Fjeder knirker
Fra : Steen F.

Dato : 19-03-11 15:50

Et generelt spørgsmål... hvad kan det skyldes når en bil knirker når man
trykker et af de 4 hjørner ned? Det kommer fra fjederen/hjulophænget bag i.
Skal bilen evt. bare have en undervognsvask?
Bilen er en MB w203.

Mvh
Steen F.

Fra : Allan F

Dato : 19-03-11 16:05

"Steen F." <steen@steenmartin.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> i.
> Skal bilen evt. bare have en undervognsvask?

Sandsynligvis et slidt gummibøs i ophænget. Kan udskiftes.

Allan F

Fra : Dennis Boutrup

Dato : 19-03-11 17:40

"Steen F." <steen@steenmartin.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> i.
> Skal bilen evt. bare have en undervognsvask?

På min Seat var der også sådan en knirkelyd.
Det var en gummimanchet der sad på støddæmperen der var slidt op. Et nyt sæt
kostede i omegnen af 250kr og var meget let at skifte..
Så prøv lige at stik hovedet op under og se om der ikke er noget lignende på
MB

--
/Dennis
Canon Speedlite 540 EZ købes

Fra : Steen F.

Dato : 19-03-11 22:54

Den 19-03-2011 17:39, Dennis Boutrup skrev:
> [...]
> kostede i omegnen af 250kr og var meget let at skifte..
> Så prøv lige at stik hovedet op under og se om der ikke er noget lignende på

Men skal støddæmperen af først, inden man kan udskifte en gummimanchet?

Mvh
Steen

Fra : Dennis Boutrup

Dato : 21-03-11 07:23

> Men skal støddæmperen af først, inden man kan udskifte en gummimanchet?

Jep
Det var 3 bolte skulle pilles af før man stod med manchetten i hånden.

Fra : Leo Jensen

Dato : 21-03-11 02:23

On Mar 19, 10:53 pm, "Steen F." <st...@steenmartin.dk> wrote:

> Men skal st dd mperen af f rst, inden man kan udskifte en gummimanchet?
>
> Mvh
> Steen

Jeg måtte lige google for at se hvad koden betyder: C-klasse fra
starten af 2000-tallet. Sådan en har formentlig noget multilink
baghjulsophæng og dermed mange potentielle knirkesteder. Chancen for
at det er samme årsag og løsning som på en Seat er nok ikke stor.
Du må lokke konen ind under bilen, mens du vipper hjørnet op og ned og
så få hende til at lokalisere synderen. Koner har jo altid en
fantastisk skarp hørelse....
Alternativt finder du et kvalificeret MB-forum, formentlig i Tyskland
og beder dem gætte. De er nok bedre til det end os.

MVH Leo

Fra : Steen F.

Dato : 22-03-11 00:49

Den 21-03-2011 09:22, Leo Jensen skrev:
> [...]
> Alternativt finder du et kvalificeret MB-forum, formentlig i Tyskland
> og beder dem gætte. De er nok bedre til det end os.

Det viste sig at være en gummibøsning der holder den bagerste svingarm
som var "tørret ud". Den kostede 270 kr.
Gad nok vide om hyppigere undervognsvask kan holde skidt og snavs væk
fra de dele af undervognen.

Mvh
Steen F.