Olie alarm i VW Passat 1.8T
Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 19-03-11 11:39

Hey

Jeg har drønet rundt i en Passat 1.8T TipTronic (2005) i det sidste
105.000km / 3 år. Jeg har været rigtigt glad for bilen, og der har
sjældent været de store problemer.

Her til aften skulle jeg panik-overhale en anden, og gav den fuld
skrue. Umiddelbart synes jeg, er TipTronic'en var lidt lang tid om at
skifte gear, men det skete da. 4-500m længere henne vil jeg så en
"alarm" i displayet med teksten "Oil Press.Failure - STOP - Check
Manual" og desuden et rødt ikon med en oliekande.

Jeg holdt hurtigt ind til siden og stod dér med alle mine talenter. 5
minutter senere startede jeg bilen og kørte videre.. for bare at
erfare, at den startede på samme show hele tiden.

Motoren var ikke for varm på nogen måde.

Jeg ruller den til test hos mekanikeren på mandag, men har i i
mellemtiden Top 3 bud på hvad, der kan være galt? Jeg har læst en del
på nettet på dårlige oliepumper samt om at der findes en fejl på
turboen, så der skabes en del slagger i systemet, som laver små
propper. Men hvad tror / synes i?

Jeg vil lige nævne, at jeg faktisk synes, at TipTronic'en har virket
langsom til at skifte gear / motoren er kommet noget op i
omdrejninger / benzin-forbruget er måske steget noget hen over de
sidste 3-6 måneder.. men jeg har nok tænkt, at det var ren
indbildning.

Kan tingene hænge sammen?

Mange gode hilsner
Bo Kamp Dudek
www.familiendudek.dk

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 19-03-11 12:41

[...]

Jeg var så lige ude og tjekke olie, nu hvor bilen var kølet lidt ned,
og oliestanden var helt fint, men jeg synes dels, at olien ser meget
brun ud (plejer at være pis-gullig) og dels lugter den meget af
terpentin eller måske endda af benzin.

Gi'r det mening?

Mange gode hilsner
Bo Kamp Dudek
www.familiendudek.dk

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 20-03-11 07:36

"Bo Kamp Dudek" <bokampdudek@googlemail.com> skrev i meddelelsen
[...]

[...]

===
Tiptronic er vist ikke den bedste gearkasse i hele verden. Er det ikke den
der er kendt for fejl - og når man har fået den lavet i dyre domme, så er
det med at komme af med bilen, fordi fejlen uværgerligt kommer igen...

--
Per
www.campingogbil.dk

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 20-03-11 08:20

[...]

> Tiptronic er vist ikke den bedste gearkasse i hele verden. Er det ikke den
> der er kendt for fejl - og n r man har f et den lavet i dyre domme, s er
> det med at komme af med bilen, fordi fejlen uv rgerligt kommer igen...

Hehe, spørger du mig eller konkluderer du?

Mange gode hilsner
Bo Kamp Dudek
www.familiendudek.dk