lige fløjte- og strykekoncerter jeg kan hjælpe dig med, men
i efteråret har der da været disse her Musikgudstjenester:

Onsdag 4/8 kl. 19.00: Sommerkoncert m. Ester Brohus
Søndag 31/10 kl. 14.00: Musikgudstjeneste m. Æ`Fur Waders og Boblerne og Fur
Pigekor

Søndag 12/12 kl. 15.00: Musikgudstjeneste m. Fur Børnekor og Fur Voksenkor

Hilsen Åge